به گزارش اختصاصی صفیر گیلان؛حضور گردشگر یعنی ورود سرمایه های اقتصادی /از ظرفیتهای گردشگری شهرستان فومن بیشتر بهره ببریم/شهرستان فومن اعتبار و افتخار صنعت گردشگری گیلان. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان پیش از ظهر امروز در  نشست ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان فومن ضمن تقدیر از فرماندار فومن و بهره بردن از […]

به گزارش اختصاصی صفیر گیلان؛حضور گردشگر یعنی ورود سرمایه های اقتصادی /از ظرفیتهای گردشگری شهرستان فومن بیشتر بهره ببریم/شهرستان فومن اعتبار و افتخار صنعت گردشگری گیلان.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان پیش از ظهر امروز در  نشست ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان فومن ضمن تقدیر از فرماندار فومن و بهره بردن از نگاه دقیق و تفکر ایشان در حوزه گردشگری گفت:باید از ظرفیتهای شهرستان فومن به ویژه ماسوله و قلعه رودخان  بهره ببریم.

photo_2017-03-11_05-51-02

در این نشست رضا علیزاده با اشاره به آمادگی کامل اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر در تمامی شهرستانهای استان بر لزوم میزبانی منحصر به فرد از گردشگران نوروزی تاکید کرد و گفت:باید نوروز ۹۶ متفاوت و با رویکرد  متنوع در خدمات دهی برای مسافران باشد.

 ایشان همچنین به موقعیت استراتزی گیلان در گردشگری اشاره و افزود: نوروز اوردگاهی است که باید حوزه گردشگری به معنای واقعی در آن به ثمر بنشیند.

وی با بیان اینکه گیلان از نظر برخورداری از زیبایی های طبیعی و جاذبه های تاریخی جایگاه ممتازی در سطح کشور دارد، به شهرک تاریخی ماسوله و قلعه رودخان بعنوان نگین جاذبه های گردشگری ایران اشاره کرد و گفت: این جاذبه های تاریخی به دلیل ارزش جهانی همواره مورد توجه گردشگران ایرانی و خارجی قرار دارند.

علیزاده  با اشاره به اینکه همه ساله به ویژه در ایام نوروز گردشگران بسیاری فومن را بعنوان مقصد سفر خود انتخاب می نمایند ،گفت: باید با تلاش جمعی و هم افزایی دستگاه های اجرایی در جهت تحقق این هدف گام نهاد.

وی با تاکید بر اینکه محور ماسوله و قلعه رودخان کوهستانی است باید در برخی ایام به ویژه نوروز تدارکات در این مسیر پر رنگ ظاهر شوند .

ایشان از حوضه نظارتی شهرستان خواست تا با تدبیر ادارات مربوطه مدیریت عرضه کالا و مایحتاج کنترل شود و در حصوص بهداشت نیز توجهات افزایش یابد.

مدیر کل میراثفرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان چاله های شهرستان را آزار دهنده خواند و گفت:ترمیم چاله و چوله های شهر و اتمام حفاریها مد نظر باشد.

ایشان نوروز را یک موقعیت خوب برای شهرهای شمالی خواند و گفت:ستاد تسهیلات سفر در شهرستان بیشتر دقت کند زیرا حضور گردشگر یعنی ورود سرمایه های  اقتصادی به شهرستان فومن.

این مسئول تصریح نمود: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان بعنوان تنها دستگاه اجرایی برتر در امر ترویج و توسعه فرهنگ نماز طی سفرهای نوروزی سال۹۵ مورد تقدیر قرار گرفت؛ لذا باید در جهت تداوم این موفقیت از طریق تجهیز نمازخانه ها و ترویج فرهنگ نماز در بین مسافران نوروزی تلاش کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به تقارن عید نوروز با انتخابات؛ بر لزوم فراهم نمودن نشاط اجتماعی برای گردشگران نوروزی تاکید کرد و گفت: افزایش مشارکت اجتماعی که از تاکیدات مقام معظم رهبریست در سایه رفاه اجتماعی و نشاط اجتماعی محقق می شود.