می‌سا شفیع‌پور‌فومنی، عضو ارشد کانون پرورش فکری استان گیلان رتبه چهارم آزمون سراسری گروه آزمایشی هنر در سال ۱۴۰۰ را به خود اختصاص‌داد.

به گزارش صفیر گیلان به نقل از  روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، این عضو ارشد کانون پرورش فکری درحالی به این موفقیت‌دست‌یافت که بیش از ۱۲۵ هزار نفر در گروه آزمایشی هنر کنکور سراسری به رقابت‌پرداختند.

می‌سا شفیع‌پور فومنی که متولد سال ۱۳۸۲ رشت است، از اول ابتدایی سابقه عضویت در مراکز فرهنگی هنری شماره ۲، ۳ و مجتمع کانون رشت را درکارنامه‌دارد و حمایت والدین، مربیان و مطالعه کتاب را راز موفقیت خود می‌داند.
برگزیده گروه آزمایشی هنر آزمون سراسری ۱۴۰۰ طی این سال‌ها در فعالیت‌های کتاب‌خوانی و قصه‌گویی مربیان کانون استان گیلان حضوری پررنگ‌داشت و افزون‌بر موفقیت در این عرصه‌ها، نقش‌آفرینی به عنوان داور نوجوان جشنواره استانی قصه‌گویی را تجربه‌کرد.
شفیع‌پور هم‌چنین از اعضای فعال کارگاه‌های نجوم و رباتیک کانون به‌شمار‌می‌رفت و حضور در کارگاه‌های نقاشی و پویا‌نمایی این مجموعه نیز در علاقه‌مندی وی به رشته هنر نقشی غیر‌قابل انکارداشت.
عضو ارشد کانون گیلان که دیپلم ریاضی فیزیک است، کارنامه موفقی نیز در زمینه آموختن زبان‌های خارجی دارد و دریافت مدرک پایانی زبان انگلیسی «کانون زبان استان گیلان» و حرکت در مسیر فراگیری زبان‌های روسی و ایتالیایی برنامه‌نویسی رایانه، از موفقیت‌های می‌سا شفیع‌پور فومنی محسوب‌می‌شود.
شایان‌ذکر است، خدیجه تقی‌پور، مادر‌ «می‌سا شفیع‌پورفومنی» که سال‌ها به‌عنوان مربی، مربی مسئول کانون و مدیر‌کانون زبان گیلان فعالیت‌داشته و هم‌اکنون نیز درکسوت معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان به تربیت آینده‌سازان ایران اسلانی می‌اندیشد نیز در هدایت وی نقش‌آفرین بوده و پرورش کودکان و نوجوانانی بالنده و پویا را از رسالت‌های خود در این مجموعه فرهنگی می‌داند.