صفیر گیلان، ارتش در نبرد سخت و سهمگین سیستان و بلوچستان با کرونا همواره در خط مقدم مبارزه مجاهدت‌ها کرده و با استقرار و تجهیز ۲ بیمارستان‌ دائمی تنفسی در زاهدان و خاش گامی موثر در کاهش مبتلایان و مرگ و میرهای کرونایی در منطقه دارد

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان؛ ارتش در نبرد سخت و سهمگین سیستان و بلوچستان با کرونا همواره در خط مقدم مبارزه مجاهدت‌ها کرده و با استقرار و تجهیز ۲ بیمارستان‌ دائمی تنفسی در زاهدان و خاش گامی موثر در کاهش مبتلایان و مرگ و میرهای کرونایی در منطقه دارد.

 این گونه که مشخص است و  اوضاع نشان می‌دهد به این زودی‌ها کرونا نمی‌خواهد میدان را خالی کند اما هر چه اصرار کرونا برای ماندن بیشتر می‌شود، افراد و گروه‌ها و نهادهایی هستند که  از خجالت این ویروس سمج در آمده و تمام قد مبارزه می‌کنند.

یکی از این مجموعه‌ها ارتش است که به عنوان یک نهاد نظامی همواره نشان داده که حفاظت از جان مردم این سرزمین در هر عرصه‌ای و با هر رویکردی عملکرد اصلی این نهاد است و در این راستا یک روز برای دفاع از مرزها و محرومیت‌زدایی آستین همتش بالاست و یک روز دیگر هم برای مبارزه با کرونا از هیچ اقدام و مبارزه‌ای دریغ نمی‌کند.

این روزها وقتی خبرهای سیستان و بلوچستان را  مرور می‌کنیم و با هم می‌خوانیم و می‌شنویم همه جای آن از اقدامات ارتش سخن گفته اقداماتی که از روز اول بحران کرونا در  این استان آغاز شد و با شروع پیک جدید به اوج خود رسید و روزی نبود بیمارستان‌های صحرایی در جای جای این استان ساخته نشود یا پزشکان آموزش دیده ارتش وارد منطقه نشوند.

ارتش و تبدیل تهدید به فرصت

همت بلند ارتش برای مهار کرونا در سیستان و بلوچستان

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی گفت: شیوع کرونا در کشور و جهان در ذات خود یک تهدید برای جامعه بشریت و برای سلامتی این جامعه است که نیروی زمینی ارتش توانست این تهدید را برای خدمات رسانی بیشتر به محرومان به فرصت تبدیل کند.

امیر سرتیپ کیومرث در آیین افتتاح دومین بیمارستان دائمی و مجهز تنفسی ارتش در خاش افزود: در ارتش جمهوری اسلامی ایران صراط مستقیم را در پیروی از رهبر معظم انقلاب جستجو کردیم و ولایت را نعمت عظمای الهی می‌دانیم از این رو بالاترین نعمت‌ها ولایت، هدایت، امامت و رهبری داشتن است.

وی با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران در رکاب ولی امر مسلمانان توانست هر بحران و تهدیدی که برای این کشور اسلامی رخ داده را به فرصت تبدیل کند افزود: حضور ارتش در دوران شیوع کرونا در مناطق مختلف فرصتی برای خلاقیت، نوآوری و ترجمان جدید از کارهای جهادی است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: چینی‌ها که امروز به عنوان سردمدار اقتصاد دنیا مطرح هستند و افتخارشان این است که ۱۰ روزه یک بیمارستان ایجاد کردند اما امروز جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی ارتش رکورد دار کار جهادی و کار برای رضای خدا بوده و بیمارستان خاش در یک فرصت ۴۸ ساعت ایجاد شده و این مهم یک رکورد در ولایتمداری و کار جهادی است.

