به گزارش صفیر گیلان؛ دکتر میرشمس مؤمنی‌زاده در این نشست که عصر امروز در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان برگزار شد، گفت: هر عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان که در زمان بحران در دسترس نباشد عزل می‌شود. فرماندار شهرستان رشت عنوان کرد: تمامی اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان رشت باید در روزهای آینده به علت […]

به گزارش صفیر گیلان؛ دکتر میرشمس مؤمنی‌زاده در این نشست که عصر امروز در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان برگزار شد، گفت: هر عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان که در زمان بحران در دسترس نباشد عزل می‌شود.
فرماندار شهرستان رشت عنوان کرد: تمامی اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان رشت باید در روزهای آینده به علت احتمال شدت یافتن بارش باران و جاری شدن سیلاب در نقاط مختلف در دسترس باشند و اقدامات و تمهیدات لازم را جهت جلوگیری از وقوع خسارت به مردم به کار گیرند.
مؤمنی‌زاده‌ بیان داشت: تمامی اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان رشت در صورت تشدید شرایط جوی و بروز مشکلات به علت بارش شدید باران باید جهت هماهنگی‌های لازم در فرمانداری و بخشداری های تابعه حضور یابند.
مؤمنی‌زاده اظهار داشت: در صورت بروز بحران در پاییز و زمستان پیش رو مدیریت بحران شهرستان رشت باید در تامین مایحتاج عمومی،‌ سوخت، آرد، نان و سایر نیازهای مردم و پیشگیری از بروز هر گونه اختلال درخدمات عمومی منجمله انسداد معابر، قطع برق، گاز، آب و… تدبیر نموده و همه امکانات و منابع خود را بدین منظور بسیج نمایند.
وی خاطرنشان کرد: از بین ۶۰ نوع حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی موجود در جهان بیش از ۳۰ نوع آن در کشورمان وجود دارد و در این بین استان گیلان به واسطه شرایط طبیعی و جغرافیایی خاص بسیاری از این موارد را به طور بالقوه در سطح مناطق مختلف خود دارد.
فرماندار شهرستان رشت افزود: به علت شرایط خاص و ویژه گیلان عوامل دستگاه‌های اجرایی و خدماتی آن نه تنها در موارد بروز بحران‌ها بلکه در تمام فصول پاییز و زمستان باید آماده وقوع شرایط ویژه باشند و شهرستان رشت به عنوان مرکز استان در این رابطه از اهمیت و حساسیت ویژه برخوردار است.

مؤمنی‌زاده تصریح کرد: شناسایی تهدید‌ها و نقاط حادثه‌خیز از جمله موارد بسیار مهمی است که مدیران دستگاه‌های اجرایی و خدماتی شهرستان رشت باید نسبت به آن توجه بیشتری داشته باشند تا به این ترتیب در زمان وقوع بحران‌های جدی،‌ احتمال خسارات وارده را به حداقل ممکن برسانند.
وی اظهار داشت: شناسایی نقاطی که در نقاط مختلف شهرستان رشت با بارش باران دچار آبگرفتگی می‌شوند باید به طور جدی توسط دستگاه‌های مرتبط شناسایی شود و برای کاهش آسیب‌ها و جلوگیری از نفوذ آب به داخل منازل مردم اقدامات پیشگیرانه صورت گیرد.
فرماندار شهرستان رشت عنوان کرد:‌ از مسئولان ادارات مربوطه آب،‌ برق،‌ گاز و مخابرات شهرستان رشت انتظار داریم نه تنها برای روزهای آینده بلکه برای تمام شش ماه پیش رو امادگی های خود را ارتقا دهند.
مؤمنی‌زاده ابراز داشت:‌ جهت جلوگیری از قطع برق مناطق مختلف شهرستان رشت انتظار داریم عملیات لازم جهت هرس درختان و زدودن ‌‌شاخ و برگ‌های اضافی آن‌ها توسط شهرداری‌های مناطق مختلف به صورت جدی‌تری انجام شود و کارهای این حوزه به تأخیر نیافتد.
وی خاطرنشان کرد: تمامی بخشداران،‌ اعضای شوراهای شهر و روستا،‌ مدیران دستگاه‌های اجرایی و خدماتی باید نسبت به تکمیل بانک اطلاعاتی منابع انسانی اقدام نمایند تا در صورت بروز بحران نام و شماره همراه افراد مورد نیاز در دسترس باشد.