به گزارش اختصاصی صفیر گیلان؛سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان فومن ظهر امروز  در همایش تجلیل از خبرنگاران ،خبرنگاری را یکی از کارهای تخصصی دانست و افزود: برخی خبرنگار نماها با پیوستن به این جمع دانشمند به دنبال ساخت حواشی و اخبار و شایعات غیر واقعی برای نشان دادن خود هستند و حسابشان از […]

 

به گزارش اختصاصی صفیر گیلان؛سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان فومن ظهر امروز  در همایش تجلیل از خبرنگاران ،خبرنگاری را یکی از کارهای تخصصی دانست و افزود: برخی خبرنگار نماها با پیوستن به این جمع دانشمند به دنبال ساخت حواشی و اخبار و شایعات غیر واقعی برای نشان دادن خود هستند و حسابشان از خبرنگاران حقیقی جدا است.

رییس اداره ورزش و جوانان فومن بااشاره به اینکه امروز شاهد رسانه های زرد و غیر واقعی هستیم گفت:به علت حجم اطلاعات این وضعیت طبیعی است و ما شاهد خبرنگاران خبرنگار نما هستیم.

مسعود پورگل خبرنگاری را کار تخصصی خواند و گفت:خبرنگار با پایش و زحمات زیاد و با گذاشتن جان و مال برای شفاف سازی اخبار  در سریعترین زمان با قدرت مخابره خبر را  نشر و بازتاب می دهد.

وی  بااشاره به اینکه انتقال آگاهانه و صحیح اطلاعات به افکار عمومی را  از سوی خبرنگاران به عنوان طلایهداران عرصه اطلاع رسانی بر کسی پوشیده نیست گفت: مدیران با درک صحیح از پتانسیل ها و نقش آفرینی های خبرنگاران همواره از نقطه نظرات آنان بهره ببرند.

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران با رسالت صداقت و حقیقت نویسی در حال تلاش هستند و قدردانی و پاداش کار قابل مقایسه نیست، متذکرشد: وظیفه ما قدردانی از خبرنگاران تلاشگر و واقعی است و مسئولان باید قدر خبرنگاران واقعی را بدانند.
پور گل با اشاره به اینکه فومن یکی از شهرهای مهم استان گیلان  و شهر عالمان و عارفان است، گفت: فومن در حوزه ورزش نیز انسان های بزرگی را به جامعه معرفی کرده  و ما در این شهربزرگانی در در عرصه فوتبال ،کاراته و کشتی داریم .
سرپرست ورزش و جوانان فومن  همچنین تصریح کرد؛خبرنگاران فومنی با تلاش و دقت فراوان عملکرد ورزشکاران فومنی را به درستی بیان می کنند و قدردان آن ها هستند.
ایشان خواستار تقویت  فرهنگ سلامتی و ورزش از سوی خبرنگاران در جامعه شد و افزود: ورزش اهرمی قوی برای جلوگیری از انحرافات اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی است و  موجب افزایش سطح سلامت شهروندان  و در نتیجه سلامت جامعه خواهد شد.

photo_2017-08-12_08-49-09

سرپرست ورزش و جوانان فومن از کم رنگ بودن  ارتباط این اداره با خبرنگار گفت:کم و کاستی کارمان زیاد بوده و  من امیدوارم با حضور شما و در کنار شما بتوانیم شفاف تر بازتاب کارکرد این اداره را داشته باشیم.
وی با بیان‌اینکه با مکانیسم واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی مخالف هستم، ادامه داد: نحوه برگزاری مزایده عمومی باید بهتر از وضع موجود برگزار شود و من به صورت قانونی این موضوع را به سمع مسئولان مربوطه خواهم رساند.

رییس اداره ورزش و جوانان فومن با اشاره به اینکه خانه کشتی از سوی خییر فومنی پیش از ورود بنده به فومن ساخته شده است، گفت: از سوی فرمانداری فومن برای تجهیز تاسیسات خانه کشتی ۱۰۰ میلیون تومان اختصاص یافته است که هنوز دریافت نکرده ایم.

پورگل با تاکید براینکه واگذاری سالن در سطح استان با دبیرخانه و بر اساس ماده ۸۸ اجرایی می شود  و ما فقط کار نظارتی داریم گفت:ما برای خانه کشتی به استان نامه زدیم که به دلیل وقفی بودن نباید در مزایده قرار بگیرد ولی نامه ما از سوی کمیسیون ماده ۸۸ مورد قبول واقع نشده است.
این مسئول با بیان اینکه  من پشت این میز موظف به اجرای قانون هستم گفت:با ورود مسئولان مزایده خانه کشتی فومن فعلا معلق مانده است و ما  به دنبال تحویل این خانه کشتی به هیات کشتی هستیم.

پورگل  با اشاره به اینکه من از این شهر هیچ ذهنیتی نداشتم جز یک ذهنیت خوب از شهید حجت نظری گفت:  در هیات کشتی و توسط حساب های شخصی تخلفات مالی زیادی صورت گرفته بود که ما با ورود به این‌حوزه از تخلف جلوگیری کرده ایم، افزود: کسانی که الان منتفد به ظاهر دلسوز ما هستند، نان ناحق آن ها بریده شده است.

وی با تصریح‌براینکه بنده که در ورزش استان هستم برخی از مدعیان به ظاهر دلسوز ورزشی فومن‌ را نمی شناسم، ادامه داد: مردم‌ و مسئولان آگاه باشند که برخی‌ها در ورزش به دنبال جوسازی و کسب نفع شخصی هستند.

وی با اشاره به اینکه چرا امروز فریاد برخی ها در کشتی شهرستان بلند شده گفت: چرا این عزیزان در گذشته بهبه و چه چه می کردند امروز که دستشان از کشتی کوتاه است فریاد می کنند چرا در ماههای گذشته مشکلات را به سمع مسئولان نرساندند.

سرپرست اداره ورزش و جوانان فومن گفت:در خصوص استخر فومن نگاه ما بر این بود که مدیریت استخر به کارشناسی در این حوزه داده شود ولی بر اساس قانون مزائد که افراد از شهرهای دیگر نیز می توانند در مزائد شرکت کنند  ما نتوانستیم هیچ دخل و تصرفی  داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه مزائد محدودیت ندارد گفت: این قانون  و عدم محدودیت در مزائد مشکلاتی را برای بومیان به همراه دارد.

ایشان همچنین در خصوص سالن حجاب شهرستان فومن که در خدمات دهی به بانوان شهر است گفت: این سالن از صبح تا عصر در دست مربیان و ورزشکاران زن شهرستان است و ساعات خالی آن در اختیار آقایان قرار گذاشته می شود.

وی با اشاره به اینکه اگر من با تاخیر به اداره می ایم باید بگویم وسیله ایاب و ذهاب ندارم و حتی تا امروز حکم من صادر نشده  و حتی هزینه رفت و امد من داده نشده  و من برخی مواقع تا ساعاتی از شب در این شهر و در کنار ورزشکاران در سالن والیبال،کشتی و وزنه برداری هستم و این یک وظیفه  است.

در این مراسم از خبرنگاران شهرستان با اهداء لوح تقدیر و هدایایی از صنایع دستی شهرستان تجلیل شد./زلیخا صفری راسته کناری

photo_2017-08-12_09-09-46 photo_2017-08-12_09-09-53

photo_2017-08-12_09-09-21 photo_2017-08-12_08-48-39