صفیر گیلان؛نقدی توانست با  مدیریت، برنامه ریزی ، سازمان دهی و هماهنگی دیگر مدیران با علم و هنر متشکل از تصمیم گیری و هماهنگ کردن رهبری منابع موجود انسانی و مادی و کنترل فعالیت های دسته جمعی برای نیل به هدف کنترل سیلاب و جلوگیری از خسارت بیشتر با مدیری جهادی باشد نه مدیر حرف،

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان از شفت؛ هدف کلی از مدیریت بحران ، بهینه سازی فعالیت های مقابله با بحران و به حداقل رساندن خسارات ناشی از آن است و می کوشد تا با به کار بردن کمترین منابع و کمترین زمان ، با کیفیت ترین ، بهترین و مطلوب ترین شرایط را برای خسارت دیدگان فراهم نماید و با آمادگی کامل به مقابله با بحران پیش رود .
مدیران بحران باید به هنگام سیاستگذاری و برنامه ریزی ، روش های ایمنی ، حساسیت نسبت به بحران ،اقدام مقابله ای درست ، احساس سودمندی و نگرش مثبت را فراموش نکرده و براین باور باشند که مدیریت علمی بحران ها می تواند از واردآمدن بسیاری از صدمات به جامعه جلوگیری کرده و موجبات ارتقاء سلامت شهروندان را فراهم آورد .
از آنجا که کشور ما همواره یکی از کشورهای حادثه خیز می باشد و خواه یا ناخواه در شرایط بحران قرار می گیرد مدیرانی لازم دارد که دارای ویژگی های مدیریت بحران باشند که اهم این ویژگیها عبارتند از : پیش بینی ، پیشگیری و کنترل وهدایت بحران است.

مهدی نقدی عصر روز (شنبه) در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده شهرستان شفت با اشاره به بارش شدید باران  و مسدود شدن ۱ ساعته راه ارتباطی چندیدن روستا به دلیل بالا امدن آب اظهار کرد: با تلاش به موقع راهداران این مسیرها بازگشایی شد و تردد در این روستاها در جریان است.

فرماندار شفت با بیان اینکه روستای لاسک در محور چوبر به امام زاده ابراهیم قرار دارد ظهر امروز بر اثر ریزش کوه مسدود شده بود، افزود: این ریزش سبب شده بود مسیر ارتباطی بیش از ۱۰ روستا شهرستان حدود ۳ ساعت بسته شود که خوشبختانه بازگشایی انجام گرفت.

نقدی با تاکید بر اینکه بر اثر طغیان رودخانه امام زاده ابراهیم پل آبنمای چوبر نیز بسته بود، ادامه داد: این پل آبنما با حضور به موقع دستگاهای خدمات راسان بازگشایی شد.

وی تصریح کرد: در زمان بسته بودن پل ابنما مسافران و همشهریان از محورهای جایگزین تردد انجام می‌دهند.

راه های ارتباطی روستاهای لپوندان، علیسرا، سفیدمزگی، ابنمای پل چوبر و پل بدآب و محور امام زاده ابراهیم بازگشایی توسط راهداری صورت گرفته است و تردد در حال انجام است.

همچینن فرماندار شفت به همراه دستگاههای خدمات رسان از  منازل که با بالا آمدن اب دچار مشکل و تخریب شده بودند بازدیدکرد.

با توجه به تعاریف متعددی ازمدیریت بیان شده ما دریافتیم که طبق نظر فالت که معتقد است مدیریت هنر انجام دادن کار به وسیله دیگران است و این هنر امروز در مدیریت بحران سیل در شهرستان شفت نمود پیدا کرد. .

نقدی توانست با  مدیریت، برنامه ریزی ، سازمان دهی و هماهنگی دیگر مدیران با علم و هنر متشکل از تصمیم گیری و هماهنگ کردن رهبری منابع موجود انسانی و مادی و کنترل فعالیت های دسته جمعی برای نیل به هدف کنترل سیلاب و جلوگیری از خسارت بیشتر با مدیری جهادی باشد نه مدیر حرف،

  • نویسنده : زلیخا صفری راسته کناری