اختصاصی/ صفیر گیلان؛مدیرکل ورزش و جوانان گیلان در جمع خبرنگاران رسانه های استان با گرامیداشت هفته تربیت بدنی و ورزش به تمامی زحمتکشان ورزش و جوانان در کشور و گیلان گفت :ورزش یکرویداد جاری است و  با تلاش تمامی همکاران و معاونت‌های این اداره کل امسال برنامه های کیفی و ارزشمندی در هفته تربیت […]

 

 
اختصاصی/ صفیر گیلان؛مدیرکل ورزش و جوانان گیلان در جمع خبرنگاران رسانه های استان با گرامیداشت هفته تربیت بدنی و ورزش به تمامی زحمتکشان ورزش و جوانان در کشور و گیلان گفت :ورزش یکرویداد جاری است و  با تلاش تمامی همکاران و معاونت‌های این اداره کل امسال برنامه های کیفی و ارزشمندی در هفته تربیت بدنی برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی و جوانان هم در این هفته پر رنگ تر از گذشته برگزار خواهد شد افزود :در بخش فرهنگی ، ادای احترام به مقام شامخ شهدا از آغازین روز هفته ، یادواره شهدای ورزشکار رشت دیدار جامعه ورزش با نماینده ولی فقیه در گیلان و استاندار ، دیدار با قهرمانان و پیشکسوتان را خواهیم داشت .

 image_2018_10_10-10_42_53_833_b2O

مریم بخشی گفت از مهم‌ترین برنامه‌های ورزشی نیز می‌توان به افتتاح نمایشگاه عملی و آموزشی دستاوردهای ورزش و جوانان گیلان شورای عالی ورزش همگانی با حضور استاندار محترم ، تور جهانی والیبال ساحلی مسابقات دوچرخه سواری ،افتتاح یک طرح عمرانی و خانه‌های ورزش روستایی و جشنواره‌های ورزش های بومی محلی و روستایی اشاره کرد .
وی افزود: ۱۴ برنامه در حوزه جوانان هم در این هفته اجرایی می‌شود که می‌توان به برگزاری همایش افتتاحیه برترین های اوقات فراغت جوانان اشاره کرد .
ایشان همچنین انتقال دستاوردها و فعالیتهای ورزشی را به مردم مهمترین رویکرد این اداره کل خواند و گفت:  از تمامی رسانه‌ها می خواهم  همچون گذشته برای اطلاع رسانی این رویدادها و فعالیت ها به مردم و مسئولین یار و یاور اداره کل ورزش و جوانان گیلان باشند.
بخشی افزود؛ درنمایشگاه علمی و آموزشی دستاوردهای ورزش وجوانان گیلان برای اولین بار استعدادیابی ،آموزش و ثبت نام ماه اول علاقه مندان رایگان و بیمه ورزشی با تخفیف ویژه انجام می شود.
وی در خصوص انتقال و جابجایی ها در سطح هیئت های ورزش  استان و استفاده از قشر جوان به جای بازنشستگان عرصه ورزش  گفت: قانونی در این رابطه تنظیم و به استان گیلان نیز ابلاغ شده و نیاز است همه ی مدیران از این قانون پیروی کنند و ما نیز از قانون اطاعت می کنیم.
مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با بیان اینکه من خودم جوانی بودم که فرصت گرفتم گفت: تغییر در فدراسیون تا امروز انجام نشده ولی انتظار می رود که بازنشستگان خود از این فضا خدا حافظی کنند.
ایشان خواستار تزریق روح جوان به ورزش شد و گفت:استان گیلان استان پیری است و استفاده از جوانگرایی کسب موفقیتهای بیشتر برای ورزش کشور و استان است.
 مریم بخشی در خصوص استادیوم های استان به ویژه استادیوم عضدی و سردار جنگل رشت و انزلی گفت: ما در استادیوم سردار جنگل با تاریکی هوا تاریکی استادیوم را داریم و این خود ایجاد مشکلات زیادی برای ورزشکاران به همراه دارد در حالی که فقط تامین نور این ورزشگاه یک میلیارد تومان هزینه دارد.
 مدیر کل ورزش و جوانان گیلان گفت: نگاه من اول تکمیل یک پروژه است  و بعد هم استاندارد سازی،گذاشتن دوربین برای امنیت بیشتر،رصد بازیهاوفروش الکترونیکی بلیط و پرداخت بدهی کامل ورزشکاران به ویژه تیم سپید رود رشت که پرداخت شد.
 این مسئول زن در حوزه ورزش گیلان گفت:نگاه من به تمام تیمها یکسان است زیرا من ۱۶ شهرستان ورزش دوست با ورزشکارانی دارم که همه برای ارتقاء ورزش گیلان و کسب مدال تلاش می کنند و اگر به هر شهرستان یک میلیارد اختصاص دهم به ۱۶ میلیارد اعتبار نیازمند هستم..
خانم بخشی در جمع خبرنگاران گفت: من شاید برای دیدن فوتبال به استادیوم سردار جنگل نرفتم و یا برای دیدن فوتبال از نزدیک در ترافیک نماندم  ولی مشکلات را می دانم چون انلاین بازیها را می بینم و رفع این مشکلات کمی سخت است.
تنظیم/زلیخا صفری