سرهنگ جعفری تاکید کرد،هرکس که دغدغه نظام ، مردم ، اسلام و خدمت به مردم داشته باشد بسیجی است


به گزارش خبرنگار صفیر گیلان از فومن/سرهنگ محسن جعفری فرمانده سپاه ناحیه فومن در نشست خبری با رسانه های این شهر ضمن تبریک ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار به جایگاه رفیع این قشر پرداخت و گفت : رشادت های جامعه پرستاری در بحران شیوع کرونا غیر قابل انکار است  و پرستاران در راه نظام سلامت جهاد کرده و می کنند.

فرمانده سپاه ناحیه فومن  با اشاره به در پیش بودن هفته بسیج اظهار کرد : هفته بسیج امسال با حملات ددمنشانه رژیم صهیونستی به مردم بی دفاع غزه با حکومتی که پایه های آن سست است و در طول ۷۵ سال سلطه با مقاومت مردم بی دفاع فلسطین روبرو است همراه شده است .

وی با بیان اینکه رژیم قاصب با حمایت های مستقیم آمریکا ، انگلیس و فرانسه به جنایت های خود ادامه میدهد ، افزود : اگر حمایت های استکبار جهانی نیود فاتحه اسرائیل خوانده شده بود و دیگر توان مقاومت نداشت و هنرش فروریختن بمب بر روری خانه ، کودکان و زنان بی دفاع فلسطینی است و در حالی که خود را دارای مجهز ترین ارتش دنیا  اعلام می کند مدارس ، بیمارستان ها و مساجد را زیر بمباران بمب های نامتعارف خود قرار می دهد .

وی تصریح کرد : اکنون با نسل کشی که رژیم صهیونستی در غزه به راه انداخته تمام جهان را بیدار ساخته و مردم کشورهای اروپایی مقابل کاخ سفید و کاخ الیزه انگلیس بر علیه اسرائیل راهپیمایی می کنند و این نشان دهنده بیداری مردم جهان و انزجار آنها از اسرائیل است .

وی سر منشاء مقاومت مردم غزه را از مقاومت ملت ایران در جنگ تحمیلی خواند و گفت : اگرچه مردم غزه مقاومت خود را از ملت ایران آموخته اند اما در طوفان القصی از ملت ایران جلوتر هستند و مقاومت را حیاتی تر از خون در رگ ها می دانند .

فرمانده سپاه ناحیه فومن ضمن تبریک فرارسیدن هفته بسیج اظهار کرد : بسیج در همه عرصه ها مظهر مردم سالاری دینی و اسلامی است و می تواند دسته های مسئول را  در جهت دهی،  هدف گذاری و عمل یاری کند و پایه اصلی بسیج احساس مسئولیت و تفکر ارزشی و مهمترین دغدغه بسیج حفظ نظام ، انقلاب و دستاوردهای و رفع مشکلات مردم است .

جعفری افزود : بسیج با تفکر رفع مشکلات مردم در عرصه های مختلف نقش آفرین بوده و در عرصه های نظامی و دفاعی پیش گام است و در حوزه سازندگی و محرومیت زدایی بسیج بسیار اثرگذار حرکت می کند .

وی با بیان اینکه بسیج در ساخت راه ، پل ، خدمات رسانی روستایی و شهری در حوادث غیر مترقبه و بحران ها در مواجه و مقابله با حوادث فتنه گون اثر گذار است ، تصریح کرد : در کمک مومنانه و توزیع بسته های معیشتی توانسته اقدامات موثری را به منصه ظهور برساند و هرکس که دغدغه نظام ، مردم ، اسلام و خدمت به مردم داشته باشد بسیجی است .

سرهنگ جعفری افزود : همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند :بسیاری از پیشرفت های کشور مرهون تفکر بسیجی است و مهمترین هدف ما در سپاه شهرستان فومن ارتباط چهره به چهره با مردم و اقشار مختلف است که از طریق جهاد تبیین ، فرهنگ ناب بسیجی و این ارزش را بین مردم تببین و ترویج دهیم و وظیفه ما این است که در جهاد تببین نسلی را که در دوران دفاع مقدس نبودند را از ارش های انقلاب و بسیج آگاه سازیم و نسل دهه ۷۰ و ۸۰ با ارزش های بسیج آگاه شوند و تفکر بسیجی را بشناسند .

وی با بیان اینکه بسیجی که از سوی دشمن معرفی می شود خشن ، بی سواد ومنزوی است ، اظهار کرد : بسیجی که امروز باید معرفی شود بسیجی پویا ، پیش برنده و پیش رونده است که در میدان همه عرصه ها حاضر و تاثیر گذار خواهد بود .

سرهنگ جعفری با اشاره به برنامه های هفته بسیج امسال اعلام کرد : شعار امسال هفته بسیج ” بسیج امید ملت”  است و سپاه ناحیه فومن در هفته بسیج امسال ۵۴ برنامه اصلی و ۲۰۰ برنامه جانبی دارد که در ۱۸۰ پایگاه مقاومت بسیج برادران و خواهران و مساجد فومن و اصناف برگزار می شود .

وی افزود : ۳۴ سری جهیزیه از اقلام اساسی منزل با ارزش تقریبی ۲ میلیارد تومان تهیه شده و به مناسبت ولادت حضرت زینب (ص) با کمک کمیته امداد در رزمایش به نوعروسان شهرستان فومن اهدا شد .

گفتی است که برنامه های شاخص هفته بسیج شهرستان فومن پویش نذر خون ، اردوی پیشرفت دانش آموزی ، جشنواره غذاهای بومی و محلی ، اعزام کاروان راهیان نور جنوب دانش آموزی ، توزیع ۲۰۰ بسته لوازم التحریر بین دانش آموزان کم برخوردار ، میز خدمت با حضور مسئولان شهرستان ،نشست بصریتی ، مراسم بزرگداشت هفته بسیج ، گردهمیایی نمایش اقتدار بسیجیان شهرستان با حضور ۳ هزار بسیجی منتخب در ورزشگاه آزادی فومن است که در طول یک هفته برگزار می شود