مدیر امور شعب بانک مسکن گیلان :

وجود ۴ هزار میلیارد تومان مطالبات از مشتریان / ۱۰ هزار واحد مسکن مهر رشت بلاتکلیف است/حریف وام گیرندگان روستایی نمی شویم

  پرینت
وجود ۴ هزار میلیارد تومان مطالبات از مشتریان / ۱۰ هزار واحد مسکن مهر رشت بلاتکلیف است/حریف وام گیرندگان روستایی نمی شویم
شناسه خبر : 43459 | تاریخ انتشار : 05 اسفند 1399 - 11:29 | 376 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

-مدیر امور شعب بانک مسکن گیلان با اعلام وجود ۴ هزار میلیارد تومان مطالبات از مشتریان بانکی که رقم بسیار بالای آن از روستاییان است و نمی توانند با آنان حریف بشوند، از بلاتکلیف ماندن ۱۰ هزار واحد مسکونی در مسکن مهر رشت خبر داد و اعتقاد دارد :” راه آهن رشت سبب برآورده شدن انتظارات برای اشتغال زایی هم استانی ها نشده است.

به گزارش صفیر گیلان، ” زهرا صداقت علی ” در دیدار با نماینده مردم طوالش،ماسال و رضوان شهر در مجلس شورای اسلامی در دفتر مدیر امور امور شعب بانک مسکن گیلان صورت گرفت، به ” حسن محمد یاری “خیر مقدم گفت.

وی با اشاره به فعالیت ۵۰ شعبه بانک مسکن در استان گیلان به بیان وضعیت شعب این بانک در حوزه انتخابیه طوالش ،ماسال و رضوان شهر در مجلس شورای اسلامی پرداخت و اظهار کرد : این بانک در تالش(دارای ۲ شعبه) و در ماسال،رضوان شهر و پره سر هر کدام دارای یک شعبه است.

این مسئول بر اعمال سخت گیری رعایت پروتکل های بهداشتی زمان شیوع کرونا ویروس در بین کارکنان شعب بانک مسکن گیلان تاکید کرد و متذکر شد : ” بنده هم علی رغم رعایت پروتکل های بهداشتی به کرونا مبتلا شدم و حدود دو هفته قبل از قرنطیته بیرون آمدم و کارکنان بانک طرح سوال می کردند:” چرا زهرا صداقت علی رعایت می کرد کرونا گرفت؟ ”

صداقت علی ” انجام فعالیت های بانکی را یکی از مشاغلی دانست که پرسنل آن یک مقداری در معرض خطر ابتلای به کرونا ویروس قرار دارند و اعتقاد دارد : ” اگر کارکنان بانکی دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نکنند دچار چالش می شوند و ان شاء الله این بیماری به خیری بگذرد و شر به اتمام برسد.

وی یکی از طرح های مهم دولت فعلی و وزارت راه و شهرسازی را ” طرح ملی اقدام ملی تامین مسکن ” عنوان کرد و گفت : “وزارت راه و شهرسازی در راستای کمک به تأمین مسکن، طرح « اقدام ملی تأمین مسکن » را در قالب احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برنامه‌ریزی نموده است.

به گفته مدیر امور شعب بانک مسکن گیلان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مدیریت احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی از این برنامه را در شهرهای کشور با اولویت شهرهای با جمعیت کمتر از ۱۰۰ هزار نفر بر عهده دارد.

” صداقت علی ” با اشاره به جدی شدن طرح اقدام ملی تامین مسکن از سال جاری،خاطر نشان کرد : وزیر راه و شهرسازی هر هفته از طریق ویدئو کنفرانس با مدیران ارشد بانک مسکن کشور و مدیران امور شعب استان ها جلسه منعقد می کند.

وی متذکر شد : ” طرح اقدام ملی تامین مسکن” برای اقشار تقریبا متوسط جامعه می باشد و متقاضی و افراد تحت تکفل نباید قبلاً از امکانات دولتی و نهادهای عمومی، زمین و تسهیلات وام مسکن و مسکن دریافت کرده باشند.

این مدیر بانکی به بیان شروط ثبت نام در طرح ” اقدام ملی تامین مسکن ” پرداخت و یاد آور شد : ” متقاضی متأهل و یا سرپرست خانوار بوده،زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن می باشند و دارای سابقه سکونت در پنج سال اخیر در شهر مورد تقاضا باشند.

