به گزارش صفیر گیلان، محبعلی رنج ور در سفر خود به بندر مرزی آستارا و دیدار با فرماندار این شهرستان، اظهار کرد: نگاه دولت تدبیر و امید از سال ۱۳۹۴، توسعه آب روستایی است. وی با بیان اینکه تخصیص اعتبارات آب و فاضلاب روستایی گیلان در سال ۱۳۹۶ صددرصد محقق شد، ادامه داد: این رقم […]

به گزارش صفیر گیلان، محبعلی رنج ور در سفر خود به بندر مرزی آستارا و دیدار با فرماندار این شهرستان، اظهار کرد: نگاه دولت تدبیر و امید از سال ۱۳۹۴، توسعه آب روستایی است.

وی با بیان اینکه تخصیص اعتبارات آب و فاضلاب روستایی گیلان در سال ۱۳۹۶ صددرصد محقق شد، ادامه داد: این رقم در تخصیصات سال گذشته، ۷۵ درصد است.

رنج ور با تأکید بر اینکه برخی تأسیسات روستایی استان نیاز به بازسازی و نوسازی دارد، افزود: در تلاش هستیم تا یکسری منابع آبی پایدار را در روستاهای گیلان ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه کیفیت منابع آبی شهرستان آستارا مشکل دارد و نمی شود در همه مناطق به حفر چاه اقدام کرد، یادآور شد: در این نشست تصمیمات لازم برای حفر چهار حلقه چاه در روستاهای عباس آباد و قنبرمحله سیبلی اتخاذ شد.

مدیرعامل شرکت آبفار گیلان منابع آبی موجود در رودخانه ملاهادی را بسیار مناسب دانست و تصریح کرد: در سالجاری بخش میکروبی آزمایشگاه آب و فاضلاب روستایی آستارا تجهیز و به بهره برداری می رسد.

در این نشست مسایل و مشکلات موجود در بخش آب و فاضلاب روستایی شهرستان با حضور «حسن رستم زاد» فرماندار آستارا، «کامبیز لقمانی مقدم» معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار و کارشناسان این شرکت بررسی و راهکارهایی برای رفع آنها ارائه شد.

منبع/ایسنا