صفیر گیلان؛محسنی افزود: صنایع کوچک به دلیل کمک به رشد کارآفرینی و توسعه کسب و کار به عنوان ستون فقرات اقتصاد کشورهای توسعه ‌یافته شناخته می شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان؛در این دیدار که به بررسی وضعیت شهرک های صنعتی کوچیچال و گوشلوندان اختصاص داشت، مسائل و مشکلات واحدهای صنعتی در شهرستان فومن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

محسنی با بیان این که پیگیری مسائل و مشکلات صنایع و واحدهای تولیدی فومن از اولویت های دولت در شهرستان است، اظهار کرد: برخی واحدهای صنعتی فومن گویی رها شده اند و بانک ها پیگیری لازم را در زمینه مشکلات این واحدها ندارند.

محسنی افزود: صنایع کوچک به دلیل کمک به رشد کارآفرینی و توسعه کسب و کار به عنوان ستون فقرات اقتصاد کشورهای توسعه ‌یافته شناخته می شوند.

وی با اشاره به این که در تلاش هستیم تا با افزایش اعتبار پروژه ها برای شهرک های صنعتی در کمیته برنامه ریزی سال جاری، بخشی از مشکلات تاسیسات شهرک صنعتی کوچیچال را رفع کنیم، از اهتمام متولیان شهرستان در احصای مشکلات و رفع کاستی ها خبر داد.

محسنی در خصوص اهمیت و جایگاه شهرک های صنعتی بیان داشت : شهرک های صنعتی نقش مهمی در اشتغال و رونق اقتصادی منطقه دارند و با توجه به قابلیت های استان می بایست به دنبال جذب سرمایه گذاران صنعتی باشیم .

محسنی با اشاره به لزوم تلاش بیشتر در مدیریت بهینه و هرچه بهتر شهرک های صنعتی شهرستان به ویژه کوچیچال، اهمیت استفاده از ظرفیت های این مجموعه های صنعتی شهرستان دا مورد توجه قرار داد و خواستار این شد که شرکت شهرک های صنعتی استان نسبت به شناسایی، ساماندهی و اقدام قانونی درخصوص افرادی که زمین دریافت کرده اند، اما فعالیت صنعتی نمی کنند و راکد هستند، اقدام نماید.

وی افزود: ضرورت دارد به منظور جذب سرمایه گذار، هماهنگی های بیشتری بین ادارات و دستگاه های استانی جهت رفع محدودیت ها از جمله در رابطه با مسائل محیط زیستی انجام شود تا زمینه مناسبی برای حضور کارآفرینان در شهرک های صنعتی شهرستان فراهم شود و تلاش شود درجه بندی زیست محیطی و رتبه شهرک های صنعتی متناسب با نیازهای شهرستان تعریف گردد.

فرماندار فومن همچنین خواستار اتمام پروژه تصفیه خانه کوچیچال شد که از مطالبات شهرستان بوده و هم اکنون با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی و از محل اعتبارات ملی در حال انجام است.

تصفیه خانه شهرک کوچیچال فومن با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی

مدیرکل شهرک های صنعتی استان با اشاره به وجود دو شهرک صنعتی کوچیچال به مساحت ۱۵ هکتار و گوشلوندان به مساحت ۸ هکتار، از وجود پتانسیل برای احداث سومین شهرک صنعتی در شهرستان خبر داد.
وی با بیان این که تصفیه خانه کوچیچال ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و کار احداث ابنیه تمام شده، افزود: طبق برنامه ریزی ها این تصفیه خانه در دهه فجر سال جاری به افتتاح می رسد.

فریبرز سعیدی کیا با تأکید بر نقش شرکت شهرک های صنعتی به عنوان حامی و هدایت کننده صنایع کوچک خاطر نشان کرد: دلسوزی برای صنعت استان بسیار شایسته و مهم است ، ضمن این که حمایت از صنعت و ایجاد اشتغال می تواند از آسیب های اجتماعی جلوگیری کرده و باعث ایجاد سلامت روحی و روانی جامعه گردد ، که صنایع کوچک بهترین راه حل برای تحقق این امر در استان می باشد .

سعیدی کیا با اشاره به مصوبات استانی اظهار کرد: مقرر شده ۶۸ واحد صنعتی استان شناسایی، به سرمایه گذار جدید واگذار و فعال شوند و در کوچیچال نیز ۲ واحد صنعتی شناسایی و در حال اقدام به منظور فعال شدن هستند، اما مباحث مربوط به زیرساخت و واگذاری در گوشلوندان نیازمند اهتمام بیشتری می باشد.

لازم به ذکر میباشد در پایان این دیدار از شهرک صنعتی گوشلوندان و ناحیه صنعتی کوچی چال فومن بازدید به عمل آمد .