صداقت علی “،ادامه داد : ” داشتن شرایط لازم برای دریافت تسهیلات بانکی،توانایی تأمین هزینه ساخت مسکن (به غیر از تسهیلات بانک) و امکان سپرده‌گذاری ۳۰۰ میلیون ریال در بانک مسکن به منظور اطمینان از توانایی متقاضی در تأمین هزینه های ساخت مسکن از دیگر شروط است.

وی تصریح کرد :” قرار بود ۴ یا ۵ بانک عامل در طرح ” اقدام ملی تامین مسکن ” همکاری داشته باشند ،به غیر از بانک مسکن،دیگر بانک ها ورود نکرده است و استان گیلان جزو استان هایی محسوب می شود که دارای پروژه های این طرح است.

مدیر امور شعب بانک مسکن گیلان به تبیین پروژه های طرح اقدام ملی تامین مسکن ” در این استان پرداخت و یاد آور شد : شهرستان رشت دارای یک پروژه ۴ هزار و ۴۴۰ واحدی مسکن توسط ستاد اجرایی فرمان امام خمینی ( ره) و نیز یک پروژه ۶۰۰ واحدی توسط بنیاد مسکن است.

” صداقت علی” اجرای پروژه ” طرح اقدام ملی تامین مسکن ” در شهرستان های صومعه سرا،لنگرود و بندر انزلی را در حال بررسی دانست و مدیریت امور شعب بانک مسکن گیلان در رتبه اول پرداخت تسهیلات بانکی در بین بانک های استان اعلام کرد.

وی “بانک مسکن ” با قدمت بیش از ۸۲ ساله را بانک عامل دولتی و تخصصی معرفی و خاطر نشان کرد :

در حال حاضر این بانک با شبکه گسترده خود در سطح کشور به عنوان بنگاه اقتصادی معتبر علاوه بر تولید واحدهای مسکونی، در جهت اعطای تسهیلات و خدمات بخش مسکن شامل تسهیلات ( مضاربه ، اجاره به شرط تملیک در امر تهیه مطب ، دفترکار ، و خرید تجهیزات پزشکی ) فعالیت می کند.

این مدیر بانکی، افتتاح حساب جاری ، صدور انواع ضمانت نامه‌ها ، حوالجات، خدمات چک فاکس ، چک مسافرتی، انواع امور ارزی و اعتبار اسنادی و انواع خدمات الکترونیکی سامانه تسویه ناخالص آنی (ساتنا) ، تلفنبانک ، مسکن کارت ، pin pad، دستگاه خود دریافت اقساط ، دستگاه خود پرداز ، pos ، محاسبه سود سپرده‌ها ( در محیط وب ) کارت هدیه و پایگاه‌های شبانه‌روزی را از دیگر فعالیت های بانک مسکن ذکر کرد.

” صداقت علی ” که از مرداد ماه ۱۳۹۷ به عنوان مدیر امور شعب بانک مسکن گیلان فعالیت دارد ،متذکر شد: این استان دارای ۱۲ بانک می باشد که ۴ بانک دولتی بوده و در بخش مصارف با توجه به این که حوزه تخصصی بانک مسکن ،مسکن است، طی چند ساله اخیر ،هیچ بانکی نتوانسته با ما رقابت بکند و حتی بانک ملی،فاصله دارد.

وی بر عدم پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به عموم مردم تاکید کرد و در توجیه دلیل آن،اظهار کرد : “از محل اعتبار داخل استان بودجه ای موجود نیست و به صورت موردی از سوی ستاد مرکزی بانک مسکن کشور،ابلاغ و اجرایی می شود.

مدیر امور شعب بانک مسکن گیلان،پرداخت تسهیلات مسکن روستایی را یکی از تسهیلاتی اعلام کرد که در استان پرداخت شده است ولی در بخش مطالبات از مشتریان در بین بانک های استان در رتبه دوم قرار دارد.

” صداقت علی ” از مطالبه ۴ هزار میلیارد تومان از مشتریان بانک مسکن گیلان خبر داد و اذعان کرد : ۲ هزار میلیارد تومان از این حجم مطالبات برای روستاییان و مسکن مهر است .

به گفته وی، پرداخت وام به صورت اخذ تضمین زنجیره ای از روستاییان توسط بانک مسکن بوده ولی دیگر بانکها به هیچ وجه ضمانت زنجیره ای را قبول نکردند و بر اخذ گواهی کسر اقساط تاکید داشتند.

