به گزارش صفیر گیلان؛جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان فومن به ریاست فرماندار و با حضور نماینده شهرستانهای فومن و شفت، امام جمعه شهرستان ،رئیس آموزش و پرورش و سایر اعضا روز گذشته  (۱۹ شهریور ماه ۹۷) در محل فرمانداری فومن برگزار شد. فرماندار فومن در این جلسه با بیان اینکه جلسه شورای آموزش و […]

به گزارش صفیر گیلان؛جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان فومن به ریاست فرماندار و با حضور نماینده شهرستانهای فومن و شفت، امام جمعه شهرستان ،رئیس آموزش و پرورش و سایر اعضا روز گذشته  (۱۹ شهریور ماه ۹۷) در محل فرمانداری فومن برگزار شد.

فرماندار فومن در این جلسه با بیان اینکه جلسه شورای آموزش و پرورش یکی از مهمترین جلسات است، گفت: از تلاش‌های صورت گرفته توسط حجت‌الاسلام افتخاری بابت رفع محدودیت‌های آموزشی شهرستان بخصوص رفع مشکل مالکیتی دبستان ۱۳ آبان قدردانی کردند.

محمود قاسم نژاد با اشاره به فصل بازگشایی مدارس بر لزوم بهبود ساختار فیزیکی مدارس تأکید کرد و گفت: نیازهای مدارس در حوزه وسایل گرمایشی، سرمایشی و میز و صندلی برطرف گردد.

وی یادآور شد: باید نهایت تلاشمان را به کار ببریم تا دانش آموزان در یک فضای مناسب تحصیل کنند و در این بین نباید از دانش آموزان بی بضاعت غافل شویم.

فرماندار شهرستان فومن خواستار تلاش بیشتر نهضت سوادآموزی برای ارتقای نرخ سواد در این شهرستان شد و گفت: وجود بی سواد مطلق شایسته شهرستان نیست.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود بر لزوم عمل به نیات واقفان تأکید کرد و گفت: در تغییر نام مدارس حتما به نیات واقفان عمل شود. در شرایطی که وقف در جامعه ما کمرنگ شده است می بایست قدردان انسانهای واقف و نیکوکار باشیم.

حجت‌الاسلام افتخاری نیز بر لزوم ترویج روحیه نشاط و امید در دانش آموزان تاکید کرد و گفت: از آقای بطحایی وزیر آموزش و پرورش بابت اختصاص ۷۰۰ میلیون تومان جهت رفع محدودیت سند مالکیت مدرسه ۱۳ آبان قدردانی می‌کنیم.

نماینده فومن و شفت یادآور شد: بودجه ای نیز از طریق دکتر نوبخت به شهرستان اختصاص یافته که در جهت پروژه‌های آموزشی از آن بهره خواهیم گرفت.

وی با بیان اینکه امکانات برخی مدارس داخل شهر مناسب نیستند اظهار کرد: باید در راستای رفع بی سوادی و افزایش امکانات آموزشی تلاش شود و بنده نیز به وظایف خود عمل خواهم کرد.

حجت الاسلام افتخاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فشار دشمنان به کشور گفت: امروز جای گله، شکایت و محکوم کردن یکدیگر نیست و باید با اتحاد و همدلی مشکلات را پشت سر بگذاریم.