به گزارش صفیرگیلان ؛رضا علیزاده با ابراز خرسندی از رشد مطلوب ورود گردشگران نوروزی به گیلان نسبت به سالهای گذشته،این دستاورد را حاصل تلاش فعالان ستاد اجرایی خدمات سفر استان خواند و اظهار کرد:بسترهای میزبانی از گردشگران نورزی در تمامی نقاط گیلان فراهم شده است. وی اظهار کرد:جاذبه های طبیعی و تاریخی گیلان همچون سالهای […]

به گزارش صفیرگیلان ؛رضا علیزاده با ابراز خرسندی از رشد مطلوب ورود گردشگران نوروزی به گیلان نسبت به سالهای گذشته،این دستاورد را حاصل تلاش فعالان ستاد اجرایی خدمات سفر استان خواند و اظهار کرد:بسترهای میزبانی از گردشگران نورزی در تمامی نقاط گیلان فراهم شده است.
وی اظهار کرد:جاذبه های طبیعی و تاریخی گیلان همچون سالهای گذشته مورد توجه گردشگران قرار دارد و در این بین قلعه رودخان با رشد حدود چهل درصدی بازدید کنندگان نوروزی طی سه روز اخیر نسبت به مشابه سال قبل مواجه است.
این مسئول با اشاره به این مطلب که امسال نگاه ویژه ای بر جاذبه های تاریخی نسبت به جاذبه های تاریخی گیلان حاکم شده، برپایی سفره هفت سین در محدوده جاذبه ها،توزیع اقلام فرهنگی و ارائه بروشورهای راهنمای مسافر و نیز ساماندهی سرویس های بهداشتی،نمازخانه ها، سیستم آبرسانی و همچنین نصب تابلوهای راهنمای گردشگری را بخشی از خدمات ارائه شده خواند و افزود:گیلان استانی ممتاز در حوزه گردشگریست و علاوه بر جاذبه های شناخته شده،مناطق بکر و کمتر معرفی شده بسیاری را در بردارد؛لذا گردشگران می توانند انواع گردشگری را در گیلان جستجو و از مواهب آن بهره مند شوند.
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان از گردشگران نوروزی خواست تا ضمن صیانت از میراث فرهنگی، و رعایت محیط زیست،با خرید اقلام صنایع دستی،کالای ایرانی را حمایت و رونق اقتصادی جوانان این استان را محقق سازند.