صفیر گیلان؛راویان پیشرفت سازمان بسیج رسانه گیلان در هفته کار و کارگر با همراهی و همت بسیج رسانه و بسیج کارگری سپاه قدس گیلان و  مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با حضور ۱۳ خبرنگار سراغ صنعت داروسازی کاسپین تأمین در شهر صنعتی رشت رفتند.

اختصاصی/صفیر گیلان؛راویان پیشرفت سازمان بسیج رسانه گیلان در هفته کار و کارگر با همراهی و همت بسیج رسانه و بسیج کارگری سپاه قدس گیلان و  مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با حضور ۱۳ خبرنگار سراغ صنعت داروسازی کاسپین تأمین در شهر صنعتی رشت رفتند.

اردوی راویان پیشرفت برنامه‌ای سراسری است که به همت سازمان بسیج رسانه استان‌ها برگزار می‌شود؛ نخستین دوره این اردو در گیلان سال گذشته در بازدید ازنمایشگاه دائمی توانمندی های راهبردی نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحت عنوان «پارک ملی هوافضا»  از نزدیک با آخرین دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در پنج حوزه موشکی، پهبادی، عملیات هوایی، پدافند و فضایی آشنا شدند.

بعد از آن هم این اردوها به شکل مرتب و با برنامه ریزی در حال اجرایی شدن در مراکز تولیدی و صنعتی استان گیلان شکل می گیرد و امروز  دوشنبه( ۱۰ اردییبهشت ۱۴۰۳)به همت بسیج رسانه گیلان پای ۱۳ خبرنگار گیلانی با همراهی آقاجانی مدیر کل اداره  تعاون ،کار  و رفاه اجتماعی،سرهنگ مهدی پارسا مسئول بسیج رسانه گیلان و سرهنگاسکندری رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه قدس به صنعت دارو سازی در شرکت شهرک صنعتی رشت و مجتمع بزرگ کاسپین تأمین برای روایت این صنعت پر سود در جهان از نگاه رسانه باز شد

به گفته مسئول بسیج رسانه استان گیلان این اردوهای راویان پیشرفت که با حضور رسانه های نخبه گیلانی برگزار میشود می تواند همانگونه که از اسمش پیداست روایت پیشرفتهای نظام اسلامی و امید آفرینی را در جامعه القا کند.

نقش ارزشمند رسانه در اقتصاد با روایت از کاسپین تامین

سرهنگ مهدی  پارسا ضمن تبریک هفته کار و کارگر به همه ی زحمتکشان حوزه کارگری گیلان و این شرکت گفت: راویان پیشرفت بسیج رسانه فرصتی است تا رسانه های ما دستاوردهای انقلاب را روایت کنند زیرا اگر غیر این باشد دشمن روایت دیگر از انقلاب و دستاوردهای نظام اسلامی خواهد داشت.

مسئول بسیج رسانه استان گیلان با اشاره به اینکه  بحث امید آفرینی یک نیاز اساسی در جامعه امروز ماست گفت:امروز توپ خانه رسانه ای دشمن نا امیدی را مدام شلیک می کند و اینجاست که ما نیازمند روایت رسانه انقلابی چون ذره فولادین مقابل دشمن هستیم.

پارسا تاکید کرد؛رسانه ها با روایت از شرکت داروسازی کاسپین تامین که در اقتصاد کشور نقش ارزشمند دارد این شرکت را معری کنند تا نقش دشمن در تحریم با این تولیدات نیست و نابود شود.

تولید از سرفصل‌های محور محرکه اقتصاد، معیشت و رفاه اجتماعی است

عباس اسکندری در همایش رسانه‌ای روایان پیشرفترسانه ها را  روایتگر دستاوردهای نظام اسلامی در بخش‌های مختلف به ویژه در حوزه صنعت و تولید خواند و گفت: تولید در سرفصل‌های  محور محرکه اقتصاد، معیشت و رفاه اجتماعی است و باید بیشتر به آن توجه شود.

وی  نقش رسانه را در مشارکت مردم در تولید و اقتصاد رسانه نقش محوری خواند و گفت:  رسانه در خط مقدم جنگ اقتصادی است .

