رنجکش با اشاره به اینکه آنچه که امروز یکی از دغدغه‌های سرمایه‌گذاران در سطح ملی، استانی و محلی است این بوده که ما هنور نتوانسته ایم سرمایه‌گذاران را خوب هدایت، جذب و پشتیبانی کنیم،

اختصاصی/صفیر گیلان؛جلسه توسعه شهرستان شفت با حضور  دکتر یونس رنجکش مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان و معاون مدیر عامل شهرک های صنعتی و همچنین مهندس اکبر مدیر کل شرکت گاز گیلان و سرمایه گذار بخش خصوصی و دیگر مدیران در سالن میرزای شفتی برگزار شد.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان در جلسه توسعه شهرستان شفت با بیان اینکه مشکلات پیش‌روی فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران  باید شناسایی شود گفت:آمادگی داریم تا با توجه به سیاست های دولت مدیریت شهرک های صنعتی کشاورزی خرطوم به بخش خصوصی واگذار شود .

وی با اشاره به اینکه آنچه که امروز یکی از دغدغه‌های سرمایه‌گذاران در سطح ملی، استانی و محلی است این بوده که ما هنور نتوانسته ایم سرمایه‌گذاران را خوب هدایت، جذب و پشتیبانی کنیم، افزود: ساختار نادرست پشتیبانی و حمایت، نبود نگاه کارشناسی، کم توجهی به قوانین و مقررات از مهم ترین مشکلاتی است که در این حوزه با آن مواجه هستیم.

رنجکش در ادامه با بیان اینکه متاسفانه گاهی اوقات شاهد برخوردهای سلیقه‌ای و غیرکارشناسی هستیم، گفت: کارگروه‌های مختلف برای هدایت صحیح در زمینه سرمایه‌گذاری‌ها تشکیل شده  و نگاه ما راتر از آنچه که در حال حاضر ر می دهد است.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان با اشاره به اینکه شهرک صنعتی خرفکل به دلیل برخی مشکلات نتوانسته در جایگاه واقعی قرار گیرد گفت:ما در تلاش هستیم تا این شهرک به بخش خصوصی واگذار شود.

رنجکش با تاکید بر اینکه مجموعه عوامل اجرایی و سیاست شهرستان با توجه به ظرفیت موجود شهرک به عنوان یک پتانسیل باید احیاء شود گفت:طبق ارزیابی ها زیر ساخت شهرک صنعتی خرطوم همچون تامین جاده،گاز،آّب،برق و …باید تا درب شهرک تامین شود تا سرمایه گذار با بروکراسی اداری مواجه نشود.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان با اشاره به اینکه ظرفیت سرمایه گذاری استان به ظریت هر شهرستان بستگی دارد گفت:شهرک  خرطوم به دلیل پتانسیل فراوان شرایط واگذاری به بخش خصوصی را دارد و ما در جلسه شورای برنامه ریزی استان با تعرفه دقیق وضعیت پیگیر هستیم.

وی افزود: شرکت سرمایه گذار متقاضی شهرک خرطوم یک شرکت دارای برند و اعتبار است و با بیش از ۱۷ تا ۱۸ هلدینگ و اعتبار فنی و مالی است و امیدوارم با توان و ظریتی  که این شرکت دارد  در راستای توسعه شهرستان شفت گام برداریم.

وی افزود: شرکت هلدینگ درویش با حجم سرمایه گذاری بالا ،مشارکت بالا و ظرفیت مالی می تواند این شهرک را پویا و زنده کند و آمادگی دارد  تا کل مجموعه را با نظارت شرکت شهرک صنعتی استان خریداری کند.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان امیدوار شد تا با هم افزایی مدیران استانی و شهرستان شاهد حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در این شهرستان باشیم.

 هلدینگ درویش متقاضی ۱۰۰ درصدی خرید شهرک صنعتی خرطوم

سیدحسن قدمگاهی متقاضی و خریدار شهرک صنعتی خرطوم در این جلسه گفت:ما باید در ابتدا با مشاوران طرح و برنامه ریزی داشته باشیم   و کارشناسان را ورود داده و بعد هم در فراخوان شرکت و با تقاضای مجوز  و درخواست از شرکت شهرکهای صنعتی را دنبال کنیم.

وی افزود :نکته حائز اهمیت برای بنده اینکه اگر این عرصه قبلا” واگذار شده دوستان  اطلاعات را کامل بدهند تا  ما بتوانیم ۱۰۰ درصد سهام را بخریم.

قدمگاهی اولین گام را درگیر کردن مشاوران خواند و گفت:من می خواهم تمام اطلاعات و گزارشات این شهرک را داشته باشم  تا در طراحی و اجرای کار و ضوابط حاکمه که ما ملزم به رعایت آن هستیم به مشکلی بر نخوریم.

قدمگاهی با بیان اینکه مردم بخش گردشگری درویش را به خوبی می شناسند  و ما علاوه بر هتل و اژانس و شرکت خدماتی را نیز مدیریت می کنیم و در کل معاملات گردشگری بازار دست ماست.

وی شهرستان شفت را با مناطق بکر و زیبا و ظرفیت گردشگری خواند و گفت: ما علاوه برگردشگری در صنایع مختلف هم ورود داریم و در شهرک صنعتی کاوه نیز سرمایه گذاری کردیم.

پی نوشت/ در این جلسه که اعضای حاضر در جلسه مطالبی را مطرح نمودند تاکید شد تا موضوع واگذاری شرکت شهرکهای صنعتی خرطوم به بخش خصوصی  با هدف کاهش تصدی گری دولت و فعال شدن بخش خصوصی  از ظرفیت های مردمی  بیشتر استفاده ولی در این میان لازم است در برخی امور حاکمیتی همچنان دولت نظارت و حضور خود را حفظ کند.

ودیگراینکه موضوع واگذاری شرکت  شهرک های صنعتی که کار آماده سازی شهرکها و تامین آب، برق، گاز و خدمات زیربنایی را برای استقرار شهرک و واحدهای صنعتی بر عهده دارند به بخش خصوصی است.

همچنین بخاطر برخی موارد از جمله راه شهرک که راه روستایی است و امکان تردد ودروی سنگین  را ندارد  و این مشکل توسعه صنعت و تولید در مناطق محروم و دور افتاده و نیز کم برخوردار خرطوم را با وقفه روبرو ساخته به زودی رفع شود..

همچنین مصوب شد تا بعد از مراحل نامه نگاری شرکت و متقاضی ظرف ۱۵ روز کلیات طرح از طرف متقاضی به شرکت شهرک های صنعتی اعلام و ظرف یک ماه کارها انجام و از امروز تا ۵ شهریور وضعیت زمین و نحوه واگذاری و نیازمندی ها انجام شود.

شهرک صنعتی کشاورزی۲۰ هکتاری خرطوم شفت آماده واگذاری به بخش خصوصی می شود.

  • نویسنده : زلیخا صفری راسته کناری