امیر سرتیپ کیومرث حیدری گفت: در هر کشور جمعیت یکی از مولفه های قدرت است. در بین این جمعیت نخبگان به عنوان سرمایه های علمی هر کشوری مورد احترام و اکرام جامعه هستند. ارتش جمهوری اسلامی از این قاعده مستثنی نبوده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با تاکید بر این که در مجموع دوره بی نظیری بود ادامه داد: با توجه به این که این سربازان نخبه بودند در این دوره نوع و گونه آموزش‌ها را به طوری برنامه ریزی کردیم که با توجه به ذهن پویا و فعال آنها در راستای تخصص و توانا علمی آنها باشد.

امیرحیدری گفت: تلاش بر این بود که بعد از پایان دوره این سربازان نخبه کشورمان به نظام مقدس جمهوری اسلامی خوشبین و نسبت به آینده امیدوار باشند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب تکیه و اعتماد به جوانان مورد تاکید قرار داده اند در این دوره سعی کردیم نشان دهیم که ایران اسلامی در رکاب رهبری به جوانان کشور اعتماد و تکیه دارد و از آنها به خصوص نخبگان به عنوان نعمت الهی یاد می کند.

وی تاکید کرد: می توانم با قاطعیت بگویم که بیش از۹۰ درصد این سربازان نخبه ذهنیت بسیار متفاوتی پیدا کردند و خوشبین تر و امیدوارتر به آینده و نظام مقدس جمهوری اسلامی شدند و در مدت کوتاهی که در خدمت آنها بودیم اگر ارزیابی صورت بگیرد با دیدگاه امیدوارکننده تر و معتقدتر پادگان را ترک می کنند.