در جلسه‌ای با حضور اعضای شورای تامین، دهیاران و اعضای شورای اسلامی دهستان های گوراب پس و گشت، مسائل امنیتی و فرهنگی این مناطق بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان؛ در جلسه ای که در عصر روز دوشنبه مورخ ۵ تیر با اعضای شورای تامین و دهیاران و روسای شوراهای اسلامی گوراب پس و گشت برگزار شد، مسائل عمومی و همچنین امنیتی این مناطق بررسی شد.

فکور فرماندار شهرستان با اشاره به اهمیت آگاهی و توجه دهیاران اعضای شورای اسلامی روستاها به مسائل و مشکلاتی که در مناطق تحت پوشش آنها وجود دارد خواستار تعامل آن ها با نهادهای مجری قانون به ویژه در بحث سرقت و امنیت شد.

فرماندار شهرستان فومن با بیان اینکه موارد سرقت سیم برق و تلفن در برخی روستاها گزارش می‌شود تاکید کرد: ضرورت دارد دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها با نظارت بیشتر در سطح روستاها هرگونه موارد مشکوک و سرقت دارایی های عمومی را به متولیان گزارش کنند.

وی با اشاره به اقدامات تامینی انجام شده در راستای ارتقای شاخص‌های امنیتی و برخورد با سرقت و افراد متخلف تاکید کرد: اقداماتی از قبیل تعویض کابل های مسی و فرسوده با کابل‌های خودنگهدار که در دستور کار شهرستان قرار دارد باعث کاهش سرقت در روستاها می شود.

فکوربا بیان این که برخی افراد بدون دریافت مجوزهای لازم از نهادهای مربوطه، در حوزه گردشگری فعالیت می‌کنند متذکر شد: تمام هتل‌ها مسافر کاشانه‌های مجاز زیر نظر اداره میراث فرهنگی شهرستان قرار دارد و صلاحیت مدیران این واحد‌های اقامتی طی فرآیندی قانونی احراز شده است.

فرماندار شهرستان با تاکید بر این که افراد غیر مجاز به ویژه تابلو به دست‌ها باید ساماندهی شود، دقت نظر و توجه متولیان امر، به فعالیت این دسته از افراد را خواستار شد.

فکور همچنین ضمن عرض تسلیت به مناسبت وفات حضرت امام محمد باقر علیه السلام اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام ضرورت دارد هماهنگی‌های لازم بین دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی و بخشداری‌ها در این زمینه انجام شود.

  • نویسنده : تنظیم؛زلیخا صفری