اسکندری با اشاره به نقش جامعه کارگری در سرزندگی و پویایی تولید اضافه کرد: تولید و اشتغال بدون حضور و فعالیت کارگران بی معنا است و لذا می‌طلبد نگاه ویژه ای به جامعه کارگری صورت گیرد.

به گفته وی روایت پیشرفت و امید آفرینی جامعه و انتشار در سطح اقشار جامعه که با همکاری بسیج کارگری، اداره کار و بسیج رسانه صورت می‌گیرد باید مستمر باشد.

مسوول سازمان بسیج کارگری سپاه قدس گیلان با اشاره به نقش بسیج در عرصه‌های مختلف بیان کرد: بسیج موجب تقویت همبستگی و تعامل بین دستگاه‌ها، نهادها، مسؤولان و مردم در بخش‌های مختلف شده است.

اسکندری با الهام گیری از فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در حوزه کار و تولید گفت:حضور ما درو هم و در جمع ارزشمند شما در راستای ایجاد بارقه امید و افزایش تولیدات و توسعه فرهنگ کار است.

وی با بیان اینکه تولید در رفع مشکلات جامعه نقش مهم و حیاتی دارد، افزود:مشارکت  مردمی در سالهای اخیر باعث رشد شده اگر چه ما نقاط ضعف و قوت را داریم.

کارخانجات داروسازی مستقیم با درمان و سلامت مردم در ارتباط هستند

سیاوش آقاجانی  در نشست رسانه‌ای روایان پیشرفت در شرکت داروسازی کاسپین تامین، واقع در شهر صنعتی رشت ضمن تشکر از مدیران و متخصصان این شرکت برای حال خوب و امکانات مطلوب کارگران این شرکت گفت: حضور اصحاب رسانه و ارتباط گیری خبرنگاران و رسانه‌ها با تولید به نفع صنعت است.

آقاجانی با اشاره به فعالیت شرکت‌های داروساز در گیلان اضافه کرد: کارخانجات داروسازی مستقیم با درمان و سلامت مردم در ارتباط هستند و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

وی از ایجاد ۳۵ هزار شغل در گیلان خبر داد و افزود: سال گذشته تعهد اشتعال در گیلان ۳۲ هزار نفر بود که ۳۵ هزار شغل ایجاد شد.

آقاجانی با بیان اینکه ۴۰ درصد مشاغلی که ثبت شده ناشی از صدور پروانه‌ها بوده است، گفت: فعال سازی واحدهای راکد و نیمه فعال در اولویت گیلان بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری در گیلان بیان کرد: ۴۴ درصد نرخ مشارکت اقتصادی نشان دهنده جامعه امیدوار و پویا در استان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به اهمیت بکارگیری تشکل‌های کارگری بیان کرد: تشکل‌های کارگری بستری مناسب برای گره گشایی مشکلات و مسائل این اقشار زحمت کش است.

آقاجانی با اشاره به فعالیت شرکت‌های داروساز در گیلان اضافه کرد: کارخانجات داروسازی مستقیم با درمان و سلامت مردم در ارتباط هستند و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

وی از صدور دادنامه برای حدود ۱۵ هزار پرونده در گیلان خبر داد و افزود: در حوزه نظارت‌ها بیش از ۱۲ هزار بازرسی از کارخانجات و واحدهای تولیدی در گیلان صورت گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از اجرای ۱۶ طرح طبقه بندی شده در این استان خبر داد و اضافه کرد: در این طرح‌ها کارگران بر اساس توانایی‌ها و ویژگی‌های شغلی حقوق متناسب با شغل خود را پیدا می‌کنند.

سهم ۳۰ درصد کاسپین دارو از بازار دارویی کشور و صادرات

روزبه رسولی، مدیرعامل شرکت داروسازی کاسپین تامین، امروز در نشست با خبرنگاران اردوی راهیان پیشرفت با بیان اینکه  این شرکت بزرگترین تولید کننده آمپول در کشور است گفت: سال گذشته حدود ۲۷۵ میلیون عدد دارو در این شرکت تولید شده و حدود ۳۰ درصد از سهم بازار را در این بخش در کشور در اختیار داریم.

