اختصاصی صفیر گیلان؛حجت الاسلام و المسلمین ˈسید عبداله هاشمی در جلسه شورای اداری شهرستان شفت که عصر روزپنج شنبه(۱۴تیرماه) برگزار شد در میان گفتمان نماینده شهرستان فومن و شفت که گفتند ما در دو روز متوالی حضور دکتر نوبخت را در گیلان داریم و سدلاسک شفت یکی از دلیل آمدن ایشان است گفت:سلام مرا به […]

اختصاصی صفیر گیلان؛حجت الاسلام و المسلمین ˈسید عبداله هاشمی در جلسه شورای اداری شهرستان شفت که عصر روزپنج شنبه(۱۴تیرماه) برگزار شد در میان گفتمان نماینده شهرستان فومن و شفت که گفتند ما در دو روز متوالی حضور دکتر نوبخت را در گیلان داریم و سدلاسک شفت یکی از دلیل آمدن ایشان است گفت:سلام مرا به ایشان برسانید و گلایه من را به ایشان برسانید وبگویید که به وعده هایی که می دهند  عمل کنند.

در این خصوص از امام جمعه شهرستان شفت در پایان جلسه شورای اداری علت این پیام کوتاه را درخواست نمودیم و ایشان گفتند.

دکتر نوبخت به وعده های خود عمل کند

رئیس سازمان برنامه و بودجه در سفر خود به شهرستان شفت  در ۱۶ بهمن ۹۶ در مراسم افتتاح همزمان ۵۱ پروژه راه و شهرسازی و حمل و نقل جاده ای استان گیلان در روستای شالمای شهرستان شفت به بحث مصلی شفت اشاره کرده بود و تاکید داشت که مصلی این شهر نیز مورد توجه و نگاه من خواهد بود و به زودی هم نماز عید فطر و هم نماز جمعه در این مکان برگزار خواهد شد و من تا امروز عملی شدن این وعده را ندیدم و فردا در نماز جمعه و در خطبه بیشتر در خصوص عمل نکردن به وعده ها  خواهم گفت.

حجت الاسلام و المسلمین ˈسید عبداله هاشمی در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان شفت ضمن دعوت احاد مردم به تقوای الهی گفت:حتی اگر تهدیدی باشد در سایه رعایت تقوا فرد مومن ان تهدید را تبدیل به فرصت می کند.

امام جمعه شهرستان شفت به روز دوشنبه و شهادت امام صادق اشاره و افزود:مناسبتها چه مذهبی چه ملی با هماهنگی در شهرستان اجرایی شود.

وی خطاب به مسئولان گفت: قانونمند عمل کنید و برای قانون ، فرای قانون رفتار صورت نگیرد زیرا رعایت قانون مصلحت شهرستان است.

 هاشمی ضمن برهزر داشتن استفاده از کلمه بحران را برای احاد مردم و مسئولان  وگفت: شرایط شرایط عادی است بحرانی نیست ما فروش نفتمان با قیمت مناسب سر جای خود هست و تنگه هرمز دست ما ایرانی هاست و انها به خصوص دشمنان این را می دانند .

 وی بحث فروش  گاز و پتروشیمی و صادرات محصولات غیر نفتی را در بهترین شرایط خواند و گفت: بازگشت ارز حاصل از فروش کالا مثل گذشته جریان دارد.

 امام جمعه شفت گفت: ما مواجع با مشکلات و معضلات شدیم نه بحران و خط قرمز بکشیم که دچار مشکل اجتماعی شدیم.

ایشان به گفتمان رهبری اشاره و افزود:دشمن در جنگ نظامی موفق نبوده و ترفندها و نقشه ها را تغییر و ایجاد شکاف بین مردم و نظام را پیش گرفتند.

 حجت الاسلام هاشمی با اشاره به اینکه انهایی که با عملکرد خود فاضل پر کن دشمن شدند که این نقشه اگر محقق شود اینها افرادی هستند که سهل انگاری دارند اظهار کرد؛ این افراد مدیریت دارند ولی غفلت دارند افراد تنبل با روحیه اشرافیگری هستند و تکبر نسبت به احاد مردم دارند.

