صفیر گیلان؛حضرت آیت الله فلاحتی ، ورزش را یکی از ابزارهای کمک به حکومت و نظام دانست گفت: ما ورزش را برای عرصه سلامت و پهلوانی نیز می خواهیم ..

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان ، در دیدار جامعه ورزش با حضرت آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت ، ایشان ورزش را یکی از ابزارهای کمک به حکومت و نظام دانستند و گفتند : ما ورزش را برای عرصه سلامت و پهلوانی می خواهیم .

وی افزود:مساله سلامت و همگانی بودن ورزش از دیدگاه اسلام در الویت است ، زیرا پیشگیری مقدم بر مبارزه است . ورزش می تواند در عرصه سلامت ، روحی و جسمی به جامعه کمک کند .
نماینده ولی فقیه و امام جمعه رشت عنوان کرد : متاسفانه در جامعه ورزش عرصه جولان سیاستمداران شده و باید تلاش کنیم که ورزش در خدمت مردم باشد .
وی گفت : امام خمینی (ره ) و بزرگان دیگری همچون آیت الله طالقانی اهمیت ورزش را در دوران زندانی بودن به جامعه ثابت کرده اند .
حضرت آیت الله فلاحتی در ادامه بیان کرد که باید تلاش شود ورزش همگانی شود و این الویت است و جنبه دیگر مورد اهمیت ، اخلاق در ورزش است و توجه به ورزشکاران در ابعاد مختلف برای حفظ روحیه آنها را بسیار قابل اهمیت دانست .
ایشان تاکید کرد که ورزش روستاییان بسیار مورد توجه قرار گیرد و با ایجاد امکانات ورزشی در روستاها ، روح ورزش و قهرمان پروری در روستاها جاری شود.
وی گفت : ایجاد فهم و هوش سیاسی در ورزشکاران نیز مورد توجه واقع شود .این جدا از سیاست زدگی است ، اگر ورزشکار هوش سیاسی داشته باشد ، پناهنده نمی شود و به میهن خود خیانت نخواهد کرد.
آیت الله فلاحتی در این نشست تاکید کرد : توسعه ورزش را جدی بگیرید و توجه کنید که فقط به رشته های خاص ورزشی توجه نشود.

ورزش گیلان نیازمند رهنمودهای پدرمعنوی استان است

سرپرست ورزش و جوانان گیلان در دیدار با حضرت آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت گفت : ورزش گیلان نیازمند رهنمودهای پدرمعنوی استان است و مجموعه ورزش استان باید با نگاه تحولی در رشته های مختلف ورزشی باعث ارتقای ورزش در سطح استان و کشور شود .

جهانبخش آرمان گفت : باید بپذیریم اگر از لحاظ ورزشی در کشور سرآمد نیستیم ، می توان با تعامل و یاری درست با ادارات و دستگاههای استان فعالیتهای ورزشی و فرهنگی را با توجه به ظرفیتهای موجود ارتقاء بخشیم .