سرهنگ پاسدار محسن جعفری صبح امروز در نشست خبری بمناسبت هفته دفاع مقدس در فومن با بیان اینکه شعار امسال بزرگداشت هفته دفاع مقدس 《ما متحدیم》 است، گفت: در دوران دفاع مقدس فاصله خاک تا افلاک برای جوانان میهن فقط یک میدان مین بود.

به گزارش خبرنگار صفیر گیلان از فومن سرهنگ پاسدار محسن جعفری صبح امروز در نشست خبری بمناسبت هفته دفاع مقدس در فومن با بیان اینکه شعار امسال بزرگداشت هفته دفاع مقدس 《ما متحدیم》 است، گفت: در دوران دفاع مقدس فاصله خاک تا افلاک برای جوانان میهن فقط یک میدان مین بود.

فرمانده سپاه ناحیه فومن با بیان اینکه دفاع مقدس رسا ترین واژه تعریف رشادت و ایستادگی ملت ایران است، افزود: رژیم بعث با پشتوانه استکبار جهانی برای شکست انقلاب اسلامی به خاک ایران حمله کرد.

وی با تصریح براینکه صدام با برهم زدن پیمان الجزایر به خاک ایران تجاوز کرد، ادامه داد: پشتوانه صدام اینقدر قوی بود که خیال میکرد می تواند یک هفته ای ایران را فتح کند.

جعفری با یادآوری اینکه دلهای شیفته انقلابی های ایران اسلامی و رهبری امام‌ خمینی(ره) موجب یک دفاع مستحکم و مقدس شد، اظهار داشت: جهاد و شهادت مردم مخلص این سرزمین ستون های نظام اسلامی را مستحکم کرد.

فرمانده سپاه ناحیه فومن با اشاره به اینکه بالاترین و درخشنده ترین نگین دفاع مقدس، یاد و خاطره و سیره شهدا است، گفت: توطئه مشترک شرق و غرب برای سلب استقلال و آزادی ایران اسلامی با سلحشوری مردم ایران شکست خورد.

این مقام ارشد نظامی با تاکید براینکه دفاع مقدس دریای بیکرانی از شرف و حماسه و معنویت و ایمان است، خاطرنشان کرد: دفاع مقدس نمایانگر ارزش ها، دستاورد ها و جلوه های ولایت مداری بود.

سرهنگ جعفری با بیان اینکه فرزندان جبهه و مقاومت شهادت را عبادت می‌ دیدند و میبینند، افزود: ایمان و ایستادگی جهادگران ایران اسلامی استکبار را به زانو درآورد.

سرهنگ جعفری با اشاره به اجرای بیش از ۲۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس در فومن خاطرنشان کرد: دیدار با خانواده شهدا، رژه خودرویی، میزخدمت، برنامه و جشنواره های فرهنگی و ورزشی و خاطره گویی، ویزیت رایگان، نواختن زنگ ایثار در مدارس، پیاده روی خانوادگی، تجمع بزرگ جوانان گام دوم انقلاب و… از برنامه های مهم این هفته است.

فرمانده سپاه ناحیه فومن با تاکید براینکه نقش رسانه ها در تبیین دفاع مقدس بسیار مهم است، متذکرشد: تاریخ دفاع مقدس باید برای نسل جدید بازخوانی و بازآفرینی و تبیین شود.