به گزارش صفیر گیلان؛مدیر روابط عمومی فرودگاه سردار جنگل رشت، نقش روابط عمومی را در توسعه همه جانبه کشور از جمله فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بی بدیل دانست و گفت: آموزش و علاقه مندی به حرفه روابط عمومی از الزامات این شغل است. سیدرضا علوی زمیدانی از کارگزاران روابط عمومی استان گیلان در گفت‌وگو […]

به گزارش صفیر گیلان؛مدیر روابط عمومی فرودگاه سردار جنگل رشت، نقش روابط عمومی را در توسعه همه جانبه کشور از جمله فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بی بدیل دانست و گفت: آموزش و علاقه مندی به حرفه روابط عمومی از الزامات این شغل است.

سیدرضا علوی زمیدانی از کارگزاران روابط عمومی استان گیلان در گفت‌وگو با ایسنا – منطقه گیلان، ضمن تبریک فرارسیدن روز جهانی ارتباطات و روز ملی روابط عمومی به دست اندرکاران این بخش در واحدهای دولتی و غیر دولتی, به اهمیت این حرفه اشاره کرد و گفت: ارتباطات ضلع بلامنازع توسعه هر انسان و جامعه پیرامونی‌اش می‌باشد و با گسترش ابزارهای ارتباطی از جمله شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی، دهکده جهانی شکل گرفته است که متولیان روابط عمومی رابطان بین خدمات دهندگان و خدمات گیرندگان می‌باشند.

وی آموزش و علاقه مندی به حرفه روابط عمومی را از الزامات این شغل دانست و افزود: اگر متولیان روابط عمومی به عناصر آموزش و ارتباط مجهز نباشند نمی‌توانند رسالت ذاتی خود را به معنی واقعی و متناسب با نیازهای جامعه انجام دهند و بلاشک ماموریت این حرفه در تلاطمات شبکه‌های پیام رسان اجتماعی هضم خواهد شد.

علوی زمیدانی به بخش دیگری از تهدیدهای روابط عمومی در سازمان‌ها، نهادها، دستگاه‌های اجرایی، تقنینی و قضایی اشاره کرد و گفت: عدم نگاه کارشناسی به مباحث روابط عمومی و اجرای سلیقه‌ای و دستوری بعضی از مدیران در تصاحب شخصی از این مجموعه‌ها سبب شده است که برایند نیازهای مشتریان و ارباب رجوع از هر سازمان و یا نهاد نادیده گرفته شود و در آن صورت حجم وسیع اخبار و اطلاعات در شبکه‌های اجتماعی، مدیریت افکار عمومی را به عهده خواهند گرفت و در آن صورت اعتماد عمومی کاهش پیدا خواهد کرد و کاهش اعتماد عمومی در محیط اجتماعی، شکاف‌های سیاسی را نیز به همراه خواهد داشت.

این فعال اجتماعی و رسانه‌ای، درک متقابل مدیریت و روابط عمومی را در توسعه همه جانبه کشور ضروری دانست و بیان کرد: مدیرانی که به جایگاه روابط عمومی اهمیت می‌دهند و بر اساس نیازهای مشتری سازمانی شان، تصمیم می‌گیرند خواهند توانست عملکرد خود را نیز از طریق ابزارهای ارتباطی به جامعه هدف خود ارائه دهند و در این صورت اعتماد بین مسئولین و مردم بوجود خواهد آمد.

علوی زمیدانی، نقش روابط عمومی را در توسعه همه جانبه کشور از جمله فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بی بدیل دانست و افزود: هر گاه اجزای حکومت در هر جامعه بتوانند صدای مردم را بشنوند و به آن پاسخ دهند و از توجیه گری به شدت پرهیز کنند خواهند توانست اعتماد عمومی را جهت پذیرش عملکرد متولیان امر و اغنای افکار عمومی همراه کنند.

وی مطالبه گری درست و کارشناسی از عملکرد مسئولان توسط مردم را بسیار مهم دانست و افزود: اگر متولیان روابط عمومی در بخش‌های مختلف به این نیاز جامعه پاسخ دهند و از طریق ابزارهای رسانه‌ای اعتماد عمومی را جلب کنند شاهد تقویت بیش از پیش روابط عمومی در سازمان‌ها و نهادها خواهیم بود و آن عده از مدیرانی که هنوز هم اعتقادی به روابط عمومی ندارند یا همراه خواهند شد و یا در سیل شبکه‌های اجتماعی غرق خواهند شد.

این فعال اجتماعی و رسانه‌ای گفت: از آنجایی که روابط عمومی سازمان‌ها استقلال رای ندارند و فهم بعضی از مسئولان از این مرکز افکارسنجی درون سازمانی و برون سازمانی، با نگاه کارشناسی مطابقت ندارد رسالت ذاتی آن کمرنگ شده است و اگر خود را با برایند نیازهای مشتری هر سازمان مطابقت ندهد بلاشک ماموریت آن در شبکه‌های اجتماعی هضم خواهد شد.