به گزارش صفیر گیلان، آیت الله رسول فلاحتی امروز در جلسه تفسیر آیه های ۷۵، ۷۶ و ۷۷ سوره حجر قرآن با اشاره به بشارت خداوند به فرزنددار شدن حضرت ابراهیم(ع) و هلاکت قوم لوط اظهار کرد: اگر خدای متعال در بعضی از آیات به داستان های تاریخی می پردازد، هدف داستان سرایی نیست. وی به […]

  به گزارش صفیر گیلان، آیت الله رسول فلاحتی امروز در جلسه تفسیر آیه های ۷۵، ۷۶ و ۷۷ سوره حجر قرآن با اشاره به بشارت خداوند به فرزنددار شدن حضرت ابراهیم(ع) و هلاکت قوم لوط اظهار کرد: اگر خدای متعال در بعضی از آیات به داستان های تاریخی می پردازد، هدف داستان سرایی نیست.

وی به وجود آثار و فواید بسیار در داستان های قرآن اشاره کرد و افزود: تاریخ همیشه تکرار می شود و خدای متعال در داستان ها به عبرت ها و پندها برای انسان می پردازد.
امام جمعه رشت با بیان اینکه انسان برای رسیدن به هر هدفی الگو می خواهد، تصریح کرد: انسان با شناخت هدف خود زودتر به مقصد می رسد.
آیت الله فلاحتی، نخستین آفریده خدا را عقل دانست و بیان کرد: خدای متعال به انسان عقل حسابگر داده و انسانی که عقل ندارد، مجنون است و تکلیف ندارد.
وی به سه موضوع در مورد قوم لوط در سوره حجر اشاره کرد و گفت: هلاکت قوم لوط نشانه، علامت، الگو و نمادی برای آدم های هوشیار، بیدار و با توجه است.
نماینده ولی فقبه در گیلان، یکی از بایسته های زندگی انسان را توجه به دنیای پیرامونی خود دانست و خاطرنشان کرد: اگر انسانی نتواند جایگاه خود در جامعه ای که زندگی می کند را بشناسد و محک بزند، به درد نمی خورد.
آیت الله فلاحتی به روایتی از امام محمدباقر(ع) مبنی بر اینکه مسلمان از میان ملت ها هوشیار است، اشاره کرد و یادآور شد: امروز مسلمانان بیدارترین آدم های کره زمین هستند و اگر سایر ملت ها آگاهی دارند در سایه هوشیاری مسلمانان است.
وی با اشاره به پیشرفت های صنعتی و تکنولوژی در دنیای غرب، اظهار کرد: اگر پیشرفت هایی در کشورهای غربی وجود دارد به دلیل بی عرضگی سران کشورهای اسلامی در قرن های اخیر است.
امام جمعه رشت به ربایش مغزهای مسلمانان پس از جنگ جهانی اول توسط کشورهای غربی اشاره کرد و افزود: بی عرضگی رهبران اسلامی، جوامع اسلامی را عقب مانده کرده است.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه ایران با توجه به مشکلات مختلف پس از گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی در بعضی از علوم در رتبه نخست قرار دارد، تصریح کرد: هیچ کشوری در کره زمین مانند ایران تحریم ندارد.
وی به سختی های موجود برای مردم در جامعه اشاره کرد و گفت: با وجود سختی ها اما دارای رشد هستیم و اکنون ایران اسلامی به اقتداری دست پیدا کرده که در مقابل ابرقدرت آمریکا بتواند ایستادگی کند و این ناشی از قدرت اسلام است.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به روایت دیگری از امام محمدباقر(ع) مبنی براینکه خدا به مومن نور درونی داده که با آن می تواند تمام مسائل را درک کند، بیان کرد: کسانی که مسئولیتی به عهده دارند اگر می توانند کار مردم را از امروز به فردا موکول نکنند و مشکل گشا باشند.
آیت الله فلاحتی در پایان به استقلال قضات اشاره کرد و خاطرنشان کرد: سه گروه از قضات که می دانند خوب قضاوت نمی کنند، نمی دانند که خوب قضاوت نمی کنند و نمی دانند و خوب قضاوت نمی کنند، جهنمی هستند و یک گروه که می دانند و خوب قضاوت می کنند به بهشت می روند.