اختصاصی/صفیر گیلان؛ نشست خبرنگاران  و فعالان فضای مجازی شهرستان صومعه سرا با اعضای شورای تامین این شهرستان پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه، ۳دی) در اتاق فرماندار برگزار شد. «سیدجلال سیدمحمدی» در این نشست با اشاره به اینکه نقش رسانه ها و فضای مجازی و اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست گفت : نقش رسانه  ها به ویژه […]

اختصاصی/صفیر گیلان؛ نشست خبرنگاران  و فعالان فضای مجازی شهرستان صومعه سرا با اعضای شورای تامین این شهرستان پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه، ۳دی) در اتاق فرماندار برگزار شد.

«سیدجلال سیدمحمدی» در این نشست با اشاره به اینکه نقش رسانه ها و فضای مجازی و اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست گفت : نقش رسانه  ها به ویژه فضای مجازی در موضوع انتخابات بسیار حائز اهمیت است.

photo_2019-12-24_07-28-02

وی با بیان اینکه وابستگی های جامعه امروزی به فضای مجازی سبب شده تا این فضا به فضای حقیقی تبدیل شود،گفت: متولیان امور در این مسیر آگاهانه با برنامه ریزی و در چارچوب قانون گام بردارند زیرا از حوزه فضای مجازی پیامدهای مختلفی در جامعه ایجاد می شود. .

سید محمدی  در بخشی دیگر از این گفتگو  با اشاره به اینکه تاکنون نگاه امنیتی به رسانه و فضای مجازی نداشته‌ایم و نخواهیم داشت افزود: به عنوان یک مسئول در قبال شهروندان موظفیم که اطلاع رسانی کنیم زیرا با کسانی که سبب به وجود آوردن مخاطرات امنیتی در انتخابات شوند برخورد خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه باید در فضای سالم تبلیغات انتخاباتی گام برداریم، افزود: برای داشتن یک فضای سالم تبلیغاتی نیازمند کمک به یکدیگر هستیم.

سید محمدی در ادامه با تأکید بر اینکه  رسانه ها از ایجاد جو کاذب تبلیغات انتخاباتی پرهیز کنند گفت:یکی از مهم‌ترین وظایف اصحاب رسانه اطلاع رسانی اخبار است نه خبرسازی زیرا این دو مقوله کاملاً معنای متفاوتی دارد.

فرماندار صومعه سرا  از تشکیل گروه هایی از ۲ ماه پیش در شهرستان و  رصد تمام کانال های انتخاباتی خبر داد و  گفت:فعالان فضای مجازی در هدایت توقعات خیلی تاثیر گذار هستند و می توانند توقعات را به سمت قانونی پیش ببرند

وی با بیان اینکه رسانه نقش تأثیر گذاری در جهت دهی به مطالبات و انتظارات مردمی از نمایندگان دارند، گفت: رسانه‌ها باید آگاهانه گام برداشته و سطح توقعات قانونی در چارچوب وظایف نمایندگان را مشخص کنند.
سید جلال محمدی با اشاره به اینکه از وظایف نماینده آسفالت، برق رسانی و … نیست و آنها نباید به جای کار قانونی دنبال کار اجرایی باشند گفت: اصحاب رسانه باید مردم را نسبت به وظیفه قانونی نماینده متوقع کنند و از نماینده خواستار اصلاح قوانین شوند .

وی در پایان خواستار شد تا رسانه‌ها از تخریب دوری  و در مسیر معرفی توانمندیها و ظرفیتهای داوطلبان باشند نه معرفی فردی با تخریب فرد دیگر که این در شان یک رسانه نیست.

نظارت جدی بر تبلیغات انتخاباتی در فضای مجازی 

ابراهیم انصاری دادستان شهرستان صومعه سرا ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع رسانه ها و فعالان فضای مجازی گفت: اگر چه تا امروز در شهرستان وضعیت عادی بوده ولی کم کم به سمتیمی رویم که فعالیت فضای مجازی در  حوزه انتخابات در حال افزایش است.

وی افزود: ما از باب پیشگیری این جلسه را نگذاشتیم  بلکه جهت آگاهی و روشنگری با شما نشست گذاشتیم تا اگر در اینده اتفاقی افتاد نگویید که اطلاع نداشتید.

وی افزود: امروز انتخابات بعد از یک تحریم ظالمانه در حال برگزاری است و نباید اقدامات شما و ما در فضای رسانه  جهت تقویت دشمن شود.

دادستان صومعه سرا با بیان اینکه امروز دشمن مطالب شماها را در فضای رسانه دنبال می کند گفت:با مطرح کردن مسائل ایجاد نا امنی نکنید ولی انتقاد خوب است اگر به نحوی مطرح شود که با توهین و نشر آکاذیب همراه نباشد.

انصاری فعالیت فضای مجازی را در بحث نامزدها یک فعالیت مجازی زود هنگام خواند و گفت: امروز فعالیت علنی ممنوع است زیرا خیلی تا زمان تبلیغ وقت مانده است.

وی بر اساس ماده ۱۰ قانون انتخابات  که عملا” کار در فضای فیلتر شده را ممنوع کرده گفت: نامزد ها و طرفدارانشان نمی توانند در فضای فیلتر تبلیغ داشته باشند.

دادستان صومعه سرا از ایجاد کانال با شماره خارجی و ناشناس در این شهرستان خبر داد و گفت: خواهشا اصحاب رسانه و فضای مجازی قوانین مطبوعات و انتخابات را بیشتر مطالعه کنند زیرا اعضای شورای تامیننظارت جدی بر تبلیغات انتخاباتی در فضای مجازی شهرستان را دارد.

.

تهیه و تنظیم//زلیخا صفری