به گزارش صفیر گیلان؛قرارگاه محرومیت زدایی و جهادی نیروی زمینی ارتش ۵۰۰ میلیارد تومان در مقابله با کرونا و اجرای طرح‌های محرومیت زدایی هزینه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان؛ فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی و جهادی نیروی زمینی ارتش در نشست خبری با اصحاب رسانه به فداکاری یگان‌های ارتش در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: ارتش در کنار مردم ایستاده و در حوادث مختلف از جمله سیل، زلزله و… خدمت گذاری می‌کند و در شرایط ویژه و حساس یاری رسان مردم است.

سرهنگ خلبان، ولی رحمانی هم، به اقدامات در مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: علاوه بر این که تمامی مراکز و کادر‌های درمانی ارتش به کار گرفته شد، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در حوزه کرونا و محرومیت زدایی هزینه شده است.

وی ساخت ۱۲ بیمارستان دائمی را در زمان ۲ ماه ازدیگر خدمات ارتش دانست و گفت: ساخت بیمارستان در استان خراسان شمالی ۹۵ درصد پیشرفت داشته و در ده روز آینده به بهره برداری می‌رسد و بیمارستان دیگر در شهرکرد در حال احداث است و ۳۰ میلیارد تومان بودجه اختصاص یافته و تلاش می‌کنیم تا ۹۰ روز دیگر این طرح را آماده افتتاح کنیم.

فرمانده دانشکده هوانیروز ارتش با بیان این که هوانیروز ارتش قهرمان در زمان دفاع مقدس ۵۰۰ هزار ساعت پرواز داشته است، افزود: ایجاد امنیت پایدار اولویت اصلی ارتش است و نیرو‌های مسلح مقتدرانه تحت فرمان رهبر معظم انقلاب آماده مقابله با هر تهدیدی هستند.

سرهنگ خلبان رحمانی گفت: در استان قم بیمارستان ثابت تنفسی در زمان ۷ روز ساخته شد و این کار جهادی در حالی به سرانجام رسید که نیرو‌ها در بازه زمانی ۴۸ ساعته خوابی نداشتند و برای تحقق آن ۲۴ هزار نفر ساعت کار انجام شد.

وی افزود: ۹۱ کیلومتر لوله کشی آب در ۱۷ روستا استان سیستان و بلوچستان در حال اجراست و در روز‌های آینده این طرح‌ها به بهره برداری خواهد رسید و در استان خوزستان نیز طرح‌های آبرسانی در ۲۰ روستا در حال تکمیل و برای طرح‌های آب و فاضلاب و شبکه بهداشت بودجه و اعتبار تخصیص داده شده است.

فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی و جهادی نیروی زمینی ارتش، ساخت ۱۲ بیمارستان در کشور را از دیگر خدمات قرارگاه محرومیت زدایی و جهادی نیروی زمینی ارتش بیان کرد و گفت: بیمارستان دیگر هم در اصفهان در حال احداث دارد.

سرهنگ خلبان رحمانی گفت: امنیت اجتماعی بخش دیگری از کار ماست و انتظار داریم رسانه‌ها این اقدامات را با قلم و دوربین خود به نمایش درآورند.

وی افزود: در حدفاصل استان لرستان و اصفهان جاده‌ای در حال احداث است و بخشی از کار با سپاه پاسداران است و ۳ کیلومتر از مسیر صعب العبور را هم ما به سرانجام می‌رسانیم.