 وی تکبر این افراد را ناشی از تکیه بر جایگاه مدیریتی خواند و گفت: امروز انجه نیاز است و نمایندگان هم باید ورود کنند و استیضاع  کنند اینکه تحول مدیریتی چه در مدیریت کلان کشور چه در دیگر بخشها با توجه به مصلحت نظام و مردم انجام شود.

 حجت الاسلام هاشمی با بیان اینکه  انهایی که روحیه کار کردن ندارند و ایده مرکزی انها توسط ترامپ بر باد رفته و امروز هیچ برنامه ای در ذهن ندارند و حاضر نیستند از تفریحات خود و سفر خارجی با هزینه هنگفت  که از جیب ملت است دست بکشند تاکید کرد ؛این مدیران باید از این جایگاه با سرعت خارج و ترک کننده باشند و این نیاز امروز جامعه ماست .

 گلایه مردم از تجربه تلخ وعده های بی سرانجام ازمدیران

 وی خواستار حضور مدیران جوان،با انگیزه،با روحیه انقلابی،جوان ،جهادی ،متخصص و دلسوز شد گفت:انچه امروز مردم از ان گلایه دارند تجربه تلخ وعده های بی سرانجام ازمدیران است  و این موضلی بزرگ در کشور  است.

امام جمعه شفت با تاکید بر اینکه اگر وعده می دهیم خورد وعده نکنیم که این وعده کردن در اموزه دینی ماست و به ان تاکید شده است.

 وی افزود: انهایی که به پاس خون شهدا  امروز به این مقام ومنسب رسیدید وامروز گذشته انها از یادشان رفته و بیشتر این افراد غرب گرا و تجمل گرا در گذشته جزء دار و دسته شاه بودند،  چقدر تفریحات و ویلاهای مجلل ،فرستادن فرزندان به کشور اروپا ،چقدر رانت خواری، چقدراختلاس.چقدرقاچاق کالا و ثروت اندوزی عبرت بگیرید که خاک این کشور اغشته به خون شهداست.

بدانید که سرمایه و پول و زمین ماندگار نیست عبرت بگیرید امروز فرزند شهید وقتی دلتنگ پدر می شود و از مادر سراغ پدر می گیرد و مادر نامه پدر را به او داده و امروز این فرزند بارها بوسه بر دست نوشته پدر می زند و شماها که دنبال پست و مقام هستید بدانیدو شرایط را بحرانی ندانید که خیانت است.

ذخیره دو تن سکه موضل است

 وی از ذخیره دو تن سکه توسط یک فرد گفت:این خلاء کجا بوده مگر می شود یک فرد دو تن سکه ذخیره کند این خلا ها که معضل بزرگ است بایستی پر شود زیرادشمن می خواهدبا جلوه دادن اوضاع نابسامان کشور ماو ایجاد تفرقه بر ما بتازد پس با تقوا نقشه دشمنان را نقش را بر آب کنیم.

 امام جمعه با اشاره به اینکه نگاه ما به صحبانه کاری بحث برجام نباشد چون نتیجه حاصل نمی شود گفت:کشتار حجاج ما در مسجد الحرام و بیت خدا که حتی حیوان را هم کسی حق ندارد بیرون بیندازد مسلمانان را چنین کشتند و از کشتار حاجیان در لباس احرام کوتاه نیامدند و ما چنین دشمنانی داریم.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به اینکه  امروز کسی غیرت دینی داشته باشند از امریکا حمایت نمی کند و ما سکوت جهان را در مقابل این دشمنان محکوم می می کنیم گفت:ما در جنگ هزار میلیارد خسارت مالی دادیم و نمی خواستیم وارد جنگ شویم  و چنین خسارت بدهیم.

وی ضمن تقدیر از اصناف شهرستان شفت گفت؛از مسئولان شهرستان تقاضا دارم که نظارت را داشته باشند تا افراد خود افزایش قیمت را بر کالاها نداشته باشند./زلیخا صفری