صفیر گیلان،نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه کشورهای مختلف با شیوه‌های گوناگون با بیماری کرونا مقابله می‌کنند، افزود: همت، غیرت و تلاش و عزم همگانی، روحیه برادری و مهربانی تمامی ارکان نظام از جمله نیروهای مسلح در کنار کادر درمان، موجب خلق صحنه‌های زیبا و ماندگار در دوران مبارزه با کرونا شده است.

اختصاصی/ صفیر گیلان از رشت؛ پیش از ظهر شنبه(۱۴۰۰/۰۵/۳۰) با حضور دکتر ارسلان زارع استاندار گیلان و امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، بیمارستان پیشرفته تنفسی شهید سرلشکر موسی نامجو به همت نزاجا در محوطه مرکز درمانی پورسینای رشت به بهره‌برداری رسید.
استاندار گیلان در این مراسم با تسلیت ایام عزاداری شهادت سرور و سالار شهیدان و یاران باوفایش، از تلاش‌های غیورمردان ارتش در راه اندازی این بیمارستان اضطراری قدردانی کرد.
وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در نخستین روزهای شیوع بیماری کرونا خواندن دعای هفتم صحیفه سجادیه را که یادگار حضرت امام سجاد (ع) در هنگامی که برای او رنج و سختی پیش می آمد و یا زمانی که اندوهگین بودند را دعایی بسیار خوب و خوش‌مضمونی برای سخن گفتن با پرودگار بیان و اهتمام به آن را توصیه کردند.
دکتر زارع همزمان با سالروز شهادت حضرت سیدالساجدین (ع) مقارن با آغاز به کار این بیمارستان پیشرفته تنفسی به فرازهایی از این دعا اشاره کرد.
وی با قدردانی از تلاش های کادر درمان گفت: غیورمردان ارتش نیز با ستاد استانی مدیریت کرونا، همراهی های شایسته ای داشتند.
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه کشورهای مختلف با شیوه‌های گوناگون با بیماری کرونا مقابله می‌کنند، افزود: همت، غیرت و تلاش و عزم همگانی، روحیه برادری و مهربانی تمامی ارکان نظام از جمله نیروهای مسلح در کنار کادر درمان، موجب خلق صحنه‌های زیبا و ماندگار در دوران مبارزه با کرونا شده است.
به گزارش خبرنگار صفیر گیلان از رشت؛ برای ساخت این بیمارستان با سازه ۶۰۰ مترمربع، ۶۴ تختخواب استقرار دارد و ۱۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
در خاتمه این مراسم پس از افتتاح بیمارستان پیشرفته تنفسی،امیر حیدری فرمانده نزاجا با همراهی مسئولان استانی از مجتمع درمانی لاکان تحت عنوان نقاهتگاه و نیز از بیمارستان امام حسن مجتب(ع) فومن نیز بازدید کردند.
همچنین در حاشیه آیین بهره برداری از این بیمارستان پیشرفته تنفسی اقلام اهدایی ارتش به بهزیستی نیز در جای خود  دیدنی و ستودنی بود.
  • نویسنده : زلیخا صفری راسته کناری