حجت الاسلام والمسلمین سالک نماینده سابق مردم اصفهان و ورزنه در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه وحدت امت حول محور ولایت ، رمز پیروزی نظام جمهوری اسلامی است، گفت: اقتدار ملی، قدرت بازدارندگی وقدرت استمرار نظام جمهوری اسلامی را در سطح جهان دارد.

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان به نقل از  (وب‌دا)؛ حجت الاسلام والمسلمین سالک – نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در آیین گرامیداشت چهل و چهارمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در دانشگاه علوم پزشکی گیلان ،  ضمن تبریک میلاد حضرت علی علیه السلام و دهه‌ی طلوع نور و یوم الله ۲۲ بهمن، گفت: ما در انقلاب اسلامی سه مقطع تاریخی را پشت سر گذاشته‌ایم و در حال اتمام آن هستیم.
انقلاب اسلامی، هفده سال قبل از ۲۲ بهمن سال ۵۷، شروع شد و حضرت امام دو کار اساسی را رقم زدند و هر آنچه باید اتفاق می‌افتاد حول این دو محور رقم خورد.
وی ادامه داد؛ امام (ره) اولا اسلام ناب بدون خرافه را بر مبنای قرآن و عترت معرفی کردند و امروز عمق اسلام ناب، در جهان در حال فرهنگ‌سازی است .یعنی امام اسلام را معرفی کردند و پای اسلام ایستادند و ثانیاً حضرت امام (رض) به افشاگری پرداختتد.
حضرت امام خمینی (ره) در خصوص نظام سلطه و استکبارهای جهانی افشاگری کرد از جمله؛ اسرائیل را به عنوان غاصب، به جهان معرفی کرد.
وی ادامه داد: پدیده حکومت جمهوری اسلامی ایران در کنار حکومت‌های دیگر که یا از طریق کودتا یا دیکتاتوری یا سلطنت موروثی یا حزبی و… بوده است ، کاملا متفاوت می باشد و دارای امتیازاتی میی باشد.
حجت الاسلام سالک اظهار داشت: انقلاب اسلامی ما در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی ، امانتی است که سه رکن دارد رهبری – مردم – برنامه‌های الهی . بر این اساس رهبری، مردم را با محتوای برنامه‌های الهی در ابعاد اخلاقی، تربیتی، حکومتی، اقتصادی، اجتماعی و… تطبیق می‌دهد.
حجت الاسلام والمسلمین سالک در ادامه با اشاره به اینکه وحدت امت ، اقتدار ملی است،  افزود: اقتدار ملی ، قدرت بازدارندگی دارد وقدرت استمرار نظام جمهوری اسلامی را در سطح جهان دارد و وحدت امت حول محور ولایت ، رمز پیروزی است.
وی با بیان اینکه دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی طی این ۴۴ سال بسیار زیاد است، خاطر نشان کرد: عصبانیت استکبار در خصوص انقلاب اسلامی به دلیل موفقیت و پیشرفت‌های علمی و خودکفایی ما است و سلاح مهم ما برای ضربه زدن و نابود کردن استکبار بهره گیری ازجوانان این نظام است.
حجت الاسلام والمسلمین سالک در خاتمه، تاکید کرد: باید قبول کنیم جوانان ایرانی در حال تسخیر کردن دنیا هستند و ما باید به این جوانان بها دهیم و بدانیم تضمین ارتقای جمهوری اسلامی همین جوانان هستند.