صفیر گیلان؛رمضانعلی طالبی امروز در جمع اعضای مجمع بسیج رسانه استان گیلان با گرامیداشت فرا رسیدن سالروز شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار اظهار داشت: مجمع عالی بسیج استان گیلان بنا دارد تا در روند فعالیت خطیر و مهم رسالت خبری همراه خبرنگاران باشد. رئیس مجمع عالی بسیج استان گیلان با بیان اینکه وظیفه و […]

صفیر گیلان؛رمضانعلی طالبی امروز در جمع اعضای مجمع بسیج رسانه استان گیلان با گرامیداشت فرا رسیدن سالروز شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار اظهار داشت: مجمع عالی بسیج استان گیلان بنا دارد تا در روند فعالیت خطیر و مهم رسالت خبری همراه خبرنگاران باشد.

رئیس مجمع عالی بسیج استان گیلان با بیان اینکه وظیفه و نقش خبرنگار در طول عمر انقلاب و دوران دفاع مقدس نقشی اساسی و اثرگذار بوده است گفت: بخشی از جمعیت شهدای استان گیلان را شهیدان عرصه خبر تشکیل می‌دهند و گیلان ۲۴۴ نفر شهید عرصه رسانه دارد.

طالبی با تاکید بر اینکه استان گیلان حدود ۵۰ جانباز و ۱۲ آزاده عرصه رسانه دارد خاطرنشان کرد: نقش پایش مستمر پیرامونی  محیط جامعه امروز باید رصد شود و اصحاب رسانه نقشی واسطه‌ای مابین مردم و مسئولان داشته و باید طرفدار مردم باشند.

وی با اشاره به اینکه فعالان عرصه رسانه باید صادق، امین و  طرفدار منافع مردم باشند تاکید کرد: برای اجرای تحقق صداقت در عملکرد رسانه باید زیرساخت‌ها و راهکارهای مناسب فراهم شود و این امر مقوله‌ای مهم در این عرصه محسوب می‌شود.

رئیس مجمع عالی بسیج استان گیلان با بیان اینکه فعالان رسانه‌ای با نبردی سنگین در مقابل رسانه‌های معاند مواجه هستند تاکید کرد: امپراطوری رسانه در سطح جهان بنا دارد تا ریشه حرکت بزرگ انقلاب اسلامی را خشک کند و برای رسیدن به اهداف خود چهل سال است که در تلاش است.

طالبی  با تاکید بر اینکه با وجود دیدگاه‌های سیاسی در عرصه رسانه حق‌طلبی، حق‌جویی، امانت و صداقت به طور حتم از ویژگی‌های ممتاز یک خبرنگار است خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری جایگاه خبرنگار را جایگاهی ویژه و مقدس در جامعه می‌دانند.

وی با اشاره به اینکه مقوله معیشت مردم از عمده دغدغه فعالان عرصه رسانه است و جامعه در شرایط کنونی به دلیل عدم ایجاد شفافیت و صداقت از سوی برخی‌ها مباحث دروغ را نمی‌پذیرد افزود: رها کردن مقوله‌هایی چون حقوق‌های نجومی موجب بی‌اعتمادی در بین مردم می‌شود.

رئیس مجمع عالی بسیج استان گیلان با بیان اینکه زمانی که با بستگان و نزدیکان برخی از اشخاصی که به اختلاس و فساد متهم هستند برخورد نمی‌شود بی‌اعتمادی در جامعه گسترش می‌یابد تاکید کرد: اصحاب رسانه در شرایط کنونی وظیفه‌ خطیری را بر عهده دارند‌.

وی با اعلام اینکه اصحاب رسانه باید راه شهید صارمی و شهدای مدافع حرم را ادامه دهند و در حال حاضر وظایف فعالان عرصه رسانه فراتر از گذشته است افزود: در اختیار گذاشتن میلیارد‌ها دلار از بیت‌المال به افرادی که در شرایط بد اقتصادی کالاهای مصرفی کشور را وارد نکرده و از این جایگاه سوءاستفاده کردند بی‌اعتمادی را در جامعه رواج داده است.

طالبی با تاکید بر اینکه فعالان عرصه رسانه با تدبیر و همفکری باید مطالبات مردم را در روشنگری این عرصه انعکاس دهند خاطرنشان کرد: مجمع عالی بسیج استان گیلان استمرار تعاملات با فعالان رسانه‌ای استان را می‌طلبد و ایجاد راهکار‌های مناسب را در جلسات دنبال می‌کند.

