صفیر گیلان/زلیخا صفری؛همایش “روایت فتح خرمشهر” همزمان با فرا رسیدن سالروز ایام برگزاری عملیات «بیت‌المقدس»و «فتح خرمشهر»پیش از ظهر امروز چهارشنبه ۲ خرداد ماه در  مراسمی با عنوان ویژه برنامه روایت فتح خرمشهر در تالار ساختمان ساعت شهرداری رشت برگزار گردید. در این مراسم که با حضور دکتر نصرتی شهردار رشت و اعضای شورای شهر رشت […]

صفیر گیلان/زلیخا صفری؛همایش “روایت فتح خرمشهر” همزمان با فرا رسیدن سالروز ایام برگزاری عملیات «بیت‌المقدس»و «فتح خرمشهر»پیش از ظهر امروز چهارشنبه ۲ خرداد ماه در  مراسمی با عنوان ویژه برنامه روایت فتح خرمشهر در تالار ساختمان ساعت شهرداری رشت برگزار گردید.
در این مراسم که با حضور دکتر نصرتی شهردار رشت و اعضای شورای شهر رشت عاقل منش،علیپور و فاطمه شیرزاد  و برخی از مدیران شهرداری برگزار گردید. 
 ملت ایران ملت تحریم‌ پذیری نیست
رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر با بیان اینکه آزادسازی خرمشهر برای ملت بزرگ ایران تنها آزادسازی یک شهر محسوب نمیشود اظهار داشت ؛تاریخ برای آیندگان گویای حماسه سازی ایرانیان قیور در مدت این ۸ سال جنگ تحمیلی خواهد بود.
kh_04
محمدحسن عاقل منش افزود :در عملیات بیت المقدس تقریبا ۵۴۰۰ کیلومتر از خاک ایران آزاد شد و این امر در آن برهه از جنگ ضربه مهلکی از سوی سپاه اسلام بر پیکر حزب بعث محسوب میشد.
 
وی با تاکید بر اینکه مردم ایران در طول تاریخ انقلاب همواره با حفظ همدلی و اتحاد و پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری از گزند و فتنه دشمنان به سلامت عبور کرده گفت: حفظ وحدت در بین اقشار جامعه و همدلی ملت و مسئولین ضامن توسعه کشور است. 

عاقل‌منش با بیان اینکه ملت ایران با نقض برجام شاهد عهدشکنی مجدد آمریکا بودند تصریح کرد: در دوران جنگ، آمریکا و متحدانش ملت ایران را تحریم کردند و امروز نیز مجدداً شاهد تکرار این واقعه هستیم.

وی با بیان اینکه تجربه ثابت کرده است که ملت ایران ملت تحریم‌ پذیری نیست افزود: ملت ایران با نشاط، روحیه، امید، اتحاد، وحدت و تبعیت از فرمایشات و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری می‌تواند در مقابل دشمنان خود بایستد.

در این ویژه برنامه همچنین خانم زرجوانی از رزمندگان دوران دفاع مقدس به بیان خاطره گویی از حضور زنان در جبهه و جنگ و نقش آنها در  آزادی خرمشهر  پرداخت .

در پایان از مجاهدت رزمندگان و ایثارگران شهر رشت در طول هشت سال دفاع مقدس تقدیر به عمل آمد.

kh_12 kh_05 kh_02 kh_06 kh_03 kh_11 kh3