صفیر گیلان؛محمد جواد عامر در نخستین همایش حفظ اشعار تالشی برای کودکان  که در سینما شادی ماسال برگزار شد، گفت: بنده فکر می کنم امروز سه کار بزرگ انجام شد؛ اول اینکه برگشتیم به زبان مادری و فولکلور و این کار، کار بسیاربزرگ و ماندگاری است. وی انتخاب سن نونهالی برای حفظ اشعار را بسیار […]

صفیر گیلان؛محمد جواد عامر در نخستین همایش حفظ اشعار تالشی برای کودکان  که در سینما شادی ماسال برگزار شد، گفت: بنده فکر می کنم امروز سه کار بزرگ انجام شد؛ اول اینکه برگشتیم به زبان مادری و فولکلور و این کار، کار بسیاربزرگ و ماندگاری است.

وی انتخاب سن نونهالی برای حفظ اشعار را بسیار مناسب دانست و افزود: دست اندکاران این طرح هوشمندانه این سن را انتخاب کرده اند و احساس می کنم این کار درست از همان جایی که می بایست شروع می شده، آغاز شده است.

سومین مورد و مهمتر از همه ی آنها، این فضای شاد و مفرحی هست که در اینجا به وجود آمده است.

عامر ادامه داد: متاسفانه امروزه چیزی که در جامعه ما بسیار کم وجود دارد، شادی و تفریح در بین مردم است، به خصوص برای سنین کودک و نوجوان؛ اما خوشبختانه امروز این شادابی را در این جمع می بینیم و برای بنده افتخار است در جمع این عزیزان باشم.

وی در ادامه و با تاکید بر جایگاه ویژه شعردر تحولات اجتماعی، افزود: زبانی بالاترو رساتراز شعر وجود ندارد، در غالب شعر بسیاری از حرفها زده می شود؛ بسیاری از دردهای اجتماعی در شعرها نهفته می شود. شما در قالب شعر می توانید یک بحران اجتماعی را تشریح کنید.

فرماندار ماسال تاکید کرد: با توجه به این درصد از تاثیرگذاری،می طلبد به این هنر بیشتر پرداخته شود و فرزندانمان را با ادبیات فلکلور، ادبیات بومی و زبان مادری آشنا کنیم.

وی همچنین در ستایش از هنرمند فقید شهرستان ماسال، استاد فرامز مسرور، ایشان را شاعر توانمند و برجسته ای دانست که موجب افتخار این شهرستان است.

محمد جواد عامر در پایان این مراسم به همراه سایر مسئولین شهرستان از نفرات برتر این مسابقات با اهدا لوح تقدیر و جوایز نقدی تجلیل به عمل آورد.