به گزارش صفیر گیلان؛ محسن جعفری رئیس بسیج رسانه ی استان گیلان اثرگذاری رسانه را امری بی بدیل دانست و اظهار داشت: کسی نمی.تواند تاثیر گذاری بالای رسانه را انکار کند، تحولات دنیا بر اساس تاثیرگذاری رسانه ها می چرخد و امروز دنیای غرب با امپریالیسم رسانه ای که در اختیار دارد ذهن مخاطب را […]

به گزارش صفیر گیلان؛ محسن جعفری رئیس بسیج رسانه ی استان گیلان اثرگذاری رسانه را امری بی بدیل دانست و اظهار داشت: کسی نمی.تواند تاثیر گذاری بالای رسانه را انکار کند، تحولات دنیا بر اساس تاثیرگذاری رسانه ها می چرخد و امروز دنیای غرب با امپریالیسم رسانه ای که در اختیار دارد ذهن مخاطب را آنگونه که می خواهد مدیریت می کند.

وی با بیان اینکه دشمن از طریق رسانه ذائقه ی مخاطب را بر اساس مدل الگوی خود تغییر می‌دهد تصریح کرد: این چیزی است که ما باید در برابر آن بایستیم ، امروز تنها جنس کار تغییر کرده است اگر در دوران دفاع مقدس حوزه ی نفوذ دشمن از طریق مرزهای خاکی و جنگ سخت بود امروز کار به مراتب سخت‌تر است چراکه حوزه ی نفوذ دشمن اعتقادات و باورهای مردم و جنگ نرم است .

جعفری با اشاره به جنگ خاموشی که پیش روی ما و عرصه ی رسانه است یادآور شد: جامعه ما درآن روز ها امام را دیدند و از خاک و جان و ناموس ملت شریف ایران دفاع کردند امروز ما در یک جنگ خاموش به سر می‌بریم جنگی که اثرات آن به چشم سر دیدنی نبوده و قابل لمس نیست و اگر در این شرایط پای اعتقادات خود بایستیم کار ارزشمندی کرده ایم .

وی با این ادعا که جوانان امروز کمتر از جوانان زمان انقلاب نیستند خاطرنشان کرد: امروز دشمن با تمام قوا در شبکه های ماهواره ای و مجازی ورود کرده است و از طریق نفوذ به اذهان مخاطبان تا خانه ی مردم نیز راه پیدا کرده است کار فرهنگی در این فضا بسیار دشوار است.

رییس بسیج رسانه ی سپاه قدس گیلان با اشاره به تکلیف مهمی که بر دوش رسانه‌های انقلابی است خطاب به خبرنگاران گفت: ثبت خاطرات و یاد شهدا کمتر از شهادت نیست بنابراین کار شما بسیار با ارزش است چراکه ثبت درست و انعکاس آن لحظات می تواند مفید و مثمر ثمرباشد.

وی به رسالتی که بر دوش خبرنگاران ارزشی است اشاره کرد و یادآور شد: ما باید رسالت خود را درست انجام دهیم، اینکه قلم های ماچه می نویسد، اینکه برای کدام حزب یا جناح قلم می زنیم بسیار با اهمیت است ، شرافت رسانه ای ما باید برایمان مهم باشد تا به سرمنزل مقصود برسیم.

جعفری ادامه داد: امروز دفاع مقدس به نحو دیگری شروع شده است اگر دیروز حسین فهمیده ۱۳ ساله زیر تانک رفت امروز ۱۳ ساله های ما پشت درهای ثبت نام اعزام به سوریه صف بسته اند.

رئیس بسیج رسانه ی سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه نگاه‌ ما جناحی نیست بلکه ما انقلابی هستیم اظهار کرد: انقلابی به احدی اجازه دخالت در امور داخلی کشورش را نمی‌دهد انقلابی تا پای جان پای ولی خود می‌ماند ، ما باید امروز چنین کادری را تربیت کنیم و در بسیج رسانه به دنبال این هستیم تا سواد رسانه ای نیروها را هم طراز انقلاب کرده و حرفه ای عمل کنیم.

وی با اشاره به اینکه سنگر فضای مجازی در ستاد راهیان نور به عهده ی بسیج رسانه است گفت: امسال غرفه ی دفاع مقدس را در میدان شهدای ذهاب ایجاد کردیم و امیدواریم این غرفه را در یادمان ها نیز برگزار کنیم .

جعفری جنس کار رسانه ای را بسیار ارزشمند دانست و تاکید کرد: رسانه می‌تواند به مخاطب خود خوراک بدهد، جامعه‌ ی رسانه‌ای باید مطالبه‌گری کرده و پیگیر سفر راهیان نور باشد.
رئیس بسیج رسانه ی استان گیلان با بیان اینکه دشمن به طرق مختلف به دنبال ناامید کردن جوانان است خاطر نشان کرد: دشمن می خواهد انگیزه را از جوانان ما بگیرد، اما با دیدن جمعیت پر شور آنها در یادمان ها و مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور خود نا امید شده است.

وی با بیان اینکه شهدا زنده و تاثیر گذارند اظهار کرد: آنقدر که استخوان های تفحص شده ی شهدا روی جوانان ما تاثیر می گذارد ما اثر گذار نیستیم، اما امیدواریم لایق خدمت گذاری این شهدا باشیم.

جعفری در پایان متذکر شد: با گفتن واقعیت ها می توانیم این سفر را به خوبی انعکاس دهیم، بسیجی یعنی تلاش و کار بی ادعا، متأسفانه ما در حوزه ی تبلیغات و رسانه ای کردن ضعیف عمل کرده ایم، انعکاس خوب شما خبرنگاران می تواند حربه های دشمن را خنثی کند و همه ی ما را به سمت جامعه ی آرمانی که امام راحل بنا کرد برساند.