به گزارش صفیر گیلان ؛ محمدرضا محسنی در همایش روز شوراها با اشاره به اینکه نهم اردیبشهت ماه فرصت مغتنمی برای تقدیر از زحمات یک ساله اعضای شوراهای اسلامی است افزود : نهاد شورا یکی از سرمایه های نظام مردم سالاری دینی است. فرماندار شفت با بیان اینکه ریشه بسیاری از مطالبه گری های امروز مردم […]

به گزارش صفیر گیلان ؛ محمدرضا محسنی در همایش روز شوراها با اشاره به اینکه نهم اردیبشهت ماه فرصت مغتنمی برای تقدیر از زحمات یک ساله اعضای شوراهای اسلامی است افزود : نهاد شورا یکی از سرمایه های نظام مردم سالاری دینی است.
فرماندار شفت با بیان اینکه ریشه بسیاری از مطالبه گری های امروز مردم شفت مربوط به سالهای گذشته است افزود : اگر توسعه زیرساخت های عمرانی و خدماتی این شهرستان در زمان خود پیگیری و انجام می شد اکنون مجبور نبودیم بسیاری از کارها مانند پروژه فاضلاب شهری را از نقطه صفر آغاز کنیم .
نماینده عالی دولت در شفت با اشاره به اینکه در طول ۲۰ ماه اخیر پیگیری پروژه های زیرساختی در این شهرستان مورد پیگیری مستمر قرار گرفته است افزود : در سال ۹۷ شاهد تحولات عمرانی در شهرستان شفت خواهیم بود .
وی با بیان اینکه عملیات اجرایی طرح آبرسانی به شهرهای شفت و احمدسرگوراب (پروژه غرب نزدیک) در روزهای آتی با حضور مسوولین استانی آغاز خواهد شد افزود : فاز اول مطالعات فاضلاب شهرهای شفت و احمد سرگوراب نیز در مرحله نهایی است.

محسنی در ادامه با بیان اینکه بهسازی راه ملاسرا-شفت به طول ۱۳ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان ابلاغ و پیمانکار آن نیز انتخاب شده است افزود : تملک زمین های حاشیه این مسیر و تسریع در انجام کار نیازمند کمک های شوراهای اسلامی است.
وی شهرستان شفت را در حوزه گردشگری گیلان بی بدیل برشمرد و افزود : روستاییان می توانند برای احداث واحد های بوم گردی تسهیلات کم بهره با نرخ ۶ درصد دریافت کنند و این موضوع می تواند توسط شوراهای اسلامی و دهیاران اطلاع رسانی و پیگیری شود .
وی با بیان اینکه رونق بوم گردی و احداث بازارچه های سنتی و محلی سبب رونق اقتصاد شفت و بهبود وضعیت کسب و کار می گردد افزود : کشاورزی و گردشگری در کنار توجه به صنعت می توانند موجب شکوفایی این شهرستان گردد .
در پایان شوراهای اسلامی نمونه شهرستان شفت با اهدای هدیه و لوح سپاس تجلیل شدند .