رئیس مجمع عالی بسیج استان گیلان با اشاره به افزایش قیمت غیرعادی در برخی از کالاها و با تاکید بر اینکه چگونگی افزایش قیمت‌ها باید از سوی رسانه‌ها در فضای عینی و مجازی پیگیری شود گفت: با روشنگری در این عرصه مشخص می‌شود که ممکن است برخی از افراد در این حوزه از نزدیکان و نورچشمی‌ها باشند.

طالبی با بیان اینکه افرادی که به‌خاطر مسائل سیاسی در روشنگری‌های این عرصه پنهان‌کاری می‌کنند مشخص است که این نزدیکان آنها دستی در این ماجرا‌ها دارند اظهار داشت: این افراد خیانت می‌کنند و با صحبت‌های نسنجیده افکار عمومی را به بازی می‌گیرند.

وی با تاکید بر اینکه مردم نمایندگان خود را به مجلس و شورای شهر می‌فرستند تا از منافع آنها دفاع کنند تصریح کرد: در حال حاضر رئیس جمهور آمریکا از توافق‌نامه برجام خارج شده و اعلام کرده که برای مذاکره با ایران آمادگی دارد و فرمانده کل سپاه در جوابیه‌ای محکم پاسخ او را داده است.

رئیس مجمع عالی بسیج گیلان با اشاره به اینکه دشمنان قصد دارند که با سخنان خود در داخل کشور اختلاف ایجاد کنند گفت: نماینده مجلسی که با رای مردم به آن جایگاه رسیده به‌جای طرفداری از این جواب محکم، می‌گوید که “شما در مقامی نیستید که این سخن را بگویید” و این امر مایه تاسف است.

طالبی با بیان اینکه سپاه پاسداران حافظ انقلاب و نظام است و برخی از افراد در تلاش هستند که افکار عمومی را به روش و شیوه خارج از کشور مدیریت کنند گفت: نقش رسانه‌ها در روشنگری و شفاف‌سازی واکنش فرمانده کل سپاه به اظهارات ترامپ فاسد برای مردم جامعه نقشی اثرگذار و مهم است.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا خالق داعش است و در حال حاضر قسمت عمده‌ای از مردم آمریکا ترامپ را به‌عنوان رئیس جمهور قبول ندارند بیان کرد: شهدای مدافع حرم ایران اسلامی برای حفاظت از نظام و انقلاب در کشور‌های عراق و سوریه به شهادت رسیدند.

رئیس مجمع عالی بسیج استان گیلان با اشاره به اینکه به طور حتم در شرایط کنونی در تمامی نقاط کشور انبار‌های احتکار کالا وجود دارد اظهار داشت: تحولات اخیر بیانگر این است که صداقت در ایفای نقش امانت‌داری در جامعه کنونی وجود ندارد.

طالبی با بیان اینکه نقش رسانه‌ها از جمله مکتوب و مجازی در این عرصه نقشی بالنده و اثرگذار است خاطرنشان کرد: اگر اخبار، جامع، راست و در راستای روشنگری باشد به طور حتم مردم به آن اعتماد می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه منافقان ۱۷ هزار نفر را در ایران اسلامی به شهادت رساندند و این امر با همکاری رسانه‌های معاند خارجی و ضدانقلاب داخلی صورت گرفته است گفت: منافقان در دامان استکبار جهانی و دشمنان پرورش یافته و امروز مدعی نقض حقوق بشر از سوی ایران اسلامی هستند.

رئیس مجمع عالی بسیج استان گیلان با اشاره به اینکه دشمنان روزی نهاد ریاست‌جمهوری را در کشور به آتش کشیدند تصریح کرد: نقش رسانه‌ها در شرایط کنونی نقشی برجسته است و فعالان رسانه باید در بسترهای مناسبی به فعالیت ادامه دهند.

طالبی گفت: کارگروه‌های تشکیل شده در بسیح رسانه  استان گیلان با برگزاری جلسات فعالیت خود را تداوم دهد و  با همکاری مجمع عالی بسیج و توافق با دستگاه قضایی استان گیلان مشکلات این عرصه در چهارچوب قانونی بررسی و برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه شرایط کنونی جامعه ملتهب است اما خبرگی و تجربه ۴۰ ساله نظام به طور حتم می‌تواند از مشکلات گذر کند بیان کرد: رسانه‌ها باید نسبت به دولت و ترمیم تیم اقتصادی آن مطالبه‌گر باشند و استاندار گیلان باید مشکلات و چالش‌های استان را بیشتر درک کند.

رئیس مجمع عالی بسیج استان گیلان با بیان اینکه تنها تمرکز به مقوله بوم‌گردی و گردشگری مشکلات و معضلات گیلان را رفع نمی‌کند تاکید کرد: برون‌رفت از مشکلات نیازمند راهکاری قوی، پیوسته با همفکری گروه‌های مختلف جامعه و همراهی مردم است.

/تسنیم گیلان