به گزارش صفیر گیلان؛محمود قاسم نژاد فرماندار شهرستان با اشاره به این که پیرو مکاتبه هواشناسی و همچنین مکاتبات قبلی خود با رؤسای ادارات، انتظار آمادگی کامل و همکاری تمام دستگاه های مسئول را در امر مدیریت بحران احتمالی دارد، به اهمیت آمادگی در برابر هرگونه حادثه احتمالی پرداخت و افزود: قابلیت پاسخگویی به اتفاقات […]

به گزارش صفیر گیلان؛محمود قاسم نژاد فرماندار شهرستان با اشاره به این که پیرو مکاتبه هواشناسی و همچنین مکاتبات قبلی خود با رؤسای ادارات، انتظار آمادگی کامل و همکاری تمام دستگاه های مسئول را در امر مدیریت بحران احتمالی دارد، به اهمیت آمادگی در برابر هرگونه حادثه احتمالی پرداخت و افزود: قابلیت پاسخگویی به اتفاقات ناشی از تغییر شرایط جوی و همچنین اطمینان از کارایی دستگاه های متولی در رابطه با حوادث، مورد رصد فرمانداری قرار گرفته و خواهد گرفت.

وی با پرداختن به دو حوزه اقدامات پیشگیرانه و همچنین فعالیت های ضروری پس از وقوع بحران، افزود: به دنبال توصیه های ارائه شده ظرف چند روز گذشته خود به دستگاه ها برای حفظ آمادگی در برابر بارش احتمالی باران و برف، انتظار دارم در اثر بارش ها هیچ گونه خللی در تردد و ترافیک خودروها رخ ندهد و بنابراین کلیه ادارات مرتبط باید آماده باشند.

فرماندار شهرستان فومن ضمن تأکید بر فعال بودن نانوایی ها با همکاری جهاد و صنعت معدن و تجارت، به بازدید ادارات مسئول از وضعیت نانوایی های سطح شهرستان از حیث تامین سوخت و برخورداری از آرد کافی در صورت افزایش تقاضا در زمان نیاز، پرداخت.

وی با موظف دانستن ادارات عضو کمیته بحران شهرستان به بازرسی امکانات و زیرساخت های خود در سطح شهرستان، ادارات گاز، برق، مخابرات، آبفار و آبفا، راهداری، شهرداران و سایر دستگاه ها را مورد خطاب قرار داد و بر حضور ایشان در شهرستان در زمان هر گونه بحران تأکید کرد.

قاسم نژاد با اشاره به حضور مستمر و آمادگی دهیاران برای پرداختن به مخاطرات ناشی از وقوع بحران، بر لزوم مدیریت منابع و استفاده از قابلیت های بخش خصوصی تأکید کرد.

رئیس کمیته بحران شهرستان همچنین با اشاره به سلسله اقدامات ضروری لازم الاجراء پس از وقوع حوادث نظیر نظارت و ساماندهی سردهنه رودخانه ها، بر لزوم آمادگی شبکه بهداشت و حضور کادر پزشکی و آمادگی برای موارد خاص تأکید کرد .

وی با اشاره به لزوم برنامه ریزی مسئولین شهرستان برای این موارد و فاصله نگرفتن از ادارات خود در ایام تعطیلات، افزود: هر گونه عدم حضور مسئولان شهرستان در زمان بحران به کل غیر قابل پذیرش است.

قاسم نژاد در ادامه اظهار کرد: مواجهه فوری با مخاطرات در ساعات اولیه مهم ترین اقدام در کاهش سطح و دامنه حوادث است و بنابراین خواستار آمادگی شهرداران و حضور نیروهای مربوط به مدیریت بحران در حوزه استحفاظی خود، تعیین کشیک و انتشار شماره تماس اضطراری برای دسترسی حادثه دیدگان و دسترسی ایشان به دستگاه های مسئول شد.

وی با پرداختن به ضرورت مسدودسازی ورودی و خروجی پل های آبنما در صورت افزایش ارتفاع آب در اثر بارندگی شدید و وقوع سیلاب، خواهان اخطار دادن به افراد مستقر در حاشیه رودخانه ها شد و نشان دادن حساسیت به نقاطی که دیواره رودخانه ها به آسفالت مسیرهای اصلی رسیده را مورد توجه قرار داد.

نماینده عالی دولت در شهرستان فومن افزود: پرهیز از ترددهای پرخطر به ویژه در ارتقاعات، به منظور کوهنوردی و لزوم مدیریت و اخطار دادن به موقع به ایشان و بستن مسیرهای خطرناک باید در دستور کار دستگاه های مسئول قرار گیرد.

در ادامه تعدادی از ادارات عضو این کمیته، گزارش خود را درباره تمهیدات و اقدامات انجام شده برای آمادگی در برابر بحران احتمالی ارائه کردند.

در این جلسه رؤسای شبکه بهداشت، راهداری و حمل و نقل جاده ای، هلال احمر، اوقاف، شهردار فومن، ماکلوان، صنعت معدن و تجارت، راه و شهرسازی، گاز، مخابرات، آب و فاضلاب شهری و آب و فاضلاب روستایی، برق، آموزش و پرورش به ارائه توضیح درباره مجموعه اقدامات انجام شده خود و آمادگی برای مدیریت بحران احتمالی پرداختند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی از انجام هماهنگی های لازم میان کلانتری ها، پلیس راهور و سایر واحدهای انتظامی خبر داد.

همچنین سرهنگ امیدی رئیس پلیس راه فومن – رشت، ضمن تاکید بر پاسخگویی و قابل دسترس بودن روسای ادارات در زمان بحران، از بستن راه ماکلوان به ماسوله در زمان لازم با ارسال تیمی از پلیس راه خبر داد و افزود: طبق قانون از ۲۵ آذر کلیه وسائط نقلیه باید مجهز به زنجیر چرخ بوده باشند.