رسولی افزود: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و در سال ۶۲ این شرکت در اداره ثبت شرکتهای تهران ثبت شد و اواسط دهه ۷۰ نیز توسط متخصصین ایرانی راه‌اندازی و سال ۷۵ به صورت رسمی به بهره برداری رسید که هم اینک این شرکت ۱۳۰ پروانه تولید دارو دارد.

وی با اشاره به اینکه ۱۵قلم دارو به طور اختصاصی در این شرکت تولید می شودگفت:برخی از داروهایی که جنبه اقتصادی ندارد و فقط باعث نجات جان نوزادان و کودکان می شود هم تولید داریم.

مدیرعامل شرکت دارویی کاسپین تامین با اعلام اینکه هم اینک ۵۰۰ نفردر این شرکت مشغول به کار هستند که ۱۷۰ نفر خانم هستند گفت: برخی از تولیدات این شرکت، آمپول و داروهایی است که برای بیهوشی، قلب و عروق، ضد درد و آنتی بیوتیک‌های عمومی و بیمارستانی تولید می شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۵ مورد از آمپول های تولیدی این شرکت اختصاصی است و فقط در این شرکت تولید می شود، اظهار کرد: داروهای این شرکت به کشورهای حوزه خلیج فارس  افغانستان، عراق، ازبکستان و به مدت ۲ سال پیاپی نیز به کشور عمان صادر می شود.

وی  در خصوص پسماند دارویی این شرکت  خطاب به رسانه صفیر گیلان گفت:به تصفیه خانه این شرکت راه اندازی شده و این شرکت داروسازی کاسپین تامین بنا بر وظیفه ملی و اجتماعی خود سیستم تصفیه فاضلاب را با ظرفیت ۲۰۰ مترمکعب در روز در زمینی به وسعت هزار مترمربع از سال ۹۲ اجرایی کرد و هم اینک نیز پساب حاصل از این تصفیه خانه جهت آبیاری فضای سبز کارخانه استفاده می شود و این تصفیه‌خانه نیز مورد تایید محیط زیست گیلان می‌باشد و حتی در نظارت سازمان محیط زیست ماحائز رتبه هم شدیم .

شرکت داروسازی کاسپین تأمین در سال ۱۳۶۲ بنام شرکت گسترش و سرمایه گذاری دارویی ایران تأسیس گردید. این شرکت وابسته به گروه سرمایه گذاری دارویی تأمین (TPICO) میباشد.
کارخانه در سال ۱۳۷۶ در زمینی به مساحت ۱۵۰ هزار مترمربع در استان گیلان، شهرک صنعتی رشت و با ماشین آلات مدرن و پیشرفته و تجهیزات آزمایشگاهی کامل دایر گردید و انجام تمامی پروسه ها براساس اصول GMP و قوانین WHO، میباشد.

تولیدات این شرکت در ابتدا منحصر به انواع مختلف آمپول بوده و در طی سالیان گذشته شرکت همواره در جهت افزایش تعداد محصولات و تنوع آنها کوشیده است. در سال ۱۳۸۰ تولید اشکال نیمه جامد (کرم، پماد، ژل و شیاف) ، محلولهای خوراکی و شربتها نیز در کنار آمپول راه اندازی گردید.

در سال ۱۳۸۵ به منظور توسعه صادرات و در راستای برند سازی نام کارخانه داروسازی ایرانی در سطح جهانی،نام شرکت گسترش و سرمایه گذاری دارویی ایران (IPDIC) به شرکت داروسازی کاسپین تأمین (C.T.Pharma) تغییر نام داد. این شرکت در حال حاضر تعداد ۱۰۰ قلم از محصولات دارویی را به بازارهای داخلی و خارجی  عرضه مینماید.

شرکت داروسازی کاسپین تامین در سال ۱۳۹۴ مفتخر به دریافت گواهینامه پذیرش بازار سهام از فرابورس ایران گردید.

 

 

 

  • نویسنده : خبرنگار،زلیخا صفری راسته کناری