به گزارش صفیر گیلان؛در اجرای بخشنامه سفرهای استانی مدیران کل به شهرستان ها، مهندس اکبرزاده مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرستان فومن حضور یافت. محمود قاسم نژاد فرماندار شهرستان فومن در نشست با مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با قدردانی از اقدامات صورت گرفته این نهاد اظهار کرد: بنیاد مسکن در سطح کشور، استان و […]

به گزارش صفیر گیلان؛در اجرای بخشنامه سفرهای استانی مدیران کل به شهرستان ها، مهندس اکبرزاده مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرستان فومن حضور یافت.

محمود قاسم نژاد فرماندار شهرستان فومن در نشست با مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با قدردانی از اقدامات صورت گرفته این نهاد اظهار کرد: بنیاد مسکن در سطح کشور، استان و شهرستان توفیقات خوبی داشته که جای قدردانی دارد و در شهرستان نیز از جمله دستگاه های موفقی بوده که در زمینه اجرای پروژه‌های عمرانی و طرح های مطالعاتی اقدامات خوبی انجام داده و همواره در تعامل با مردم بوده است.

قاسم نژاد با اشاره به برنامه‌های بازدید میدانی سفر یک روزه مدیرکل بنیاد مسکن به شهرستان فومن اظهار کرد: رود‌پیش از دهستان های مهم شهرستان است که از اجرای طرح هادی این روستا بازدید به عمل می آید.

فرماندار شهرستان فومن با اشاره به اجرای طرح هادی لولمان و شنبه بازار گفت: از چندماه پیش پروژه جدول بندی و احداث بلوار نیمه کاره مانده و رها شده‌است.

 منافع عمومی مردم با طرح هادی کنونی در تضاد است.

قاسم نژاد با اشاره به بازنگری صورت گرفته در طرح هادی روستاهای زیده بالا و پایین گفت: ۱۸ هکتار از زمینهای مردم از طرح هادی خارج شده که در سایر نقاط شهرستان نظیر دارباغ نیز این اقدام مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده است.

وی همچنین از بازدید میدانی پروژه آسفالت زیده بالا و پائین خبر داد.

فرماندار شهرستان فومن با اشاره به سیل سال گذشته اظهار کرد: بخشی از پروژه گابیون بندی و دیواره سازی حریم بستر رودخانه در رودبارچیره اجرایی شده‌ است.

وی یادآور شد: اگر تا پایان سال جهت تکمیل دیواره گذاری اقدام نشود ضمن قطع راه ارتباطی شاهد ایجاد مشکل برای تعدادی از خانه های حریم خواهیم بود.

قاسم نژاد به احداث پل ارتباطی داخل بافت روستایی سیدسرا اشاره کرد و افزود: یک دهنه از پل تبدیل به بستر رودخانه شده است که نیازمند احداث یک دهنه اضافی هستیم.

فرماندار شهرستان فومن با بیان اینکه از افق ده ساله ۵۲ روستا گذشته است، افزود: منافع عمومی مردم با طرح هادی کنونی در تضاد است.

قاسم نژاد اعمال ماده ۴ واگذاری اراضی را یکی دیگر از مشکلات شهرستان عنوان کرد و گفت: علی رغم تلاشهای صورت گرفته و برگزاری نشست‌های متعدد با منابع طبیعی هنوز در واگذاری اراضی به مردم و اعمال ماده ۴ مشکل داریم.

وی افزود: حل مشکلات کنونی سبب پایداری اقامت مردم در روستا و همچنین تقویت بنیان اقتصادی روستاییان می شود.

فرماندار شهرستان فومن با تاکید بر تسهیل فرآیند و روان سازی مقررات احداث واحد‌های بوم گردی از رتبه چهارم شهرستان فومن در سطح استان در زمینه موافقت اصولی خبرداد و گفت: برای۶۰ واحد نیز پروانه ساخت صادر شده است.

قاسم نژاد همچنین خواستار شفاف‌سازی تبصره ۵ ماده ۱ قانون حفظ کاربری اراضی شد.

فرماندار شهرستان فومن همچنین از اجرای پروژه گابیون بندی دیواره سازی حریم رودخانه در گوراب پس خبر داد و گفت: پل ارتباطی روستاهای فوشه، قلعه رودخان، حیدرآلات، تنگدره، گشت رودخان و همچنین طرح هادی روستاهای بخش سردار جنگل خبرداد.

شاخص های مقاوم سازی واحد مسکن روستایی فراتر از متوسط کشوری است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان سال از بازدید میدانی از نقاط مختلف شهرستان فومن در جلسه جمع بندی سفر یک روزه به این شهرستان گفت: ظرف ده روز بررسی بازنگری طرح هادی روستاهای زیده و بالا و پایین با حضور نماینده فرمانداری،جهاد کشاورزی و بنیاد و با تشکیل کارگروه شهرستانی تعیین تکلیف می شود.

اکبرزاده همچنین در رابطه با گابیون بندی و دیواره سازی بستر رودخانه در رودبار چیره و احداث دهانه پل ارتباطی سیدسرا اظهار کرد: در این زمینه بازدید مشترکی با مدیران آب منطقه‌ای و نماینده فرمانداری برگزار می شود.

وی از اختصاص ۵۰ میلیون تومان برای هر روستا جهت بازنگری در طرح هادی آنها خبرداد و افزود: بازنگری ها طبق روال معمول انجام خواهد شد.

مدیر کل بنیاد مسکن گیلان همچنین در خصوص اعمال ماده ۴ گفت: طبق ابلاغیه سازمان بازرسی، منابع طبیعی مکلف شده است که درخصوص اراضی که در آن افرادی ساکن شده اند چه متجاوز باشند و چه متصرف و مالک اعلام نظر کنند.
وی یادآور شد: در همین زمینه کمیته شهرستانی تشکیل میشود و طبق اولویت پهنه ها ممیزی و اعلام وضعیت می شوند.

اکبرزاده همچنین با اشاره به اختصاص ۳۹۹ میلیارد تومان درباره بوم‌گردی اظهار کرد: با تلاش استاندار ادامه اعتبارات در سال جاری پرداخت می شود‌.

وی همچنین با اشاره به اظهارات فرماندار فومن در رابطه با مشکلات روستاهای ۱۷ گانه حاشیه شهر گفت: مراکز دهستان برای ما از اولویت زیادی برخوردار هستند و آسفالت معابر این روستاها در اولویت قرار دارند.

اکبرزاده با اشاره به اختصاص ۶۵۰ میلیون تومان جهت احداث پل ارتباطی محدوده داخل بافت روستایی قلعه رودخان گفت: احداث پلهای ارتباطی روستاهای فوشه، گوراب پس، حیدرآلات، تنگدره، گشت رودخان نیز در دستور کار است.

وی در پایان با اشاره به مقاوم سازی ۵۹۰۰ واحد مسکونی روستایی گفت: شاخص کشوری در این زمینه ۳۵ درصد، شاخص استانی ۳۶ و شاخص شهرستانی ۳۷ درصد است.