به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛رئیس فدراسیون ورزش های پهلوانی و زورخانه ای گفت: ورزش زورخانه ای رویکردی اخلاقی و فرهنگی دارد ولی در چند سال گذشته ورزش زورخانه ای کمی از ورزش پهلوانی فاصله گرفته و جوانان امروزی بیشتر به دنبال کارهای ماجراجویانه و ورزش های رقابتی هستند به گزارش صفیر گیلان به […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛رئیس فدراسیون ورزش های پهلوانی و زورخانه ای گفت: ورزش زورخانه ای رویکردی اخلاقی و فرهنگی دارد ولی در چند سال گذشته ورزش زورخانه ای کمی از ورزش پهلوانی فاصله گرفته و جوانان امروزی بیشتر به دنبال کارهای ماجراجویانه و ورزش های رقابتی هستند

به گزارش صفیر گیلان به نقل از  رادیو ورزش؛ مبنی و خاستگاه ورزش پهلوانی و زورخانه ای اخلاق و منش انسانی است. دین اسلام هم به عنوان یک دین سالم و جهان شمول به جوانب یک زندگی سالم می اندیشد. ارزش تندرستی در اسلام بر کسی پوشیده نیست و ورزش هایی که در تندرستی ما لازم هستند مورد تائید و تاکید اسلام است.

تمام آنچه در اخلاق عمومی وجود داشته و متناسب و قابل اجرا در قوانین ورزشی است باید عملی شود. بعضی از وظایف و فضایل اخلاقی که یک ورزشکار می تواند آن را در میادین ورزشی رعایت کند هم مانند گذشت، رقابت جوانمردانه، رعایت احترام به حریف و … بخوبی در ورزش پهلوانی جای داده شده است.
مجتبی جوهری، رئیس فدراسیون ورزش های پهلوانی و زورخانه ای در رابطه با فعالیت زورخانه ها بیان کرد: درحال حاضر ۷۰۰ زورخانه فعال و بیش از ۱۰۰ زورخانه در حال احداث داریم. بعضی از استان ها زورخانه های زیادی دارند مانند اصفهان که دارای ۱۲۱ زورخانه است و برخی استان ها هیچ زورخانه ای ندارند. تلاش وزارت ورزش و جوانان هم بر توسعه، حفظ و رونق زورخانه های سراسر کشور است.
وی افزود: ورزش زورخانه ای رویکردی اخلاقی و فرهنگی دارد ولی در چند سال گذشته ورزش زورخانه ای کمی از ورزش پهلوانی فاصله گرفته و جوانان امروزی بیشتر به دنبال کارهای ماجراجویانه و ورزش های رقابتی هستند و صرفا ورزش در زورخانه ها آنها را راضی نمی کند.

به همین خاطر آیین نامه ها طوری طراحی شدند که ورزشکار زورخانه ای همانند سال های گذشته و با اجرای هنرهای فردی و کشتی پهلوانی همراه باشد. خوشبختانه با این رویکرد جذابیت زیادی ایجاد شده و کارهای علمی و نو درحال پیاده سازی است.
جوهری همچنین از مسابقات جوانان در مردادماه و در کردستان خبر داد که تحت پوشش رسانه ای است و مردم می توانند شاهد پخش مستقیم مسابقات باشند.
برنامه زنده فرهنگ و ورزش سه شنبه ۳ مرداد کاری از گروه تفریحات ورزشی با اجرای محمد درخشنده بود. این برنامه در جهت اعتلای فرهنگ ورزش روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۲ تا ۱۳:۳۰، از رادیو ورزش پخش می شود.