نماینده ولی فقیه و استاندار گیلان در سالروز شهادت میرزاکوچک جنگلی به مقام شامخ وی ادای احترام کردند . به گزارش صفیر گیلان//همزمان با نود و پنجمین سالروز شهادت میرزاکوچک جنگلی آیت ا… قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت و دکتر محمدعلی نجفی استاندار گیلان با حضور برمزار این روحانی بزرگوار […]

نماینده ولی فقیه و استاندار گیلان در سالروز شهادت میرزاکوچک جنگلی به مقام شامخ وی ادای احترام کردند .
به گزارش صفیر گیلان//همزمان با نود و پنجمین سالروز شهادت میرزاکوچک جنگلی آیت ا… قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت و دکتر محمدعلی نجفی استاندار گیلان با حضور برمزار این روحانی بزرگوار در سلیمانداراب رشت ،به مقام شامخ قهرمان گیلانی مبارزه با استبداد داخلی و استعمار خارجی وپایه گذار مینیاتوری از جمهوری اسلامی ادای احترام کردند.
همچنین مراسم گرامیداشت سالروز شهادت میرزا کوچک خان و روحانیان وطلبه شهید گیلان با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار گیلان، مدیران اجرایی و جمع بسیاری از مردم در مسجد سلیمانداراب رشت برگزار شد.
میرزا یونس فرزند میرزا بزرگ که بعدها مشهور به میرزاکوچک خان جنگلی شد، با راه اندازی جنبش جنگل و رهبری آن، یکی از مردمی ترین نهضت های محلی ایران را تشکیل داد که خواستار قطع دست بیگانگان از کشور و استقلال و سربلندی ایران بود.
میرزا کوچک خان در یازدهم آذرماه سال ۱۳۰۰ هجری خورشیدی به شهادت رسید.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به کنگره بزرگداشت میرزا کوچک خان جنگلی در سال ۱۳۹۱ ، منشأ حرکت میرزا کوچک خان را یک منشأ صددرصد دینی و اعتقادی دانستند و تاکید کردند: ایشان یک واحد مینیاتوری از نظام اسلامی را در همان محدوده خاص خود – گیلان – ایجاد کرد.