سلیمی  با اعلام استقرار بیش از یک‌هزار ۱۲۷ نجاتگر و ناجی غریق در ۳۰۲نقطه پرخطر ساحل استان گفت: تیم‌های امداد و نجات ساحلی جمعیت هلال احمرگیلان از آغاز طرح کاهش غریق در خرداد ماه سال جاری تا امروز موفق شدند ۶۷ نفر غریق را از امواج مرگبار سواحل خزر گیلان نجات دهند.

اختصاصی/صفیر گیلان؛ هادی سلیمی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران گیلان گرامیداشت نام و خاطره شهید غریق نجات گیلان (حمزه علینژاد)در اختشاشات سال گذشته با اشاره به تلاش شبانه روزی و بدون چشمداشت ناجیان غریق برای کمک به مردم و مسافران گفت: هدفگذاری ما کاهش ۹۰ درصدی آمار غرق شدگان در سواحل گیلان است و امید داریم این مهم با تلاش همکاران ما در هلال احمر و همکاری مردم محقق شود.

سلیمی ضمن تقدیر از رسانه ها  به جهت مسئولیت پذیری در  اطلاع رسانی ها با هدف کاهش تلفات و مغروغین از دریا گفت: با برنامه ریزی جمعیت هلال احمر و تلاش داوطلبان که بدون چشم داشت در راستای مسئولیت اجتماعی خدمات می دهند  ما کاهش ۵۰ درصدی  مغروغین را  در سواحل گیلان داشتیم.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان گیلان با بیان اینکه ناجیان غریق آمادگی کامل برای اجرای برنامه‌ها و تصمیمات اتخاذ شده دارند افزود: تاکنون ۳۰ جلسه کمیته پیشگیری از غرق شدن در سواحل گیلان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه ۲۷ طرح سالم سازی در۳۱۳ کیلومتر از نوار ساحلی  استان گیلان اجرایی شده است گفت: ۴ امدادگر و ۴ ناجی غریق روزانه در طرح‌های سالم سازی سواحل گیلان برای کمک و ارائه خدمت به افراد حضور دارند.

سلیمی با بیان اینکه ما برای تمامی سواحل گیلان ناجیان غریق و مراقبین ساحل را دیده ایم گفت: ما با ۴۰ خانه هلال و با ۶۰۶ نفر ناجی کار ارشاد و آموزش و فرهنگ سازی استفاده از سواحل را در برنامه گنجاندیم.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان گیلان با اشاره به اینکه سواحل آزاد شده گیلان برای استراحت و تفرجگاهی برای مسافر و گردشگران است نه به عنوان شنا گفت: ۳۰۲ نقطه خطر آفرین در سواحل گیلان شناسایی شده که اگر کسی در این نقاط تن به دریا بزند با خطر مرگ مواجه است.

سلیمی با اشاره به اینکه ۲۷ پست آموزش کمک های اولیه و  ایمنی و سلامت در طرح‌های سالم سازی برای راهنمایی مسافران و گردشگران تعبیه شده است گفت: اجرای ۱۰۰ جشنواره ساحلی نیز در دستور کار است.

وی تصریح کرد: ناجیان غریق استان گیلان  خالصانه و مخلصانه کار می کنند و   امسال، ۶۷ نفر در سواحل را از مرگ حتمی نجات دادند و ۱۲۸۳ مورد عملیات از سوی اعضای ستاد جمعیت انجام شده است..

سلیمی  با اعلام استقرار بیش از یک‌هزار ۱۲۷  نیروی انسانی نجاتگر و ناجی غریق در ۳۰۲نقطه پرخطر ساحل استان گیلان  گفت: تیم‌های امداد و نجات ساحلی جمعیت هلال احمرگیلان از آغاز طرح کاهش غریق در خرداد ماه سال جاری تا امروز موفق شدند ۶۷ نفر غریق را از امواج مرگبار سواحل خزر گیلان نجات دهند.

  • نویسنده : تنظیم؛زلیخا صفری راسته کناری