فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: این نیرو از واپسین روزهای شیوع ویروس کرونا با ۲۸ بیمارستان تخصصی، ۱۲هزار کادر پزشکی با اخلاص، نقاهتگاه سه هزار تختخوابی در تهران و ۱۲نقاهتگاه دراستانهای مختلف و ۲هزار تخت به صورت آفندی و تهاجمی با بیماری کووید.۱۹ مقابله کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان به نقل از ایرنا، امیرسرتیپ کیومرث حیدری روز چهارشنبه در سفر به زاهدان اظهارداشت: عدالت محوری و شایسته‌سالاری شعار ارتش ولایت مدار و اصول اعلامی نیروی زمینی ارتش است.
وی افزود: در مبحث ولایتمداری اعتقاد نیروی زمینی و کارکنان خدمتگزار این نهاد بر این موضوع استوار است و همانطور که در سوره مبارکه حمد می‌خوانیم  “اهدنا الصراط المستقیم” مراد از این صراط ولی فقیه در عصر ماست ؛ در عصر خودش رسول اکرم(ص)  صراط امت بوده و رفتار، گفتار  و به عمل ایشان نگاه می‌کردند .
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد : امروز برای ما به عنوان سیره نبوی  و سیره علوی آن رفتارها نهادینه شدند  و در غیاب رسول اکرم  و ائمه اطهار صراط مستقیم وجود نازنین ولایت فقیه  و به طور مجسم حضرت آیت الله خامنه ای است و اعتقاد دیگری داریم که در همین سوره مبارکه می فرماید “انعمت علیهم”  باز هم باور و اعتقاد ما در نیروی زمینی این است که مراد از نعمت، نعمت عظمای ولایت هست.

امیر سرتیپ حیدری گفت : خدا را شاکریم که ما را با صراط مستقیم در عصر خود آشنا کرد  و در رکاب آن راه قرار داد  و به ما بالاترین نعمت که نعمت ولایت باشد عنایت فرموده است و با بهره‌مندی از این نعمت بزرگ شکرگزاری را در نیروی زمینی در راستای ولایت  نهادینه کردیم.

وی گفت:  دو راه را به عنوان راههای خوب شکرگزاری تعیین کردیم راه اول اطاعت از ولایت  و راه دوم خوب کارکردن، درست کار کردن  و حضور به هنگام  و لبیک گفتن به فرامین ولی امر مسلمانان است که خدا را شاکر هستیم تا امروز   با جدیت تمام در مسیر این اصول قدم برداریم.
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد : یک روز ولایت مداری نیروی زمینی در مبارزه با دشمنان بایستی رقم خورد که ۴۶هزار شهید گواه این ولایت محوری است و یک روز در عرصه حوادثی که غیرمترقبه است بایستی ولایت مداری کنیم .

وی با بیان اینکه  یک روز در زلزله بایستی حضور پیدا کنیم  و یک  روز بایستی در مبارزه با  ویروس کرونا ولایت مدار بوده و اوامر ولایت امرمان را روبروی خود قرار دهیم  خاطرنشان کرد: امروز هم در این استان  سیستان وبلوچستان  که  حضرت اقا دو عنوان زیبا  تنگه احد و گنج پنهان برای آن بیان کردند خداروشاکریم که توانستیم در اجرای اوامر مولا، مقتدا و امام بزرگوار مان گوشه های از خدمتگزاری بی منت نیروی زمینی  را به منصه ظهور برسانیم.
حیدری تصریح کرد:  ما آمدیم در خدمت مسوولان سیستان وبلوچستان خدمتگزاری  و  بدون ادعا پا در رکاب باشیم  و جا دارد از همراهی این مسوولان تشکر کنم که از لحظه ای که وارد استان شدیم مورد محبت استاندار بودیم و تلاش کردند تا ما بتوانیم زمینه ای برای خدمتگزاری بهتر فراهم کنیم.

وی با اشاره به مشخصات بیمارستان دائمی کرونایی نیروی زمینی ارتش در زاهدان گفت: ساخت این بیمارستان اقدام مهمی است که تلاش خواهد شد با اقدامات تکمیلی احداث نمونه همین بیمارستان در خاش و زابل و نیز اقدامات آب رسانی و محرومیت زدایی در این استان، توان خود را در خاتمه بحران کرونا و بحران آب بکار گیریم.

فرمانده دانشکده هوانیروز و مجری احداث بیمارستان های کرونایی نیروی زمینی ارتش نیز با ارایه گزارشی از اقدامات انجام شده در احداث  بیمارستان دائمی کرونایی زاهدان از پیگیری مداوم فرمانده نیروی زمینی ارتش و حمایت‌ها و ارشادات ایشان به عنوان فرمانده میدان خدمت در سیستان و بلوچستان تقدیر کرد و افزود: این بیمارستان با بهترین مصالح در حداقل زمان ممکن ساخته شد و تمامی دستگاه‌های اکسیژن ساز و ونتیلاتورها و سامانه‌های پایش شرایط بیمار و امکانات از بهترین انواع تهیه شده تا در خدمت به مردم شریف و نجیب سیستان و بلوچستان، آنچه در توان داریم  ارائه کرده باشیم.
سرهنگ خلبان ولی رحمانی یاد و خاطره شهدای سیستان و بلوچستان را گرامی داشت و بیان کرد: نجابت و غیرت و شرافت مردم این استان ستودنی است و خدمت به این مردم تا پایان بحران کرونا باعث افتخار است.

نماینده ولی فقیه در سیستان  و بلوچستان و امام جمعه زاهدان نیز گفت: کادر بهداشت و درمان و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اقدامات شایسته‌ای در خدمت به مردم داشته‌اند و این نشانه رحمت خداوند بر این عزیزان است که ‌توفیق خدمت در راستای رضایت خداوند و رفع دغدغه رهبری معظم انقلاب را کسب کردند.
آیت الله مصطفی محامی تصریح کرد: به همه دست اندر کاران نظام بهداشت‌ و درمان و نیروهای نظامی و انتظامی استان خداقوت عرض می‌کنم و از همه عزیزان تشکر ویژه دارم.

بیمارستان ۶۰ تختخوابی کرونایی ارتش با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش،نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، استاندار و جمعی از مسوولان این استان  امروز چهارشنبه در زاهدان افتتاح شد.

همچنین در مراسمی بیمارستان سیار تخصصی دفاع زیستی نیروی زمینی سپاه با رویکرد مبارزه با کووید ۱۹ با ظرفیت ۱۴۴ تخت بستری با حضور فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه، نماینده ولی فقیه در سیستان وبلوچستان، استاندار، رییس دانشگاه علوم پزشکی فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق در زاهدان افتتاح شد.