وی خاطرنشان کرد: باید عرض ارادت کنم به حضور مردم سیستان و بلوچستان که رهبر عزیز ما ۲ صفت بسیار زیبا برای آنان در نظر گرفتند و بلوچستان را گنج پنهان و سیستان را تنگه احد نامیدند ما امروز در بلوچستان هستیم، بلوچستانی که آمار شهدایش مُبین عشق به اسلام، وحدت، ولایت و نظام جمهوری اسلامی ایران است.
سرتیپ حیدری بیان کرد: تشکر می‌کنم از ائمه جمعه و علمای اهل سنت که در سخنان خود برای نسل جوان حول محور وحدت حرف می‌زنند و این جوانان را تربیت می‌کنند که امروز سیستان و بلوچستان از امنیت برخوردار باشد و فرصت ایجاد می‌کنند که خدمتگزاران در جهت رفاه و آسایش مردم قدم بردارند.
وی گفت: ما نیروهای مسلح‌ایم که در رکاب یک امام هادی و فرمانده شعار اینکه «همواره ارتشی و سپاهی یک لشکر الهی است» را داریم و خدا را شکر می‌کنیم که نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با توجه به دستوری که فرمانده جهادی ارتش صادر کرد توانست برای سرفرازی این نیرو اقدام و در خطه‌ای که نیازمند به حضورش بود خدمتگزاری کند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش خدمت به مردم را عین ولایتمداری ذکر کرد و افزود: امروز ضمن افتتاح این بیمارستان برای خدمت به مردم نجیب و شریف سیستان و بلوچستان و خاص شهر خاش اقدامات لازم برای رفع مشکل آب و برق چند روستایی که در صحبت‌های فرماندار گفته شد بزودی شروع می‌شود.

وی خدمت به مردم خاش و افتتاح این بیمارستان را در روز عید ولایت یک سعادت دانست و گفت: امیدواریم که ظرفیت این بیمارستان مجهز و دایمی در افزایش توانمندی بهداشت و درمان خاش در خدمت رسانی به مردم را بطور قابل توجه افزایش دهد.
سرتیپ حیدری همچنین دستور خدمات رسانی و نصب چند دستگاه آب شیرین کن و حفر چاه آب آشامیدنی و رفع مشکلات برق چند روستای شهرستان خاش را صادر کرد.

ارتش از محرومیت‌زدایی تا مبارزه با کرونا

همت بلند ارتش برای مهار کرونا در سیستان و بلوچستان

فرمانده دانشکده هوانیروز ارتش گفت: ارتش و نیروی زمینی با حفظ ارتقای توان رزمی و وظیفه ذاتی دفاع از حدود و مرزهای پهناور اسلامی در زمان صلح یک وظیفه‌ای را رهبر معظم انقلاب بر عهده‌اش گذاشته و آن محرومیت‌زدایی بوده که فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران اکنون در اینجا عهده‌دار این مسوولیت است.
سرهنگ خلبان ولی رحمانی افزود: به دست فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران چهارمین بیمارستان تخصصی تنفسی سیار در سیستان وبلوچستان و دومین بیمارستان تنفسی در خاش راه‌اندازی شد بیمارستانی که ساخت آن در روز یکشنبه شروع شده و همه مجموعه از کارکنان آن تا فرماندهی شبانه‌روز از آن روز تا امروز بیدار بوده و حتی مردم این منطقه نیز در ساخت آن تلاش کردند.
وی افزود: تمام تجهیزات و امکاناتی که در بیمارستان تخصصی تنفسی خاش می‌بینید از عصر روز یکشنبه از استان‌های دیگر آمده و در اینجا مستقر و از همان روز عملیات اجرایی آغاز شده این بیمارستان یک بیمارستان ۶۰ تختخوابه بوده و قابلیت افزایش تا ۱۰۰ تخت خواب را نیز دارد.

فرمانده دانشکده هوانیروز ارتش تصریح کرد: بیمارستان تخصصی تنفسی خاش از لحظه افتتاح قابل بهره‌برداری است و می‌تواند بیماران را پذیرش کند این بیمارستان دارای دستگاه اکسیژن‌ساز، اتاق احیا و مانیتورینگ و همه آنچه که باید در بخش بیمارستانی مورد استفاده قرار گیرد است.
وی گفت: همه تجهیزات بیمارستان تخصصی تنفسی خاش نو و جدید هستند و برای نخستین بار به این شهرستان اهدا شده است.
رحمانی ادامه داد: همچنین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سایر استان‌ها هم اقدامات بسیار ارزشمندی انجام دادند و خارج از بحث‌های آبرسانی در استان‌هایی مانند خوزستان و سیستان و بلوچستان اقدامات ویژه‌ای را در دستور کار خود قرار داده و با تمام مشغله‌ای که دارند به خاطر مردم نجیب، باصفا و مومن  این استان شبانه به منطقه آمده‌اند و در کنارتان هستند.
وی اظهارداشت: من به عنوان سرباز از فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی سپاسگزاری می‌کنم و از تمام انسان‌هایی که اینجا هستند که در ۷۲ ساعت گذشته حتی لحظه‌ای ننشستند.

