به گزارش گیلان صفیر گیلان: زمانی که قرار بود انتخابات شورای شهر رشت برگزار شود برخی از اعضای فعلی شورا با ادعای نماینده و صدای مردم بودن پا به عرصه انتخابات گذاشتند و تعدادی نیز پیروز انتخابات شدند، اما اینکه عضو شورای شهر رشت نماینده مردم یا نماینده نمایندگان باشد سوال مهمی است که ظاهراً […]

به گزارش گیلان صفیر گیلان: زمانی که قرار بود انتخابات شورای شهر رشت برگزار شود برخی از اعضای فعلی شورا با ادعای نماینده و صدای مردم بودن پا به عرصه انتخابات گذاشتند و تعدادی نیز پیروز انتخابات شدند، اما اینکه عضو شورای شهر رشت نماینده مردم یا نماینده نمایندگان باشد سوال مهمی است که ظاهراً اعضای شورا پاسخ اشتباه به آن داده‌اند!

یکی از اعضای شورا که به گفته خودش، روزگاری سایه نماینده فعلی رشت را با تیر می‌زد با انتشار یک استوری نوشت: «خداحفظش کنه این مرد رو!» و در حالی که طی یک ویدئوی حمایت از این نماینده را تکلیف شرعی می‌دانست، حاضر بود درب خانه مردم را برای جلب حمایت از او بزند! البته این عضو شورا مدتی بعد راهی ستاد انتخاباتی دو رقیب وی شد و از آن‌ها نیز اعلام حمایت کرد!

دیگر عضو شورا که در دوره گذشته انتخابات مجلس از فعالین ستاد انتخاباتی یکی از نمایندگان فعلی رشت بود، علاوه بر این تلویحاً از فردی دیگر نیز حمایت کرد و حالا به صورت رسمی کار و زندگی خود در شورا را به امان خدا سپرده و در ستاد انتخاباتی کاندیدایی دیگر حضور می‌یابد.

البته حمایت اعضای شورا از نمایندگان محدود به همین دو مورد نیست. دو تن دیگر از اعضای شورا نیز به طور مستقیم منتسب به دو نماینده فعلی رشت هستند.

در چنین شرایطی باید عنوان کرد آن دسته از اعضا که تغییر موضع داشته‌اند در واقع پذیرفته‌اند که در گذشته نسخه اشتباه برای مردم پیچیده‌اند و حالا بار دیگر سعی دارند برای مردم رشت نسخه انتخاباتی بپیچند!

علاوه بر این افراد به نظر می‌رسد در روزهای منتهی به انتخابات مجلس، برخی دیگر از اعضای شورای شهر رشت نیز فعالیت‌های انتخاباتی خود را علنی کرده و حضورشان در ستادهای مختلف نمایندگان فعلی و اسبق و یا حمایت‌های خود را رسانه‌ای کنند که ممکن است باز هم شاهد تغییر مواضع عجیب اعضای شورا و نمایندگی آن‌ها از نمایندگان مختلف باشیم.

در روزگاری که رشت، در بسیاری از شاخص‌های توسعه، نسبت به دیگر مراکز استان‌ها عقب مانده است انتظار می‌رود نمایندگان شورای شهر رشت منتقد عملکرد نمایندگان فعلی مرکز استان بوده و مطالبه‌گر به دنبال رفع مشکلات باشند نه آن که به دلایل نامعلوم از این ستاد به آن ستاد بروند و ضمن حمایت از همین نمایندگان فعلی که بی‌شک سهم عمده‌ای در نابسامانی‌های فعلی رشت دارند، پا را از این فراتر گذاشته و با ابهامات فراوان تغییر مواضع انتخاباتی غیر قابل پیش‌بینی نیز داشته باشند!