دکتر نوبخت،دبیرکل حزب اعتدال و توسعه، نماینده ی چهار دوره ی مجلس و عضو ارشد دولت های یازدهم و دوازدهم ،حزب اعتدال و توسعه

نقادی و نقد پذیری از ویژگیهای توسعه مندی و فرهیختگی می باشد/ مطالبه گری از طرف مردم و رعایت حقوق مردم توسط تمام دستگاههای دولتی و حاکمیتی بایستی استراتژی حکمرانی باشد

  پرینت
نقادی و نقد پذیری از ویژگیهای توسعه مندی و فرهیختگی می باشد/ مطالبه گری از طرف مردم و رعایت حقوق مردم توسط تمام دستگاههای دولتی و حاکمیتی بایستی استراتژی حکمرانی باشد
شناسه خبر : 77812 | تاریخ انتشار : 30 بهمن 1402 - 13:44 | 63 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

دکتر محمد باقر نوبخت،دبیرکل حزب اعتدال و توسعه،اعتقاد  دارد، بحث مهم مطالبه گری از طرف مردم و نقد پذیری از طرف مسئولان بایستی به یک منش اجتماعی و منش حکمرانی مناسب تبدیل گردد.

صفیر گیلان؛دکتر محمد باقر نوبخت،دبیرکل حزب اعتدال و توسعه،اعتقاد  دارد، بحث مهم مطالبه گری از طرف مردم و نقد پذیری از طرف مسئولان بایستی به یک منش اجتماعی و منش حکمرانی مناسب تبدیل گردد.

این استاد دانشگاه در گفت و گویی کوتاه با سردبیر پایگاه خبری و تحلیلی گیلان بهتر نوین افزود:
بایستی با آموزش و نهادینه کردن سبک زندگی مطالبه گرانه و همچنین با آموزش قوانین و مقررات ، شهروندان و روستاوندان فهیم را نسبت به حقوق اولیه ی شان آگاه کرد.

وی خاطرنشان کرد:

اگر روستاوند و شهروندی از حقوق اولیه خود آگاهی یابد و به قوانین به شکل نسبی اشراف داشته باشد در فرآیند مطالبه گری از مسئولان لکنت زبان نخواهد داشت و حقوق خود را خواستار خواهد شد.

به گفته ی دکتر نوبخت، نماینده‌ی چهار دوره ی مجلس شورای اسلامی از حوزه ی شهرستان رشت،شهروندان و روستاوندان با دانستن و آگاهی داشتن از حقوق اولیه ی خود و همچنین از قوانین و مناسبات حکومتی ،میزان هوشمندی نسبت به عملکرد قوای سه گانه در جامعه و در بین مردم بیشتر خواهد شد و با مطالبه گری و انتقاد و هم افزایی از طرف مردم ، قطعاً هم انجام کارها کیفی تر خواهد شد و هم به افزایش کمی آنها کمک خواهد کرد و خروجی چنین سیاست منطقی قطعاً رضایتمندی مردم را به همراه خواهد داشت.

معاون سابق رئیس دولت های یازدهم و دوازدهم و رئیس پیشین سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در ارتباط با انتقاد از عملکرد نمایندگان مجلس و دستگاههای اجرایی و سایر دستگاه‌های دیگر خاطر نشان کرد:

اساسأ نقد و نقادی یکی از ویژگی ها و مؤلفه های مطالبه گری می باشد و با انتقاد و نقادی روند انجام امور مختلف خیلی بهتر خواهد شد ، چون خرد جمعی در آن نقش دارد.با توجه به اینکه وجود پاره‌ای از اشتباهات در کارکرد های مدیریتی و دستگاههای دولتی بطور عام،می تواند ‌محتمل باشد ،نقادی و پرسشگری از طرف مردم و جامعه و زیر ذره‌بین بردن عملکرد مسئولان می تواند آب رفته را به جوی باز گرداند. پس مطالبه گری و انتقاد به همراه هم افزایی ویژگی های پیشرفت و توسعه مندی و فرهیختگی می باشند.

دکتر نوبخت،در خاتمه این گفتگوی کوتاه تصریح کرد:

اگر  مردم جامعه ایی مطالبه گر، منتقد و هوشمند شدند،شک نباید کرد که آن جامعه و مردم
راه خود را برای توسعه مندی و خوشبختی پیدا خواهند کرد ، در غیر اینصورت جامعه با چالش های جدی مواجه خواهد شد.

  • منبع خبر : گیلان بهتر نوین
برچسب ها
نوشته های مشابه
جلسه ساماندهی و تقویت مدیریت مرزهای مجاز آبی در حوزه نظارت گمرکات استان گیلان برگزار شد
آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم خواهد زد
رفع خاموشی های ناشی از حریق واحد های مسکونی و تجاری دهستان امام زاده ابراهیم شفت با سرعت در حال انجام است
پدر شهید ابراهیم عبدی از پیر خادمان اهل بیت(ع) آسمانی شد
آتش سوزی مهیب در تنها شهرک چوبی زیارتی ایران/صدها باب مغازه طعمه حریق شد
شهرک چوبی امامزاده ابراهیم شفت در شعله های آتش
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.