به گزارش صفیر گیلان؛علیرضا مهرگان با اشاره به آغاز برداشت توت فرنگی در شهرستان صومعه سرا، اظهار کرد: هرساله با شروع این ایام جشنواره ای به منظور شکرگذاری از برداشت این محصول در روستای صوفیانده برگزار می شود. وی با بیان اینکه امسال هفتمین جشنواره توت فرنگی در این روستا برگزار می شود، افزود : […]

 

به گزارش صفیر گیلان؛علیرضا مهرگان با اشاره به آغاز برداشت توت فرنگی در شهرستان صومعه سرا، اظهار کرد: هرساله با شروع این ایام جشنواره ای به منظور شکرگذاری از برداشت این محصول در روستای صوفیانده برگزار می شود.

وی با بیان اینکه امسال هفتمین جشنواره توت فرنگی در این روستا برگزار می شود، افزود : این جشنواره روز پنج شنبه چهار خرداد ماه در روستای صوفیانده شهرستان صومعه سرا برگزار می شود.

مسئول نمایندگی صنایع دستی صومعه سرا با اشاره به زمان برگزاری این جشنواره، گفت: هفتمین جشنواره توت فرنگی رأس ساعت ۱۴ الی ۲۱ این روز با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار می شود.

وی در ادامه هدف از برگزاری این نوع جشنواره ها را انتقال آداب و رسوم، آیین های بومی و محلی به نسل های جوان و حفظ و پاسداشت آداب و سُنن قدیمی و کهن منطقه دانست و خاطرنشان کرد: با برپایی چنین جشنواره هایی پتانسیل و ظرفیت روستاها معرفی و سبب جذب گردشگر می شود.

مهرگان همچنین به اجرای برخی برنامه های فرهنگی و هنری در این جشنواره اشاره و تصریح کرد: اجرای موسیقی سنتی، نمایش آیینی  و کمدی، لافندبازی، کشتی گیله مردی را بخشی از برنامه های این جشنواره است./مهر