حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه طرح مهرواره «محله همدل» اقدامی در راستای حل مشکلات مربوط به حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و … است گفت: طرح مهراوه محله همدل کاملاً مردمی و با مشارکت خود مردم اجرا خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان؛حجت الاسلام سعید مهدوی در گفتگویی با بیان اینکه فراهم سازی زمینه بهره مندی از برکات، معرفت و مغفرت ماه مبارک رمضان ضروری است، اظهار کرد: دغدغه سازمان تبلیغات اسلامی برای بهره مندی بیشتر مردم از معنویت در این ماه سبب شد تا برنامه ریزی لازم برای اجرای برنامه‌های ویژه در دستور کار قرار گیرد.
وی با بیان اینکه که از ابتدای ماه مبارک رمضان اقامه نمازهای یومیه در مساجد با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی انجام شده است، گفت: یکی از تأکیدات سازمان تبلیغات به مساجد و هیئت‌های امنا رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی در هنگام برگزاری نمازها است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه برگزاری مراسم شب‌های قدر و احیا بر اساس دستورالعمل‌های تعیین شده از سوی ستاد ملی کرونا در تمام مساجد و محافل مذهبی برگزار می‌شود، افزود: از ابتدای ماه مبارک رمضان جز خوانی قرآنی در استان گیلان برگزار شده است.
وی همچنین به برگزاری چند جشنواره فرهنگی و معنوی از سوی این سازمان اشاره کرد و گفت: این جشنواره‌ها در سطح ملی و استانی پیش‌بینی شده و در حال اجرا است.
مهدوی با اشاره به برگزاری جشنواره «نور و امید» در سطح ملی، تصریح کرد: شرکت کنندگان در این جشنواره می‌توانند در بستر فضای مجازی آیاتی با موضوع امید آفرینی را یا به صورت ترتیل خوانی و یا با استفاده از هر ابزار هنری و مهارتی تولید اثر کرده و با هشتک نور و امید در فضای اینستاگرام و روبیکا نشر دهند به برگزیدگان جوایز ارزنده‌ای اهدا خواهد شد.
وی با بیان اینکه در استان گیلان نیز از نیمه شعبان و همزمان با میلاد با سعادت امام زمان (عج) جشنواره امید آفرینان برگزار شده است، ادامه داد: این جشنواره به صورت ماهانه و با موضوعات مرتبط با هر ماه برگزار می‌شود و علاقه مندان می‌توانند در ماه مبارک رمضان با عنوان فصل بندگی آثار خود را در اینستاگرام روبیکا با هشتگ «امید آفرینان فصل بندگی» نشر دهند در پایان هر ماه برگزیده اعلام و به آثار برتر جوایز ارزنده‌ای اهدا می‌شود.
مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به برگزاری مهرواره «محله همدلی»، گفت: این جشنواره از مهمترین برنامه‌هایی است که سازمان تبلیغات در ایام ماه مبارک رمضان تا عید غدیر در دستور کار قرار دارد.
وی ادامه داد: در این مهرواره مساجد، کانون‌های مذهبی و تشکل‌های دینی که مشکل محله را شناسایی و با توجه به دغدغه اجتماعی آن را حل کرده‌اند می‌توانند در سامانه ثبت کنند.
حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه طرح مهرواره «محله همدل» اقدامی در راستای حل مشکلات مربوط به حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، تربیتی، آموزشی، خانواده، مذهبی، زیرساختی، زنان، اخلاقی، رسانه و هویت‌بخشی، سبک زندگی و سلامت، حقوقی، گفتمان انقلابی و فرهنگی ایرانی اسلامی، پیشگیری از فساد و انحراف عملکرد را در محله‌ها دنبال می‌کند.، افزود: به برگزیدگان این مهرواره در سطح ملی ۲۰۰ میلیون تومان جایزه اهدا می‌شود.