نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس با اشاره به اینکه وزیر جهاد کشاورزی باید افزایش تولیدات کشاورزی را به سمت خودکفایی ببرد از وی خواست تا هر چه سریعتر دستور لازم جهت خرید تضمینی برنج استان گیلان را صادر کند.

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان؛به نقل از خانه ملت، ابراهیم نجفی اسپیلی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۶ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود خطاب به رئیس بانک مرکزی گفت: در خصوص افزایش تعرفه‌ها و عوارض جدید بانکی اگر بخواهیم مبلغی را از طریق ساتنا انتقال دهیم، باید مبلغ ۲۸ هزار تومان بپردازیم، همچنین برای دریافت وجه نقد از عابربانک نیز در ازای هر ۵۰ هزار تومان باید مبلغ ۱۴۰۰ تومان بپردازیم بنابراین باید سریعاً به این بخش رسیدگی شود.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انتظار از وزیر جهاد کشاورزی این است که در راستای بند (۲) اصل (۴۳) قانون اساسی که بر افزایش تولیدات کشاورزی، دامی و صنعتی که نیازهای عمومی را تأمین می‌کند تأکید دارد کشور را به مرحله خودکفایی برساند و از وابستگی برهاند.

وی در ادامه از وزیر جهاد کشاورزی خواست تا هر چه سریعتر دستور لازم برای خرید تضمینی برنج استان گیلان که ۱۲۰ هزار تن بوده را صادر کند.

نجفی در تذکر به وزیر نیرو یادآور شد: شرکت منابع آب ایران در سال ۹۹ اقدام به دریافت سند مالکیت بستر ۲۵ساله رودخانه سفیدرود نموده است که محدوده آن از سد منجیل شروع و در امتداد سفیدرود به بندر کیانشهر منتهی می‌شود لذا سند مالکیت به نام شرکت آب منطقه‌ای صادر شده و با سند مالکیت صادر شده برای اشخاص حقیقی و حقوقی تداخل دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: ما این موضوع را طی جلسات مکرر با شرکت منابع آب کشور بررسی کردیم، چرا سندهای صادر شده قبل از سال ۴۷ و تصویب قانون ملی شدن اراضی باشد، قابل بررسی است.

وی خطاب به وزیر تأکید کرد: ۱۰ هزار سند در طرفین این مسیر صادر شده است و بعد از سال ۴۷ با رعایت تمامی قوانین توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ۱۰ بار نقل و انتقال گرفته است، الان مردم بابت نقل و انتقال این اسناد مراجعه می‌کنند اما با مانع مواجه می‌شوند و اعلام می‌شود در بستر سفیدرود قرار دارد، هر چه سریعتر دستور دهید که به این موضوع رسیدگی شود.