صفیر گیلان؛سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان ممنوعیت کشت خشخاش از سوی طالبان را یک فریب و ژست سیاسی دانست و گفت: وجود کشوری با تولید انبوه موادمخدر در همسایگی کشورمان را یک چالش بزرگ و مزمن است.

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان؛اولین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان فومن با حضور اعضاء و سرپرست شورای هماهنگی استان و به ریاست فکور فرماندار فومن برگزار شد.

در این نشست اباذری سرپرست شورای هماهنگی استان ضمن تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت ایثار و پیروزی گفت: عملیات بین المقدس که با رمز یا علی بن ابی طالب آغاز شد به آزادی خرمشهر انجامید و مقدمه ای برای پیروزی های بعدی در طول دفاع مقدس شد. وی افزود: در طول سال مناسبت هایی وجود دارند که

احساسات حماسی و غرورآفرین مشترکی در میان همگان ایجاد می نماید که یکی از مهمترین و بارزترین آنها سالروز آزادسازی خرمشهر است.

    اباذری ادامه داد: این شورا با ایجاد هماهنگی بین دستگاه های دخیل در حوزه های مختلف مبارزه با موادمخدر نقش مهمی در پیشبرد سیاست ها و برنامه های ستاد مبارزه با موادمخدر دارد و با توجه به نقش مهم این شورا در اجرای برنامه های حوزه های گوناگون مبارزه با موادمخدر می بایست مطابق دستورالعمل ابلاغی نسبت به برگزاری منظم جلسات اقدام شود.

وی با اشاره به اجرای طرح ساماندهی معتادین متجاهر در سطح کشور گفت: این طرح با دستور ریاست محترم جمهوری و رئیس ستاد مبارزه با موادمخدر از ابتدای دی ماه سال گذشته تاکنون در حال اجراست، از این رو افزایش ظرفیت پذیرش مرکز ماده ۱۶ استان نیز به منظور رفع نیازهای استان در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم با همکاری

های ذیربط علی الخصوص شهرداری ها و اداره کل بهزیستی استان در آینده نزدیک محقق شود.

سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان ممنوعیت کشت خشخاش از سوی طالبان را یک فریب و ژست سیاسی دانست و گفت: وجود کشوری با تولید انبوه موادمخدر در همسایگی کشورمان را یک چالش بزرگ و مزمن است.

ایشان  اعلام ممنوعیت کشت خشخاش در افغانستان که به طور طبیعی باعث افزایش بی سابقه قیمت موادمخدر شده و این موضوع موجب شده که گرایش افراد به کشت خشخاش و شاهدانه و …  بیشتر شود افزود: از اینرو ضروری است با استفاده از ظرفیت بخشداری ها و دهیاری ها نسبت به شناسایی مزارع و گلخانه های متخلف اقدام شود که این موضوع می بایست جزو برنامه های جدی شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان ها باشد

سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان تبلیغات سوء در فضای مجازی مبنی بر بی ضرر بودن موادمخدر گیاهی را بسیار خطرناک خواند و خواستار برخورد جدی پلیس فتا با این اینگونه اقدامات در فضای مجازی شد.

وی نظارت بر عطاری ها را از دیگر وظایف دستگاه های نظارتی عضو شورا برشمرد و افزود: اغلب عطاری ها هیچ گونه دانش و اطلاعاتی در این زمینه ندارند و با فروش داروهای غیر استاندارد و تأیید نشده خصوصاً داروهای ترک اعتیاد باعث خسارت های جسمی و روحی بیشتری در میان جوانان می شوند لذا ضروری است اتاق اصناف قبل از صدور پروانه کسب ضمن استعلام صلاحیت فردی، وضعیت تحصیلی و آموزشی این افراد از سوی دانشگاه علوم پزشکی، نسبت به تشکیل تیم های بازرسی تلفیقی و انجام بازدید های سرزده و اصلاح وضعیت موجود اقدام کنند.

 

سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان در پایان سخنان خود به اهمیت پیشگیری و اقدامات فرهنگی و آگاه سازی اشاره کرد و افزود: برگزاری کلاسهای آموزشی، تئاتر خیابانی، بروشورها و بنرهایی حاوی پیام ها و شعارهای پیشگیرانه نقش مؤثری در ارتقاء سطح آگاهی جامعه ایفا می نمایند از این رو می بایست  شهرداری ها با همکاری دسنگاه های فرهنگی نسبت به توسعه برنامه های فرهنگی در عرصه مبارزه با موادمخدر اقدام کنند.

وی نقش خانواده را در مصون سازی فرزندان بسیار مهم و حیاتی دانست و افزود: ارتقاء سطح آگاهی و کسب مهارت های فرزند پروری والدین علی الخصوص مادران در کاهش گرایش فرزندان به اعتیاد بسیار مؤثر و تعیین کننده است. و چنانچه به سادگی از کنار این مباحث بگذریم خسارات جبران ناپذیری خواهیم خورد.

  • نویسنده : تنظیم؛زلیخا صفری راسته کناری