صفیر گیلان؛رئیس پلیس راه گیلان با اشاره به تعطیلات پیش رو و توصیه به پرهیز از سفر به این استان تاکید کرد: اعمال محدودیت ها در تعطیلات پیش رو به استان با جدیت ادامه می یابد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان؛سرهنگ جاور صفاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس مصوبه ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا ورود پلاک های غیربومی به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است؛ ضمن اینکه خودروها با پلاک‌های غیربومی مربوط به ساکنان استان نیز باید برای جلوگیری از اعمال جریمه تعویض شوند.

وی اضافه کرد: براساس مصوبه ستاد کرونا تردد بین شهری خودروها با پلاک های بومی بدلیل کار کشاورزی تا پایان شهریورماه مانعی ندارد .

رئیس پلیس راه گیلان با اشاره به قرمز بودن شهرستان‌های رشت، خمام، رودسر، رودبار، بندانزلی و آستارا اظهار داشت: نیروهای پلیس راه در شهرهای آستارا ، چابکسر و رودبار مستقر هستند و ابتدا با تذکر از خودروهای غیربومی که قصد ورود به استان را دارند ، درخواست بازگشت و در صورت تمکین نکردن اعمال قانون می شوند.

به گفته سرهنگ صفاری، این جریمه همانند مصوبات ستاد ملی برای ورود به شهرهای قرمز یک میلیون تومان و برای ورود به شهرهای نارنجی ۵۰۰ هزار تومان است.

وی یادآور شد: بر همین اساس از پانزدهم خرداد ماه تاکنون حدود ۲ هزار خودرو متخلف ناقض محدودیت های کرونایی برای ورود به استان اعمال قانون شدند؛ ضمن اینکه حدود یک هزار خودرو نیز با تذکر بازگشتند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان از مردم و مسافران خواست تا از سفرهای غیرضروری به گیلان برای پیشگیری از همه گیری کرونا و  دست کم برای حفظ سلامت  و خانواده شان بپرهیزند.

گیلان دومین استان درگیر در شیوع کروناست که  پیش از شیوع این ویروس افزون بر ۳۰ میلیون گردشگر به این استان سفر می کردند.

شمار مبتلایان بستری به کرونا در گیلان در سه هفته اخیر تداوم داشته و در این مدت نزدیک به ۲ و نیم برابر افزایش یافته است.

بر اساس آخرین رنگ بندی شهرستان های رشت، خمام، رودسر، رودبار، بندانزلی و آستارا به لحاظ رنگ بندی کرونایی قرمز، سیاهکل، لاهیجان، آستانه اشرفیه، فومن، ماسال، صومعه سرا و تالش نارنجی و لنگرود، املش، شفت و رضوانشهر در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.