این مدیر بانکی ،پذیرش ضمانت زنجیره ای توسط بانک مسکن را سبب مشکل آفرینی دانست و خاطر نشان کرد : برخی از افراد ضمانت شخص دیگر را کرده و اگر یکی از آنان باز پرداخت تسهیلات نکند، دیگری هم باز پرداخت نمی کند و به هیچ وجه نمی توانیم حریف آنان بشویم تا نسبت به عودت وجه دریافت اقدام کنند.

” صداقت علی ” قدرت زندگی برخی از روستائیان گیلانی را پایین ارزیابی نمود و تصریح کرد : ” پرداخت تسهیلات به روستاییان دارای ریسک پذیری بسیار بالایی در باز پرداخت تسهیلات دارد و طبیعتآ دارای پالش است و بانک مسکن در بخش روستایی مطالبات بسیار زیادی دارد”

وی با ابراز خرسندی از این که گیلان در بخش مسکن مهر دارای سهمیه به میزان ۹۳ هزار واحد بوده است، متذکر شد : “حدود ۸۳ هزار واحد مسکن مهر تعیین تکلیف شده و تاکنون حدود ۱۰ هزار واحد دیگر به دلایل مختلف تعیین تکلیف نشده است.

مدیر امور شعب بانک مسکن گیلان به تبیین دلایل عدم تعیین تکلیف ۱۰ هزار واحد مسکن مهر تعیین تکلیف نشده پرداخت و درباره یکی از دلایل اظهار کرد : ” پیمان کار واحدهایی را ساخته است و برای این که به قیمت عالی بفروشد،حاضر به فروش نیستند .

” صداقت علی ” در برابر درخواست نماینده مردم طوالش،ماسال و رضوان شهر در مجلس شورای اسلامی برای به کار گیری اعمال نظارت از سوی مجریان نظارت بر اعمال پیمان کاران،متذکر شد : ستخت مساکن مهر به صورت سه جانبه بوده و بانک مسکن در راستای ساخت این پروژه ها تسهیلات دهنده بوده است.

وی اضافه کرد : باید ادارات کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی،اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی گیلان فشارهای لازم را بر روی پیمان کاران اعمال کنند تا ۱۰ هزار واحد مسکن مهر باقی مانده تعیین تکلیف بشوند.

این مدیر بانکی به وجود یک پروژه خوب و قابل واگذاری ۲ هزار و ۸۴۰ واحدی در فاز دوم مسکن مهر رشت اشاره نمود و به دلیل عدم آماده سازی زیر ساخت های لازم اعم از آب ،برق ،گاز و راه دسترسی حداقل طی ۲٫۵ سال گذشته را مانع از واگذاری تعلام کرد.

” صداقت علی ” با اشاره به وجود یک پروژه ۲۰۰ واحدی مسکن مهر در مرکیه شهرستان ماسال جزو پروژه های بلاتکلیف باقی مانده معرفی کرد و متذکر شد : بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در نظر در قالب طرح ملی تامین مسکن” بر روی آن کار بکند.

وی با قدردانی از دل سوزی و پیگیری نماینده مردم طوالش،ماسال و رضوان شهر برای پیگیری امورات معیشتی و اشتغال زایی جوانان گیلانی علی الخصوص حوزه انتخابیه ” حسن محمد یاری”،ابراز عقیده کرد : ” ساخت و فعالیت راه آهن قزوین به رشت یک فرصت خیلی خوب بود که می تواند جذب نیرو داشته باشد ولی تاکنون انتظارات بنده به عنوان یک شهروند گیلانی برآورده نشده است”

  • منبع خبر : کاشف اسرار،
برچسب ها
نوشته های مشابه
مطالبات شهرداری از دستگاه‌های اجرایی حدود ۶۰۰ میلیارد تومان است
اجرای شعار سالجاری رهبری، آمادگی برای دوران پسا ریل و بهره‌گیری از نظام برنامه ریزی مبتنی بر کار تیمی و هم افزا
افزایش دو برابری توزیع کپسول گاز در ماسوله
ارائه خدمت به ۱۵۰ هزار نفر در مراکز سلامت‌محور گیلان در طرح سلامت نوروزی
“سرپرست مدیریت موسسات ” منصوب شد.
افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک صنعتی صومعه سرا
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.