ارتش نقش‌آفرین عرصه‌های سخت

همت بلند ارتش برای مهار کرونا در سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ارتش نقش آفرین عرصه‌های سخت این استان بوده به طوریکه در تمام حوادث طبیعی و غیرطبیعی همچون سیل و کرونا در منطقه حضوری پر رنگ داشته است.

احمدعلی موهبتی افزود : نقش‌آفرینی نیروهای مسلح را در کرونا و سیل ۹۸ سیستان و بلوچستان مشاهده کردیم که نشان می‌دهد این جمله رهبر معظم انقلاب که ۲ خصوصیت نیروی نظامی در دل مردم بودن و هدف بزرگ داشتن از ویژگی‌های نیروی نظامی است که هر ارتشی که این ۲ ویژگی را داشته باشد باید به آن افتخار کرد و ما به نیروهای نظامی خودمان افتخار می‌کنیم.

وی بیان کرد: در این روزهایی که جهان و کشورمان گرفتار کروناست و در شرایط سخت این ویروس، نیروهای نظامی با حضورشان در سیستان و بلوچستان و سایر مناطق کشور اقدامات جدیدی را به منصه ظهور رساندند که قابل افتخار است.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: نمونه کار بسیار بزرگی که ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام داد این بود که فرمانده ارتش در ابتدای گرفتاری این استان در زمینه کرونا دستور رسیدگی را صادر و به نحو احسن فرمانده نیروی زمینی ارتش و همکارانشان در همه سطوح بویژه لشکر زرهی ۸۸ به میان میدان آمده و پیوند بین ارتش و مردم را برقرار کردند.
وی بیان کرد: آنچه که بسیار حائز اهمیت است این بوده که امیر سرتیپ کیومرث حیدری و مجموعه نیروهای نظامی تفسیر « فاستبقوا الخیرات» را به منصه ظهور رساندند و وظیفه می‌دانم به نمایندگی از دولت و مردم از همه این اقدامات تشکر کنم.
موهبتی اظهارداشت: این روزها سیستان و بلوچستان مورد توجه مسوولان نظام از رهبر معظم انقلاب گرفته تا مسوولان قوای سه گانه قرار دارد و اقدامات خوبی در آن انجام شده است.

ارتش و مبارزه همیشگی

مبارزه مبارزه است یک وقت برای دفاع از ارزش‌ها، زمانی برای خاک وطن و زمانی هم برای بیرون راندن ویروسی کوچک و خطرناک به نام کرونا که از هر طرف غافلگیر می‌کند و مدام جهش پیدا کرده و هجوم سهمگین می‌آورد بر جان انسان‌های بی‌دفاع اما در این میدان مبارزه مجموعه،گروه، نهاد و طیف‌های گوناگونی سپر پولادین بلا می‌شوند و برای حفظ این جان‌ها می‌کوشند مجموعه‌هایی که گاهی نظامی‌اند و گاهی غیرنظامی گاهی مردمی‌اند و گاهی دولتی و با هر ویژگی که دارند یک هدف دنبال می‌کنند و آن التیام درد و کاهش رنج نفس‌های به تنگ آمده است.

در میان این مجموعه‌ها؛ ارتش به عنوان نهادی نظامی از دیرباز تاکنون به حراست از خاک این سرزمین همت داشته و در بحران‌های طبیعی و غیر طبیعی پیشرو عرصه‌های گوناگون بوده و هر جا که خطری تهدید یا انسجام و رسیدن به هدفی مهم بود حضور جهادگونه داشته و دارد.

  • منبع خبر : ایرنا