به گزارش صفیر گیلان، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در نشست بررسی سیره و زندگی امام خمینی (ره) در این اداره کل با بیان اینکه شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی عصاره تفکر حضرت امام(ره) است گفت: استقلال قلب این شعار است که نه شرقی و نه غربی را در خود نهفته دارد. دکتر […]

 

به گزارش صفیر گیلان، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در نشست بررسی سیره و زندگی امام خمینی (ره) در این اداره کل با بیان اینکه شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی عصاره تفکر حضرت امام(ره) است گفت: استقلال قلب این شعار است که نه شرقی و نه غربی را در خود نهفته دارد.
دکتر هادی نوری، تصریح کرد: ملت ایران در سال ۵۷ با نگاه راهبردی امام راحل تفکر دیگری را به دور از جریانات وابسته پی ریزی کرده و مستقل راه خود را ترسیم کرد.
باید نقشه راه کشور را با توجه به موقعیت فعلی جهان ادامه دهیم
نوری با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران بر بسیاری از کشورها تاثیرگذار بود افزود: این انقلاب الگویی برای آزادیخواهان جهان بود تا سرنوشت خود را بدور از کشورهای استثمارگر و سلطه طلب تعیین کنند.
وی با اشاره به تداوم انقلاب اسلامی ایران با گذشت حدود ۴۰ سال از پیروزی و فراز و نشیب های بسیار چون جنگ هشت ساله، تهدید، تحریم اظهار کرد: این راه، راهی ارزشمند اما سخت است و باید نقشه راه کشور را با توجه به موقعیت فعلی جهان ادامه دهیم.
تقسیم جهان به سه دسته کشورهای مرکز، پیرامونی و نیمه پیرامونی
مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با اشاره به تقسیم جهان به سه دسته کشورهای مرکز، پیرامونی و نیمه پیرامونی افزود: کشورهای مرکز تعیین کننده اختیارات و تصمیم گیری های اصلی دنیا هستند و جهت کلی دنیا و مسیرهای سیاسی، اقتصادی را مشخص می کنند.
ایران اسلامی بعد از جنگ هشت ساله از پیرامونی به نیمه پیرامونی تغییر یافت
وی با اشاره به افزایش دشمنی ها علیه ایران اسلامی تاکید کرد: مسیر توسعه ایران اسلامی بعد از جنگ هشت ساله از پیرامونی به نیمه پیرامونی تغییر یافت و به کشوری تاثیرگذار در خاورمیانه تبدیل شد که نقش آفرینی مهمی در مسائل خاورمیانه دارد.
نوری ادامه داد: دشمن می خواهد از تبدیل ایران اسلامی به کشوری قدرتمند و تصمیم ساز در منطقه جلوگیری کند در نتیجه کانون توجهش را ایران قرار داده و پازل به پازل در حال اجرای نقشه های خود است. وی با اشاره به برجام و بدعهدی آمریکا تصریح کرد: ما حسن نیت خود را به دنیا ثابت کردیم.
در برجام، اجماع جهانی علیه ایران در قبل از برجام به اجماع جهانی علیه آمریکا تبدیل شد
مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با اشاره به تغییر معادله جهانی به نفع کشور اذعان کرد: با تصمیم و طراحی هوشمندانه رهبر معظم انقلاب و درایت تیم مذاکره کننده در برجام، اجماع جهانی علیه ایران در قبل از برجام به اجماع جهانی علیه آمریکا تبدیل شد.
وی با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی ایران موجب انزوای آمریکا شد گفت: ما هیچگاه از اصول و آرمان های خود عقب نکشیده و نخواهیم کشید و از راه درست و با مذاکرات اصولی و هدفمند، در عین نگهداشت کانون های مقاومت خود در خاورمیانه، اهل مذاکره و پای بند به آن هستیم.
نوری با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت داخلی در شرایط کنونی اظهارکرد: در شرایط کنونی که مورد هجمه کشورهای منطقه و آمریکا هستیم، باید تمام توان و پتانسیل خود را به جای اینکه صرف هم کنیم در کنار هم قرار داده و دشمن را منزوی کنیم.
وی خاطرنشان کرد: در عین حال که رقابت را می پذیریم به چارچوب های معین در قانون اساسی پای بند بوده و زیر چتر رهبری گام برداریم.