معاون برنامه‌ریزی شرکت توزیع برق گیلان:

مصرف برق گیلان به ۱۸۲۰ مگاوات معادل مصرف مرداد ماه سال گذشته رسید

  پرینت
مصرف برق گیلان به ۱۸۲۰ مگاوات معادل مصرف مرداد ماه سال گذشته رسید
شناسه خبر : 46797 | تاریخ انتشار : 08 تیر 1400 - 10:52 | 122 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

سعیدی اتخاذ راهکارهایی برای مدیریت مصرف برق خانگی را توسط مشترکان لازم و ضروری خواند و گفت: تغییر شیفت کاری ادارات گیلان موجب کاهش مصرف برق در استان شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان؛  «سید حسن سعیدی» شامگاه دوشنبه (۷ تیر) در گفت‌وگوی خبری اظهار داشت: امسال به دلیل گرمای زودرس و همزمان در کل کشور شاهد رشد مصرف بسیار زیاد برق بودیم به طوری‌که در شب گذشته مصرف برق استان به هزار و  ۸۲۰ مگاوات معادل مصرف مرداد ماه سال گذشته رسید.

معاون برنامه‌ریزی شرکت توزیع برق گیلان با بیان اینکه این مقدار مصرف نشان دهنده گرمای زودرس و مصرف خارج از اندازه است تصریح کرد: در وضعیت کنونی راهکارهای مدیریت مصرف می‌تواند کارساز باشد و همانطور که مردم در روزهای گذشته ما را یاری کردند انتظار داریم مجددا مصرف بهینه برق را در دستور کار خود قرار دهند.

سعیدی مهم‌ترین راهکارهای مدیریت مصرف برق را که باید توسط مشترکان اعمال شود را برشمرد و ابراز داشت: مصرف مناسب کولرهای خانگی و تنظیم دمای ترموستات روی ۲۵ درجه سانتیگراد و خاموشی ۱۵ دقیقه‌‌ای کولرها بین ساعات دو تا سه شب از جمله این راهکارها محسوب می‌شود.

وی استفاده از روشنایی حداکثری روز و عدم روشن گذاشتن بی مورد لامپ‌‌ها در خانه، اداره یا محیط تجاری را در کاهش مصرف برق بسیار مؤثر دانست و ابراز داشت: نصب سایبان برای کمپرسور کولرها و عدم استفاده از وسایل پرمصرف در ساعات پیک یعنی ساعات بین ۶ تا ۱۲ از دیگر مواردی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

معاون برنامه‌ریزی شرکت توزیع برق گیلان ضمن قدردانی از کمک استانداری گیلان نسبت به تغییر شیفت ساعات کاری ادارات استان اضافه کرد: این اقدام نقش به سزایی در کاهش مصرف برق و جلوگیری از اوج گرفتن بسیار زیاد آن داشته است و امیدواریم چنین اقداماتی موجبات پایداری شبکه برق را فراهم کند.

سعیدی با بیان اینکه استفاده از لوازم خانگی برقی پر مصرف مانند اتو، لباسشویی و ماشین ظرفشویی در ساعات غیر پیک به مشترکان برق خانگی توصیه می‌شود اذعان کرد: با اعمال روشهای مدیریت مصرف برق بدون کاهش سطح رفاه خانوار می توان تا ۳۱ درصد در مصرف برق بخصوص در ساعت های اوج مصرف صرفه جویی کرد.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از وسایل برقی با برچسب انرژی A نسبت به برچسب انرژی B باعث کاهش حداقل ۱۰ درصد انرژی مصرفی خواهد شد افزود: بدون تردید استفاده و اعمال انواع راهکارها و روش‌های ساده مدیریت مصرف علاوه بر صرفه‌جویی، موجب بهره‌مندی همه از نعمت برق در روزهای گرم تابستان می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی شرکت توزیع برق گیلان در پایان کل بار مصرفی برق در ادارات گیلان را چیزی حدود ۵۹ مگاوات اعلام و خاطرنشان کرد: با تغییر ساعات کاری ادارات استان گیلان که با دستور استانداری عملیاتی شد مطابق گزارشات و آمارها توانستیم در مصرف چیزی حدود ۲۰ مگاوات برق صرفه‌جویی کنیم.

  • منبع خبر : شبستان
برچسب ها
نوشته های مشابه
روز ملی ایمنی حمل و نقل، روزی نمادین برای ارتقاء فرهنگ ایمنی و ترافیک است
نقش آموزش در کاهش اقلام دارویی و آزمایش پزشکان انکارناپذیر است
برگزاری دومین کنگره ۸ هزار شهید گیلان با حرکت جهادی
سرپرست معاونت توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان منصوب شد
جامعه‌سازی و انسان سازی از اثرات اجتماعی شهید و شهادت است
اصناف گیلان، موافق بی بندو باری در حوزه عفاف و حجاب نیستند
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.