صفیر گیلان؛مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت کشور با بیان اینکه زنان در عرصه خانوادگی دو نقش مهم و پررنگ همسری و مادری را عهده دار هستند، تصریح کرد: نقش تربیتی در خانواده به زنان سپرده شده و طبق فرموده رهبر انقلاب هیچ چیزی نمی تواند جایگزین این نقش منحصر بفرد شود.

اختصاصی/صفیرگیلان؛زینب اختری پیش از ظهر امروز در آیین اختتامیه نخستین جشنواره رسانه ای «حریم رسالت» که در تالار مرکزی رشت برگزار شد، با اشاره به دیدگاه والای اسلام درباره زن و حضور اجتماعی او در کلام رهبر انقلاب، اظهار کرد: رهبر انقلاب براساس آموزه های قرآنی یک نگاه فراجنسیتی نسبت به مسئله زنان دارند و به تبیین و بازخوانی جایگاه زن مسلمان در سه عرصه فردی، خانوادگی و اجتماعی می پردازند.

وی با بیان اینکه در نگاه مقام معظم رهبری زن و مرد در عرصه فردی هیچ تفاوتی با هم ندارند، افزود همانقدر که یک مرد می تواند به تعالی معنوی برسد یک زن نیز می تواند از رشد و تعالی معنوی برخوردار شود؛ مانند حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) که هر دو در والاترین جایگاه معنوی قرار دارند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت کشور با بیان اینکه زنان در عرصه خانوادگی دو نقش مهم و پررنگ همسری و مادری را عهده دار هستند، تصریح کرد: نقش تربیتی در خانواده به زنان سپرده شده و طبق فرموده رهبر انقلاب هیچ چیزی نمی تواند جایگزین این نقش منحصر بفرد شود.

اختری با اشاره به نگاه والای اسلام به حضور زن در عرصه اجتماعی، عنوان کرد: جایگاه زن در اسلام با نگاه های سطحی غرب قابل مقایسه نیست و لذا در مقابل زن غربی و زن شرقی یک الگوی سوم را معرفی می کند.

این الگو برای حضور در عرصه اجتماعی نیازمند دو قید حریم و حدود زن و مرد است. در واقع اسلام می گوید این حریم باعث می شود استعدادهای واقعی زنان بروز و ظهور پیدا کند و صرفا زن به خاطر جنسیت در اجتماع حضور پیدا نکند.

وی با اشاره به مطالبه رهبری درباره عفاف و حجاب، گفت: اسلام به زنان حق حضور در عرصه های اجتماعی را داده و برای زنان جایگاه تعریف کرده و لذا جشنواره رسانه ای حریم رسالت باید به فرصتی برای مطالبه گری حقوق بشر درباره زنان تبدیل شود و نباید در مقابل حقوق بشر ساختگی غرب فقط از عفاف و حجاب دفاع کنیم، زیرا آنان حق زن را زیر پا گذاشته اند و اکنون ما را متهم می کنند که حقوق زنان را نادیده می گیریم؛ این در حالی است که اسلام به زن ارزش داده و وظیفه خبرنگاران متعهد است که این حق را بازگو کنند.

مدیرکل امور بانوان وزارت کشور با تاکید بر لزوم جهاد تبیین در حوزه جایگاه زنان، خاطرنشان کرد: امروز همه اسلام در مقابل همه کفر ایستاده و لذا اسلحه رسانه در دست بانوان می تواند به اسلحه ای هوشمند تبدیل شود که گفتمان انقلاب اسلامی را در دنیا جاری و ساری کند.

وی ترویج گفتمان انقلاب را زمینه ساز تمدن اسلامی نه فقط در داخل کشور بلکه در گستره بین الملل دانست و متذکر شد: محورهای جشنواره رسانه ای حریم رسالت در راستای اهداف سند تحول حوزه زنان و خانواده دولت سیزدهم بوده و قطعا رفع این دغدغه ها می تواند به حرکت پرقدرت نظام اسلامی کمک کند.

اختری از بانوان خواست مشارکت اجتماعی خودشان را در عرصه های مزیتدار نظام افزایش دهند و گفت: مسئله هویت بخشی زنان بسیار مهم است؛ همچنین نیازمند احیای نقش پشتیبان زنان در عرصه دفاع مقدس هستیم.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب از زنان به عنوان سربازان خط مقدم انقلاب یاد کردند، افزود: زنان امروز باید در عرصه جنگ نرم جهادگونه عمل و نبرد رسانه ای را با الگوگیری از حضرت زینب(س) آغاز کنند.

مدیرکل امور بانوان وزارت کشور، بروز و ظهور استعدادهای زنان در عرصه های اجتماعی را منجر به دستیابی زنان به احساس آرامش و امنیت دانست و بیان کرد: زنی که به آرامش و امنیت رسیده یک خانواده موفق را هم تربیت می کند.

وی رسالت زنان را در ابعاد مختلف فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و اقتصادی دانست و اضافه کرد: کمک به اصلاح الگوی مصرف و سبک زندگی اسلامی جز با حضور بانوان محقق نخواهد شد.

  • نویسنده : تنظیم،زلیخا صفری راسته کناری