صفیر گیلان ،نوروزی بهمبری با اشاره به جمع هزینه‌های عمرانی و هزینه کرد جاری دولت در گیلان نیز گفت: از ابتدای امسال تاکنون دو هزار و ۵۳۰ میلیارد تومان دولت در استان از خزانه اعتبال و پول پرداخت کرده است

صفیر گیلان/علیرضا نوروزی بهمبری مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ها با اشاره به عزم دولت در ارایه صدور مجوزها به صورت الکترونیکی اظهار کرد: کل فرایند صدور مجوزها با عزم و اراده دولت به صورت الکترونیکی است.

وی با بیان اینکه برای دریافت مجوزها صرفاً لازم است به درگاه ملی مجوزها مراجعه شود، افزود: هر کسی برای دریافت مجوزها می‌تواند با مراجعه به تارنمای مجوزها، شرایط صدور مجوز را مشاهده و در صورت داشتن شرایط نسبت به دریافت آن اقدام کند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان گیلان با بیان اینکه من‌ بعد صدور مجوزهای صنوف صرفاً از طریق سامانه مجوزها است، گفت: اشخاص واجد شرایط در صورت تکمیل فرایند در زمان مشخص مجوز خود را دریافت و شناسه یکتا دریافت می‌کنند.

نوروزی با بیان اینکه زمان دریافت مجوزها بین سه تا ۱۰۰ روز است، افزود: برای مجوزهای اعلامی سه روز و برای مجوزهای استعلامی تا ۱۰۰ روز زمان درنظر گرفته شده است.

تاکنون حدود ۸۰ هزار فقره درخواست برای دریافت کد یکتا در گیلان ثبت شده است

وی با بیان از ابتدای اجرای این طرح تاکنون حدود ۸۰ هزار فقره درخواست ثبت شده، گفت: از این تعداد بالغ بر ۴۶۶ هزار فقره درخواست معادل ۵۸ درصد منجر به صدور مجوز شده است.

به گفته نوروزی، ۴۲ درصد درخواست‌ها توسط زنان و ۵۸ درصد درخواست‌ها توسط مردان گیلانی در درگاه ملی مجوزها ثبت شده و ۴۴ درصد مجوزهای صادر شده متعلق به زنان و ۵۶ درصد مجوزهای صادر شده متعلق به مردان بوده است.

وی با اشاره به تکلیف قانونی به دریافت شناسه یکتا برای همه فعالیت‌های اقتصادی و کسب و کار بیان کرد: بر اساس حکم تبصره ۷ ماده ۱ قانون تسهیل صدور مجوزها، همه کسب و کارها باید تا پایان امسال مجوز الکترونیکی دریافت کنند و در غیر این صورت از دریافت خدمات دولتی محروم می‌شوند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان، سرعت و ذخیره زمان، رایگان بودن و همچنین غیرحضوری بودن دریافت مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) را از مزیت‌های فعالیت اقتصادی دانست.

نوروزی، ساماندهی کسب و کارها را یکی از مزیت‌های صدور مجوز الکترونیکی دانست و گفت: با صدور مجوزها به صورت الکترونیکی، خدمات دولت به کسب‌وکارها، شاغلین و تامین حقوق دولتی عادلانه و شفاف خواهد بود.

هزینه کرد جاری و عمرانی دولت در گیلان از مرز دو هزار و ۵۳۰ میلیارد تومان گذشت

وی با آخرین وضعیت سرمایه‌گذاری خارجی در استان گیلان اشاره کرد و افزود: از سال ۱۳۸۳ تاکنون، یک هزار و ۸۸۸ میلیون دلار سرمایه‌گذاری مصوب در استان به ثبت رسیده که ۵۵۳ میلیون دلار سرمایه آورده طی این مدت داشته است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان با بیان اینکه اغلب سرمایه گذاران خارجی در گیلان، چینی‌ها هستند، افزود: بیشتر سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته نیز در منطقه آزاد انزلی بوده است.

نوروزی همچنین به موضوع مولدسازی املاک مازاد دولت نیز اشاره کرد و گفت: دولت با فروش املاک مازاد خود منابع لازم را برای اتمام پروژه‌های عمرانی به‌کار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه فروش املاک دولتی در موادسازی آخرین اقدام املاک مازاد است، افزود: اجاره، تهاتر، اوراق‌سازی و نهایتاً فروش، از جمله راهکارهای مولدسازی املاک مازاد دولتی است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان با اشاره به اقدامات دبیرخانه مولدسازی در مولدکردن املاک دولتی استان بیان کرد: طی سه سال گذشته ۲۴ ملک مازاد دولتی به مبلغ یک هزار و ۶ میلیارد ریال به فروش رسیده است.

نوروزی با اشاره به مبحث بودجه استان گیلان افزود: طی ۱۰ ماهه نخست امسال ۱۱۰ درصد تحقق درآمدی در استان را شاهد بوده‌ایم.

وی با اشاره به جمع هزینه‌های عمرانی و هزینه کرد جاری دولت در گیلان نیز گفت: از ابتدای امسال تاکنون دو هزار و ۵۳۰ میلیارد تومان دولت در استان از خزانه اعتبال و پول پرداخت کرده است.