مدیرعامل برق منطقه ای گیلان در جریان بازدید اصحاب رسانه از پروژه افزایش ظرفیت پست نفوت صومعه سرا بر ضرورت استفاده بهینه از انرژی برق تاکید کرد

صفیر گیلان؛”بهمن داراب زاده” مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان با اشاره به تاثیر تغییر ساعات کار اداری در مدیریت مصرف برق، گفت: با تنظیم و تغییر ساعات کار دستگاه های اجرایی از ساعت ۶ تا ۱۳ و خاموش کردن وسایل سرمایشی یک ساعت قبل از اتمام ساعات کار، بر اساس آخرین برآورد وتحلیل های کارشناسان حدود ۷۰ مگاوات کاهش مصرف برق در ساعات اوج مصرف را نشان میدهد.

بهمن داراب زاده در جریان بازدید اصحاب رسانه از پروژه افزایش ظرفیت بخش فوق توزیع پست نفوت صومعه سرا، با تاکید بر برنامه محور بودن صنعت برق، افزود: بر اساس مطالعات شبکه و بار که برای بازه زمانی ۵ و ۱۰سال طراحی می شود و با توجه به افت و ضعف ولتاژ منطقه، این پروژه تعریف و عملیات اجرایی آن آغاز شد. از نقاط قوت این پروژه، استفاده از پیمانکاران بومی و انجام خدمات مشاوره ای و نظارتی توسط همکاران شرکت برق منطقه ای گیلان می باشد که این امر موجب تقلیل هزینه و زمان اجرای پروژه به نصف گردید.
وی افزود: ۱۵ پروژه فعال در شرکت برق منطقه ای گیلان در حال اجراست که تعدادی از آنها به بهره برداری رسیده اند و ۵ پروژه نیز در هفته دولت و مابقی هم در طول سال جاری به بهره برداری می رسند.
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان در مورد پروژه های هفته دولت گفت: در هفته دولت سال جاری، پروژه پست سلیمانداراب با تکنولوژی روز دنیا، پروژه افزایش ظرفیت ۱۶۶ درصدی پست رستم آباد، فاز اول نیروگاه مولد مقیاس کوچک ماسال به ظرفیت ۱٫۵ مگاوات، فاز اول نیروگاه مولد مقیاس کوچک رضوانشهر به ظرفیت ۵ مگاوات و نیروگاه خورشیدی حوزه ستادی شرکت برق منطقه ای گیلان با ظرفیت ۱۰۵ کیلووات افتتاح و به بهره برداری می رسند.
داراب زاده با اشاره به گرمای پیش رو در هفته جاری، گفت: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر اینکه در این هفته با گرمای بی سابقه و شاید با گرم ترین هفته سال روبه رو باشیم، ضرورت استفاده بهینه از انرژی برق بیش از پیش مورد تاکید است تا با توجه به ناترازی تولید با مصرف، با چالشی مواجه نشویم.
وی یادآور شد: در عین حال با تمهید مقدمات و آماده باش کامل، مجموعه همکاران صنعت برق گیلان، بطور شبانه روزی مشغول کار و فعالیت می باشند تا با رصد و پایش مستمر شبکه، مشکلی در تامین برق پایدار و مطمئن مشترکان عزیز به وجود نیاید.
مجری طرح پست های معاونت طرح و توسعه در گفتگو با خبرنگاران، گفت: پست ۲۳۰/۶۳ کیلووولت نفوت صومعه سرا در سال ۱۳۸۵ به بهره برداری رسید و در گذر زمان و با توجه به نیاز منطقه، پروژه افزایش ظرفیت این پست در بخش فوق توزیع مد نظر قرار گرفت.
محمد افتخاری افزود: برای تحقق این مهم و تامین نیاز منطقه، در آذرماه سال ۱۴۰۱ عملیات اجرایی پروژه افزایش ظرفیت بخش فوق توزیع پست نفوت صومعه سرا آغاز شد. در اجرای این پروژه، ۱ دستگاه ترانسفورماتور ۴۰ مگاولت آمپر، جایگزین ۱ دستگاه ترانسفورماتور ۲۰ مگاولت آمپر موجود در پست خواهد شد و ظرفیت الکتریکی پست ۱۰۰ درصد افزایش خواهد یافت و تعداد ۲ فیدر خروجی این پست به ۶ فیدر افزوده خواهد شد و افزایش ۲۰۰ درصدی را در این بخش خواهیم داشت.
وی یادآور شد: با اجرای این پروژه که هم اکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته، پیش بینی می شود این پروژه در شهریورماه سال جاری به بهره برداری برسد و با آغاز به کار این پست، نیازهای ۸ سال آتی منطقه تامین خواهد شد.