مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان در حاشیه اجرای طرح قرار دوازدهم در آستان خواهر امام(س) رشت اعلام کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲۲ میلیارد تومان برای اجرای قرار دوازدهم هزینه شده است.

صفیر گیلان/حجت الاسلام اسماعیل تدینی، مدیرکل اوقاف وامور خیریه گیلان امروز یکشنبه۱۲ آذر ۱۴۰۲ در مراسم طرح قرار دوازدهم که در آستان خواهر امام(س) رشت برگزار شد گفت: فرهنگ وقف، نشان دهنده جریان روحیه همدلی و انسان دوستی در جامعه است.

وی اظهار کرد: در قرار دوازدهم مهدی یاوران تلاش می کنند بین مردم امید آفرینی نموده و وضعیت معیشتی افراد کم بضاعت را ارتقا ببخشند.
تدینی با اشاره به تهیه یک هزار و ۲۰۰ بسته معیشتی در طرح قرار دوازدهم آذرماه جاری، گفت: ارزش هر بسته معیشتی ۷۵۰ هزار تومان بوده است.
وی افزود: برای تهیه این بسته های معیشتی ۹۰۰ میلیون تومان از محل عواید موقوفات دارای نیات مرتبط با خیرات و کمک های مردمی هزینه شده است.
مدیرکل اوقاف وامور خیریه گیلان خاطرنشان کرد: این بسته های معیشتی با کمک موسسات خیریه و از طریق مراکز افق در اختیار نیازمندان قرار گرفته است.
وی افزود: تهیه و توزیع کیف و لوازم تحریر به ارزش۱۲ میلیون تومان، کمک به درمان و تهیه دارو برای بیماری های خاص به ارزش ۳۰ میلیون تومان و کمک هزینه تهیه جهیزیه به ارزش۱۵ میلیون تومان از دیگر بخش های طرح قرار دوازدهم آذر ماه امسال بوده است.
تدینی گفت: کمک هزینه اعزام به کربلا به ملبغ ۵ میلیون تومان، تهیه بسته های فرهنگی برای دانش آموزان عازم به اردوهای راهیان نور به ارزش ۶ میلیون تومان و کمک هزینه ترک اعتیاد به مبلغ ۱۲ میلیون تومان هم در طرح قرار دوازدهم آذرماه به جامعه هدف اهدا شده است.
وی اعلام کرد: در طرح قرار دوازدهم آذرماه دو دستگاه فتوتراپی و لارنگوسکوپی به ارزش ۲۰ میلیون تومان خریداری و در اختیار مراکز درمانی شهرستان آستانه اشرفیه قرار گرفته است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۲ میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان برای اجرای طرح قرار دوازدهم هزینه شده است.